-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atnaujintoje Biržų autokroso trasoje – kova iki paskutinių metrų ir iki šiol neregėtas superfinalas

Praėjusį sekmadienį Biržų autokroso trasoje surengtas jau antrasis Aukštaitijos-Žiemgalos regionų taurės etapas. Dvi šalis – Lietuvą ir Latviją vienijančios pirmenybės šiemet turi ir daugiau spalvų, mat jau antrą etapą iš eilės čia plazda ir dar vienos šalies vėliava. Šįkart į varžybas vėl atvyko atstovai iš Baltarusijos. Ir ne vienas, o jau trys.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Rūtos Nedzelskienės nuotr.
Temos: 2 Biržai Autokrosas

Varžybos Biržuose dalyvius pasitiko gerokai atnaujinta trasa. Čia organizatoriai suformavo papildomą trasos dalį, kuri iš greitos tiesiosios virto gana vingiuota atkarpa.

Kaip vėliau parodė finaliniai važiavimai, iš dalyvių šie pakeitimai pareikalavo itin didelio meistriškumo, nes posūkiuose laimėti buvo galima tik techniškai renkantis teisingas trajektorijas ir provokuojant varžovą klaidai. Čia netrūko ir virtimų, ir rizikingų lenkimų, tačiau viską atpirko galimybė stovėti ant prizininkų podiumo.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje 1600 Junior, kurioje varžėsi jauniai ir damos, startavo keturi dalyviai iš trijų šalių. Deja, bet labai greitai iš varžybų pasitraukė latvis Dainis Zemnieks, kurio automobilio variklis išleido paskutinį atodūsį. Taigi, kovoti dėl podiumo vietų liko trys dalyviai – lietuvės Milda Zabielienė bei Joana Aukštikalnytė bei svečias iš Baltarusijos Nikita Deviatov. Pastarasis savo klasės varžovėms tapo gana stipriu oponentu.

Nors autokroso varžybose šis jaunuolis dalyvauja tik nuo praėjusių metų, tačiau Biržuose pademonstravo pavyzdinį tempą. Tiesa, finale vaikinui sekėsi sudėtingai, mat čia sužibėjo Joana Aukštikalnytė, kuri atlikusi idealų startą sugebėjo iš išorinio takelio užsiimti pirmąją vietą. Deja, bet keletą ratų jai į nugarą kvėpavęs Nikita Deviatov visgi išprovokavo lyderės klaidą ir Joanai teko pripažinti kolegos pranašumą. Trečioje vietoje finišavo Milda Zabielienė, nors iki finalo jai buvo galima prognozuoti ir aukštesnes pozicijas.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasė 1600 buvo bene viena įdomiausių, kadangi čia startavo net 11 dalyvių. Varžovai buvo padalinti į du pogrupius, o iki finalo išgyvenę dalyviai galiausiai susitiko bendrame finaliniame važiavime. Verta pažymėti, kad ne visi sportininkai sugebėjo pasiekti finalą. Štai Gražvydas Kiela, buvęs aiškiu pretendentu į aukščiausias pozicijas, nulaužė savo automobilio galinį ratą ir iš kovos pasitraukė.

Neatlaikė ir Luko Koveros „civiko“ pavarų dėžė, tad nemažai greitų dalyvių tiesiog fiziškai negalėjo tęsti kovos. Finalinis važiavimas, kaip ir buvo laukta, kūrė dramą. Ir čia savo kozirius ant stalo metė iki tol antrame plane važiavęs Vytautas Tumasas.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Biržietis išsiveržė į priekį ir varžovams apie galimybę jį aplenkti jau nebeleido pagalvoti. Antroje vietoje pasirodymą baigė Sigitas Augustinas, kuriam Biržų trasa kelia ne pačius geriausius prisiminimus. Pernai jis čia brutaliai ištaškė savo „Seat Ibiza“ dar prieš prasidedant kvalifikacijoms, todėl šiemet iškovota antroji vieta kompensavo pernai metų kartėlį.

Trečiąją vietą iškovojo puikiai vyriškoje kompanijoje besijaučianti lenktynininkė Indrė Zatorskytė. Moterų ir jaunimo klasę jau „išaugusi“ sportininkė Biržuose pademonstravo charakterį ir lipo ant trečiosios vietos laiptelio. Nors greta važiavę vyrukai negailėjo jos automobilio kėbulo, tačiau iki prizinės vietos Indrei Zatorskytei prasibrauti pavyko.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje 2000 taip pat buvo pakankamai veiksmo, mat čia startavo dešimt dalyvių. Į vieną gausią grupę surikiuoti dalyviai kiekviename važiavime kūrė intrigą ir žiūrovams dovanojo įspūdingus vaizdus. Lyderiai čia keitėsi labai dažnai, tad prognozuoti nugalėtoją buvo tiesiog neįmanoma. Galiausiai finale į priekį išsiveržė praėjusio sezono lyderis, latvis Dairis Platovs.

Jam dėl šios pozicijos teko gerokai pakovoti ir net pavažinėti trasos šlaitais, mat šioje klasėje pozicijų lengvai niekas nedovanoja. Antrąją vietą čia laimėjo Andrius Jasikonis. Kol kas dar ne itin daug patirties autokrose turintis vairuotojas demonstruoja, kad yra pasiryžęs kibti į atlapus gerokai ilgiau šiame sporte dalyvaujantiems kolegoms. Tą jam daryti leidžia ir konkurencingai paruošta technika.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Trečiąją vietą iškovojo svečias iš Plungės Antanas Mažonas. Tiesa, šįkart organizatoriai iš jo atėmė galimybę taurę atsiimti lipant ant apdovanojimų pakylos. Dėl teisėjų klaidos šioje pozicijoje buvo klasifikuojamas Rytis Rutkauskas, bet galiausiai „Status quo“ buvo atstatytas ir Antanas Mažonas pripažintas užėmęs trečiąją vietą. Būtent tokioje pozicijoje jis ir praskriejo pro finišo vėliavą.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje 2000 Super ir vėl buvo itin karšta. Tačiau labiausiai sušilęs čia lakstė biržietis Erikas Narbutas. Chronometruojamuose važiavimuose „įšovęs“ geriausią rato įveikimo laiką jis jau kitame rate nusilaužė savo „civiko“ galinį ratą. Tačiau baigti varžybas dėl tokio gedimo gali tik visokie žiedininkai, kur ką nors sulaužę jie apsipila ašaromis ir kraunasi automobilį ant „traliuko“ bei keliauja namo.

Erikas Narbutas taip pat užsikrovė savo „Honda“ ant „traliuko“. Tačiau tai nereiškė pasitraukimo iš varžybų. Biržuose buvo greitai rastas suvirintojas, automobilis sutvarkytas ir vieną kvalifikaciją praleidęs Erikas Narbutas grįžo į trasą. Jam jau kitą važiavimą teko pradėti iš rikiuotės galo, tačiau vienas greičiausių šios klasės dalyvių sparčiai kopė pozicijomis aukštyn ir galiausiai finale finišavo antras. Beje, taip pat su nulūžusiu, bet jau kitos pusės ratu.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Šioje klasėje nugalėtoju ir vėl tituluotas Baltarusijos sportininkas Aleksandr Stefanovich. Jis tiek pirmame etape Aknystoje, tiek antrame etape Biržuose demonstravo itin tikslų važiavimą. Jo vairuojamas „Opel“ turbūt buvo vienintelis tądien ne tik kad neapdaužytas, bet visai neišpurvintas kovinis bolidas.

Bene visą dieną šis svečias važiavo rikiuotės priekyje ir jis kol kas šios klasės dalyviams yra labai sunkiai pavejamas. Taigi, džiugu, jog Baltarusijos sportininkai įnešė intrigos ir sudrumstė gana ramų lietuvių ir latvių gyvenimą.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Trečioje šios klasė vietoje finišavo latvis Elvijs Plikšs. Jam ši diena irgi nebuvo iš lengviausių karjeroje. Kartą jo automobilį iš trasos teko ištempti techninės pagalbos visureigiui, o kietas Biržų trasos gruntas pasiglemžė ne vieną jo „Mitsubishi Colt“ padangą.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

2000 RWD klasėje savo kėbulus surėmė VAZ ir BMW automobilius vairuojantys lietuviai ir latviai. Čia daugiausiai veiksmo kūrė būtent prie BMW vairo sėdę sportininkai. Visą dieną čia lyderiavo praėjusio sezono nugalėtojas, latvis Maris Riektinš, tačiau finale jis sulaukė šalto dušo iš lietuvių – Dainiaus Dambrausko ir Tomo Bačio.

Būtent pastarasis plungiškis sportininkas, kurį ne taip ir dažnai galima pamatyti Aukštaitijoje, finale važiavo pirmuoju numeriu beveik visą distanciją. Deja, bet jam savo persvaros išlaikyti iki pat finišo nepavyko. Likus keliems šimtams metrų latvis Maris Riekstinš visgi rado būdą, kaip savo BMW prastumti į pirmąją poziciją. Dainiui Dambrauskui pavyko iškovoti trečiąją vietą, nors gintis nuo latvių atakų jam taip pat teko ne kartą ir ne du.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

OPEN įskaitoje finale nugalėjo Andrejs Lajevskis iš Latvijos. Jis puikiai pasinaudojo Pauliaus Šniuko klaidomis. Patyręs latvis į priekį išsiveržė tuomet, kai Paulius Šniukas jau pačiame pirmame posūkyje apsisuko. Latvis lyderio pozicijos jau nebegrąžino. Pačiam Pauliui Šniukui visgi pavyko iškopti iki antrosios vietos, bet už tai jis turėtų dėkoti Arūnui Matuliui.

Antroje vietoje važiavęs ir pakankamai solidžią persvarą nuo persekiotojų turėjęs panevėžietis sustojo dėl jo „Renault“ gedimo. Panašu, kad kol kas Arūno Matulio „Renault“ ir patikimumas yra du priešingi vienas kitam žodžiai, o kiekvienos varžybos atneša vis naujų žilų plaukų ant komandos mechaniko Egidijaus Česnelio galvos. Trečioje vietoje finišuoti pavyko Arnui Grabauskui. Nors visą dieną jis nebuvo realiausiais pretendentas į podiumą, tačiau tikslumas, šalti nervai ir gebėjimas matyti laisvas trajektorijas, kai kitose dalyviai stumdosi tarpusavyje, atvedė šį rokiškėną ant prizininkų podiumo.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Po visų važiavimų Biržuose buvo surengtas ir superfinalas. Tai – visiška naujiena autokroso varžybose, mat iki šiol nieko panašaus dalyviai nebuvo regėję. Superfinale prie starto penkiems ratams kovos stojo po du greičiausius dalyvius iš visų klasių išskyrus 1600 Junior. Prie starto dalyviai buvo rikiuojami nuo silpniausios iki galingiausios klasės.

Čia po starto į priekį šovė Paulius Šniukas, kuris užtikrintai ir laimėjo važiavimą. Antras finišuoti su 1600 klasės automobiliu sugebėjo Sigitas Augustinas, o trečią vietą iškovojo Modestas Banelis. Visi dalyviai pasidalijo piniginius prizus – iš viso 225 eurus, kuriuos superfinalui įsteigė Biržų automobilių sporto klubo narys Sigitas Juodžionis.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje įskaitoje nugalėtojais tapo Biržų rinktinė, komandos „Ekrosas“ nariai iškovojo antrą vietą, o trečią poziciją laimėjo Kupiškio „Auto-moto sporto“ kolektyvas.

Daug laiko automobilių remontui ir poilsiui šios varžybų serijos dalyviai neturės, mat trečiasis Aukštaitijos-Žiemgalos regionų taurės etapas įvyks jau rugpjūčio 25-ą dieną Panevėžio rajone. Dalyviai varžysis Ramygalos autokroso trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius