Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kaunas nori sukurti išmaniąją hibridinę viešojo transporto priemonę

Kauno savivaldybė ruošiasi dalyvauti projekte, kuriuo siekiama sukurti išmaniąją transporto priemonę, kuri, priklausomai nuo maršruto vietos, persijungtų tarp elektrinio ir dyzelinio režimo.
Kauno stotelės
Kauno stotelės / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Šio projekto idėja gana paprasta: kad būtų sukurtas viešojo transporto mikroautobusas, kuris automatiškai keistų naudojamą energiją – elektrą ar dyzeliną, priklausomai nuo to, kur jis yra, – BNS pasakojo savivaldybės Plėtros programų ir investicijų skyriaus vedėjas Tadas Metelionis. – Pavyzdžiui, jeigu mikroautobusas važiuoja pro senamiestį, pro miesto centrą arba pro daugiabučių namų kvartalą, kuris yra jautrus triukšmui, jis automatiškai įsijungia į elektros pavarą, važiuoja visiškai tyliai, neteršia. Kai jis išvažiuoja iš tos jautrios zonos, jis automatiškai persijungia į dyzeliną.“

Savivaldybė rengiasi užsakyti šios technologijos sukūrimą bei bandomąją tokio transporto versiją, kuri būtų išbandoma mieste. Paraiška tenkiama spalį, planuojama, kad bandomosios transporto priemonės į gatves galėtų išvažiuoti per pusantrų metų.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Tadas Metelionis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Tadas Metelionis

Šis projektas bus finansuotas iš Ūkio ministerijos programos, skirtos savivaldybėms reikalingoms paslaugoms, kurių nėra rinkoje. Pasak T.Metelionio, kadangi tokių produktų rinkoje nėra, nėra ir garantijos, kad atsiras galinčių tokią technologiją sukurti. Vis dėlto tikimasi, kad projektas sudomins tiek Lietuvos, tiek užsienio bendroves, dirbančias su elektra varomomis transporto priemonėmis.

Pagal sprendimo projektą, kuriam antradienį pritarė taryba, apie 22 keleivius vežti galinčios transporto priemonės turėtų galėti bent 30 kilometrų nuvažiuoti elektriniu režimu. Tarp dyzelinio ir elektrinio režimo transporto priemonė persijungtų pati ir būtų valdoma intelektine transporto valdymo sistema, todėl tai nepriklausytų nuo vairuotojo.

Skaičiuojama, kad pagaminti transporto priemones kainuos 999 tūkst. eurų, Kauno savivaldybė skiria 145,5 tūkst. eurų iš jų. Stebėsenos sistema turėtų kainuoti 795 tūkst. eurų, iš kurių 112,5 tūkst. eurų ruošiasi skirti savivaldybė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius