Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

JAE viešbutyje gaisrą patyrę lietuviai: „Darbuotojai buvo su kaukėmis, o mums pasiūlė grįžti į kambarius“

Siaubas, nežinomybė, o galiausiai pyktis dėl to, kad nesulaukė tinkamos pagalbos nei iš viešbučio darbuotojų, nei iš kelionės organizatorių – būtent taip apie savo atostogas Jungtinių Arabų Emyratų (JAE) Šardžos mieste pasakoja Regina Nikolajevienė.

R.Nikolajevienė kartu su vyru kelionę į JAE pirko iš kelionių organizatoriaus „Tez Tour“. Kelis kartus per metus į užsienį keliaujanti pora su šia įmone turėjo visokios patirties, tačiau dažniausiai poilsinėmis ar pažintinėmis kelionėmis likdavo patenkinti. Tad ir šįkart tikėjosi malonių įspūdžių.

123rf.com nuotr./6477777_l
123rf.com nuotr./Promedana Šardžos mieste

Sausio 7-ąją pasiekę Šardžos miestą sutuoktiniai apsigyveno iš pažiūros puikiame viešbutyje „Golden Tulip Apartaments“. Keturiomis žvaigždutėmis įvertinti apartamentai ir aptarnavimas atitiko visus lūkesčius. Atrodė, jog nauji metai prasideda svajonių atostogomis.

Jokių įtarimų nesukėlė ir po durimis rastas administracijos pranešimas, kuriame buvo nurodyta, jog sausio 8-ąją viešbutyje nebus elektros.

„Ten buvo užrašyta, kad vyks kažkokie remontai, tad parą elektros nebus. Na, nebus tai nebus. Pagalvojome, kad dieną mums jos net neprireiks – planavome keliauti į ekskursijas, t.y. nebūti viešbutyje“, – prisiminė R.Nikolajevienė. 

123rf.com nuotr./Paplūdimys Šardžoje
123rf.com nuotr./Paplūdimys Šardžoje

Tačiau naktį į sausio 8-ąją, maždaug 3 val. ryto, moterį pažadino neaiškūs garsai. „Atrodė, kad kažkas netaisyklinga anglų kalba šneka per televizorių. Jų apartamentuose buvo du – vienas miegamajame, antras – kitame kambaryje. Man pasirodė, kad būtent ten ir „kalba“ televizorius. Nors labai tingėjau, vis dėlto atsikėliau jo išjungti“, – pasakojo turistė.

Darbuotojas pasakė: „You have no time, run“ (angl. Neturite laiko, bėkite)“.

Vos įžengusi į svetainę moteris iš karto užuodė dūmus. Nieko nelaukusi grįžo pas vyrą ir pažadino jį. 

„Vyras iš pradžių dar juokavo, kad nusišneku, bet aš pradėjau rėkti: „Degam!“. Tada jis šoko iš lovos“, – pasakojo R.Nikolajevienė. Susirinkę dokumentus, pinigus ir kitus būtiniausius daiktus bei susišlapinę rankšluosčius jie išbėgo iš kambario. 

Koridoriuje buvo pilna dūmų – nebuvo matyti, kur eiti, tad pora grįžo į kambarį ir puolė skambinti viešbučio administracijai.

„Buvau šoke, tad nelabai supratau, ką man sako. Angliškai paklausiau dar kartą: „Kas čia vyksta?“. Tuomet darbuotojas atsakė: „You have no time, run“ (angl. Neturite laiko, bėkite)“, – pasakojo lietuvė. 

Tuo metu viešbutyje dingo elektra, tad lietuviai, vėl atsidūrę koridoriuje, turėjo klaidžioti tamsoje. Savaime aišku, neveikė ir liftai – nusileisti laiptais lietuviams teko iš 21-ojo aukšto. 

Asmeninės nuotr./Į įvykio vietą buvo atvažiavusi ir viena greitoji
Asmeninės nuotr./Į įvykio vietą buvo atvažiavusi ir viena greitoji

Tamsoje lietuviai laiptais bėgo – sakė, neturėję kada galvoti apie nieką, tiesiog norėjo kuo greičiau ištrūkti į lauką. Čia pamatė kitus viešbučio svečius, taip pat ir lietuvius. Vieni kitų kontaktų jie neturėjo – incidentas įvyko atostogoms tik prasidėjus. 

Be žmonių, lauke stovėjo ir viena ugniagesių gelbėtojų mašina, keli greitosios medicinos pagalbos automobiliai. 

„Tada nusprendėme paskambinti „Tez Tour“ darbuotojai. Buvo 4 val. ryto. Deja, paskambinus ji ne nuramino ar ėmėsi spręsti situaciją, bet pasakė, kad „dabar yra naktis, ji nieko negali padaryti. Laukiame ryto – tada bus galima susisiekti su „Tez Tour“ vadovais“.

Iki 9.30 val. mes buvome palikti patys sau: niekam nerūpėjome, nes darbuotoja miegojo“, – piktinosi R.Nikolajevienė.

Asmeninės nuotr./Po gaisro viešbučio svečiai kelias valandas praleido šaldami lauke
Asmeninės nuotr./Po gaisro viešbučio svečiai, nežinodami, kas atsitiko, kelias valandas praleido lauke

Jos žodžius patvirtino ir kiti lietuviai, tąnakt buvę Šardžos mieste esančiame viešbutyje. Su 15min bendravę, tačiau viešinti savo asmenybės nenorėję, poilsiautojai tikino pasigedę elementarios atjautos. 

„Kelias valandas lauke šalome, nežinodami nieko: ar galėsime grįžti į viešbutį, kas įvyko. Jai (kelionių organizatoriaus atstovei Šardžos mieste – aut. past.) būtų užtekę bent jau palaikyti ryšį su mumis žinutėmis, o ne pasakyti, kad dabar ne jos darbo laikas“, – situaciją nupasakojo lietuviai.

Asmeninės nuotr./Po gaisro viešbutyje
Asmeninės nuotr./Viešbučio svečiai pledus gavo tik griežtai jų pareikalavus.

Empatijos šioje situacijoje neparodė ir viešbučio darbuotojai. Istoriją į viešumą iškelti nusprendusi R.Nikolajevienė prisiminė, jog jautėsi tarsi būtų „žmonės iš trečiųjų šalių“. 

„Tik tada, kai arabai, kurie taip pat buvo apsistoję viešbutyje, sukėlė triukšmą, darbuotojai atnešė dėžę vandens ir kelis šiltus apklotus. Juos patys arabai ir išsidalino“, – pasakojo lietuvė. 

Asmeninės nuotr./Po gaisro
Asmeninės nuotr./Praėjus tik kelioms valandoms po gaisro viešbučio svečiai gavo keletą pledų.

Apie 9.30 val. visiems buvo pranešta, kad galima grįžti į kambarius. R.Nikolajevienė sakė, vos įkėlusi kojas pajuto, kad gyventi ten nebus galima – nors dūmų nebebuvo, jautėsi stiprus smalkių kvapas. Nė vienam iš turistų nebuvo pasiūlyta apsauginė kaukė, nors tokias buvo užsidėjęs ne vienas darbuotojas. 

Asmeninės nuotr./Viešbučio darbuotojai pasirūpino kaukėmis tik sau
Asmeninės nuotr./Viešbučio darbuotojai pasirūpino kaukėmis tik sau

Svečiams patarta tiesiog eiti į kambarius – esą jau saugu. Apie tai, kas viešbutyje nutiko, jie sužinojo iš restorano darbuotojos, kuri vienintelė lietuvių atsiprašė dėl nemalonaus incidento. 

„Pasak jos, po 3.15 val. užsidegė instaliacija. Tai viskas, ką sužinojome“, – sakė lietuvė. 

Pasiūlė prastesnius viešbučius

Gyventi šiame viešbutyje lietuviai nesutiko, nes viduje jautėsi stiprus degėsių kvapas. Tuo, anot R.Nikolajevienės, įsitikino pati „Tez Tour“ darbuotoja: vos įžengusi į liftą ji paprašė šlapio rankšluosčio, kuriuo norėjo užsidengti nosį ir burną.

Tiesa buvo kitokia: atvykę į, kaip buvo sakoma, keturių žvaigždučių viešbutį, lietuviai rado kur kas prastesnės būklės kambarius.

Vis dėlto ji dar bandė turistus įkalbėti tęsti atostogas būtent šiame viešbutyje. 

Supratusi, jog lietuviai likti nesutinka, ji pasiūlė poilsiautojams keltis į kitą vietą, žadėdama, jog apartamentai nesiskirs nuo tų, kuriuos jie užsisakė pirkdami kelionę.

Tiesa buvo kitokia: atvykę į, kaip buvo sakoma, keturių žvaigždučių viešbutį, lietuviai rado kur kas prastesnės būklės kambarius.

„Negana to, kai kuriems, kurie atvyko trise ir anksčiau buvo užsisakę trivietį kambarį, dabar buvo pasiūlytas dvivietis“, – apie nepatogumus pasakojo R.Nikolajevienė. 

Iš šio viešbučio lietuviai išvyko į trečią, kaip žadėta, „ant jūros kranto“. Tačiau šis variantas nuvylė dar labiau, tad lietuviai sugrįžo į antrąjį viešbutį ir jame liko iki sausio 17 dienos, kada išvyko atgal į Lietuvą.

Jei būtume keliavę savarankiškai, niekam neturėtume pretenzijų. Tačiau mes pirkome kelionę per tarpininkus, mokėjome jiems, todėl, iškilus problemoms, tikėjomės, kad jos bus tinkamai išspręstos.

„Gavome kompensacijas ekskursijoms, tai buvo išspręsta. Tačiau ne tai svarbiausia. Kur buvo atstovė, kai mums jos reikėjo labiausiai?

Per metus leidžiamės bent į porą kelionių, tad tikrai žinome, kas turistams priklauso. Šįkart to negavome nei iš viešbučio, kuriame buvo kilęs incidentas, darbuotojų, nei iš „Tez Tour“ biuro JAE atstovų“, – įsitikinusi poilsiautoja.

Oficialių skundų rašyti ji neketina. Tačiau nori, kad rinkdamiesi kelionę lietuviai įvertintų visas alternatyvas. 

Tuo metu kita šioje istorijoje atsidūrusi lietuvė jau yra paruošusi oficialią pretenziją. 15min moteris sakė, jog grįžusi į namus kartu su vyru paskaičiavo, kad kelionėje patyrė ne tik nemalonių įspūdžių, bet ir nenumatytų išlaidų: iki paplūdimio ne kartą jiems teko keliauti taksi už savo pinigus, nors viešbutyje, kuriame lietuviai buvo apsistoję prieš gaisrą, tai buvo įskaičiuota į apgyvendinimo paslaugų paketą. 

„Skyrėsi ir maitinimo paslaugos. Paskutines dvi dienas apskritai turėjome valgyti kambariuose, nes viešbučio restoranas buvo užsakytas.

Jei būtume keliavę savarankiškai, niekam neturėtume pretenzijų. Tačiau mes pirkome kelionę per tarpininkus, mokėjome jiems, todėl, iškilus problemoms, tikėjomės, kad jos bus tinkamai išspręstos“, – nusivylimo neslėpė pretenziją kelionių organizatoriui paruošusi lietuvė. 

„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./„Tez Tour“
„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./„Tez Tour“

„Tez Tour“: tai buvo force majeure 

Kelionių organizatorius „Tez Tour“ apie incidentą Šardžos mieste pasakoja kiek kitaip. Bendrovės viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovės Ingos Aukštuolytės teigimu, minėtame viešbutyje dėl elektros instaliacijos gedimo aprūko laidai, pasklido degėsių kvapas.

Kol gedimas buvo aptiktas ir likviduotas, o pats viešbutis – tiesiog gerai išvėdintas, visi svečiai buvo išvesti į lauką. Vėliau jie visi sugrįžo į viešbutį, nes tai tebuvo smulkus gedimas.

Saugumo sumetimais, kol gedimas buvo aptiktas ir likviduotas, o pats viešbutis – tiesiog gerai išvėdintas, absoliučiai visi svečiai buvo išvesti į lauką. Vėliau jie visi sugrįžo į viešbutį, nes tai tebuvo smulkus gedimas.

„Tai buvo force majeure – nenumatytas atvejis, tačiau viskas buvo išspręsta ir sutvarkyta. Visų kitų šalių poilsiautojai tęsė savo atostogas, kaip suplanuota, tame pačiame viešbutyje. 

Viešbutyje ilsėjęsi lietuviai į savo viešbutį sugrįžti nepanoro, nors įvykio padariniai buvo panaikinti. Iš viso jų buvo 10. „Tez Tour JAE“ priimančiojo biuro atstovai  ieškojo jiems kito viešbučio.

Deja, pasiūlytų pirmų viešbučių mūsų turistai atsisakė. Įvardinta priežastis – atskirai į JAE atskridę lietuviai po įvykio nebenorėjo skirtis ir reikalavo būti apgyvendinti viename viešbutyje.

Teko ieškoti kitų alternatyvų, todėl procesas kiek užsitęsė. Visa tai vyko penktadienį, kuomet JAE – maldos diena, t.y. laisvadienis“, – pasakojo I.Aukštuolytė.

Galiausiai buvo pasiūlytas alternatyvus viešbutis, kuris turėjo 10 laisvų vietų ir atitiko poilsiautojų iš Lietuvos reikalavimus. Visi sėkmingai buvo apgyvendinti.

Kelionių organizatoriaus atstovė patikino, kad su turistais buvo palaikomas nuolatinis ryšys. Su jais susisiekė JAE esančio „Tez Tour“ biuro generalinis direktorius. Poilsiaujančiųjų poreikiais nuolat rūpinosi ir „Tez Tour“ atstovė. Taip pat jiems buvo pasiūlyta nemokamų ekskursijų.

„Tez Tour Lietuva“ biuras iš minėtųjų turistų nėra gavęs pretenzijų ar oficialių nusiskundimų. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius