Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.

Lietuvius šokiravo Afrikos genties moterys: norėdamos vyrui įrodyti artumą, jos prašo išplakimo

2023 m. spalio mėnesį su vyru aplankėme Etiopiją. Atrodo, kad buvome visai kitame pasaulyje. Nors mes esame keliavę ir po kitas Afrikos šalis, čia gavome lengvą kultūrinį šoką.
Etiopija
Etiopija / Asmeninio archyvo nuotr.

Kartu su vyru apkeliavome nemažai šalių, o Etiopija yra iš tų vietų, kur norėtųsi dar kartą grįžti – nenustoji apie tą šalį kalbėti ir prisiminti.

Etiopija, kaip ir kitos mūsų aplankytos šalys, buvo planuota iš anksto. Visas mūsų keliones stengiausi viską savarankiškai planuoti pagal savo ir vyro interesus.

Internete daug domėjausi vietiniais gidais, nes ketinome aplankyti šalies pietuose esantį Omo slėnį. Be vietinio gido ten neįmanoma niekur nuvažiuoti, taip pat – Lalibelos miestą ir šalies šiaurėje esančią Dallol dykumą.

Radau gidą pagal gerus atsiliepimus, bet porą mėnesių prieš kelionę teko pakeisti planus dėl įvestos nepaprastosios padėties Amharos regione ir aplankymui palikti pietinę šalies dalį.

Atskridome į Adis Abebą, kur mus pasitiko mūsų nuostabioji komanda, kurią sudarė gidas, vairuotojas ir virėjas. Virėjo paslaugomis turėjome naudotis tose vietovėse, kur nėra kavinių, taip pat ir kempinge, kai nakvosime gentyje.

Etiopijos žmonės, kuriuos mes sutikome keliones metu, paliko pačius šilčiausius prisiminimus. Ryškiausia įspūdį padarė nuostabaus grožio gamta, mažuose miesteliuose ir gentyse gyvenantys žmonės.

Kai važiavome mašinoje, žmonės, ypač vaikai, nusišypsodavo, mojuodavo rankomis, bėgo paskui ir rėkė „foreigner“ (liet. užsienietis). Kai sustodavome atsigerti kavos arba pavalgyti vietinėje kavinėje, vaikai užlipdavo ant kavinės sienų, susiburdavo duryse, prie langų tam, kad pasižiūrėtų į turistus.

Asmeninio archyvo nuotr. / Etiopija

Gidas sakė, kad dėl stiprių liūčių kai kur nuplovė tiltus, todėl teko važiuoti vietovėse, kur turistų niekada nebuvo. Dėl šios priežasties vietiniams, o ypač vaikams, mes buvome kaip ufonautai.

Apsilankėme ari, mursi, nayngatom, karo, dasenech, hamer, arbore, dorze ir konso gentyse. Visos gentys gyvena kuo toliau nuo miestų, turi savo vadą, savo tradicijas, kai kurios gentys turi mokyklėles.

Mes jiems atvežėme sąsiuvinių, pieštukų, tušinukų, futbolo kamuolių su pompa ir, aišku, daug saldainių, nors vaikams per daug saldainių nebūna. Aš iš anksto klausiau gido, gal gentims ko reikia.

Asmeninio archyvo nuotr. / Etiopija

Teko laimė apsilankyti hamer genties šventėje Bulljumping. Tai šventė, kai berniukas tampa vyru ir gali vesti. Šventinamojo jaunuolio giminaitės ir draugės yra plakamos. Plakimo esmė – tam, kuris buvo įšventintas į vyrus, jos nori įrodyti draugystę ir artumą, parodyti savo drąsą ir sugebėjimą ištverti skausmą.

Vėliau jos eina prie vyrų ir transo būsenoje prašosi lupamos.

Jei jos ištveria, vadinasi, pasirengusios gimdyti. Šokdamos ratu sviestu tepa nugaras, gerią naminukę, garsiai dūduoja ir trepsėdamos kojomis žvangina papuošalus. Vėliau jos eina prie vyrų ir transo būsenoje prašosi lupamos.

Labai sunku patikėti, kad XXI amžiuje kai kuriuose gentyse dar egzistuoja tokia tradicija kaip 10–12 metų merginų apipjaustymas, nors valstybė bando kovoti su tuo, bet ši tradicija gyva iki šiol.

Asmeninio archyvo nuotr. / Etiopija

Žmonės gentyse į guminius puodus, padarytus iš padangų, renka lietaus vandenį ir jį geria. Atrodo, kad gentyse laikas sustojo prieš 1000 metų. Jie savo miesteliuose vaikšto pusiau nuogi, vyrai visada su savimi nešiojasi mažą kėdutę, kurią naudoja ir kaip pagalvę gulint.

Teko pabuvoti vietinėje ligoninėje Turmi kaime. Vien nuo ligoninės vaizdo supratau, kad mes čia liksime ilgam. Pacientų eilių ten nepastebėjome. Gydytojas labai greitai išklausė, kas atsitiko, su mikroskopu padarė tyrimus ir nustatė šiltinę.

Atrodo, kad gentyse laikas sustojo prieš 1000 metų.

Buvo iškart paskirtas gydymas, per dvi dienas suleisti vaistai ir dar mums davė antibiotikų. Su vyru pasijuokėme, kad va jums ir Afrika, per valandą ir tyrimus padarė, atsakymą gavome, diagnozę nustatė ir gydymą paskyrė, ir tabletes davė toliau gydytis.

Gal kada dar pavyks aplankyti šiaurinę Etiopijos dalį, nes ji pakerėjo savo gamta ir žmonėmis. Tikrai šią šalį rekomenduoju visiems aplankyti.

Asmeninio archyvo nuotr. / Etiopija

Kviečiame dalyvauti konkurse „Menas keliauti. Menas patirti“, kurį organizuoja LITEXPO paroda ADVENTUR kartu su keliautojais ir nuotykių ieškotojais Vytaru Radzevičiumi ir Martynu Starkumi.

Anketą rasite čia.

Keliaujate, atostogaujate, ieškote nuotykių, ar įdomiai leidžiate laiką kartu su draugais ar šeima? Siųskite savo nuotraukas, dalinkitės istorijomis ir kiekvieną savaitę laimėkite parodos ADVENTUR partnerių prizus. Visi konkurso dalyviai varžysis dėl pagrindinio konkurso prizo kelionės į Ispaniją įsteigto „Tour Spain“ kartu su „Kelionių Akademija“, kurios nugalėtojas bus paskelbtas sausio 27 d. Martyno Starkaus ir Vytaro Radzevičiaus kelionių šou metu.

„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?