-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Mados infekcijos“ dalyviai V.Rosenberg ir Paulius Leonas: „Priešinamės masinei madai“

Viktorija Rozenbergaitė (Viktorija Rosenberg) ir Paulius Stalionis (Paulius Leonas) yra Vilniaus dizaino kolegijos trečio kurso studentai. Praėjusiais metais nugalėję „Injekcijos“ konkurse, šiemet jie pasirodys ant „Mados infekcijos“ podiumo ir kovo 18 d. pristatys savo kolekciją „anti.Mas“.
Paulius Leonas ir Viktorija Rosenberg
Paulius Leonas ir Viktorija Rosenberg

Jaunieji kūrėjai yra dalyvavę įvairiuose mados renginiuose: „Vilnius fashion“ (2015 m.), „Dizaino skveras“ (2016 m.), kūrė du mados objektus parodai „Baltic & fashion textile“ (2016 m.), dalyvavo eko dizaino konkurse „Kita forma“.

Karolinos Kareivaitės nuotr./Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono kolekcijos „anti.Mas“ modeliai
Karolinos Kareivaitės nuotr./Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono kolekcijos „anti.Mas“ modeliai

Apibūdindami savo kolekciją Viktorija ir Paulius pradeda nuo opios terorizmo problemos, kuri šiandien kelia psichologinę baimę, sąmyšį ir trikdo. Išpuoliais teroristai siekia perduoti savo problemas, kad žmonės atkreiptų į juos dėmesį ir priimtų jiems palankius sprendimus.

„Kad ir kaip būtų keista, minėtas reiškinys puikiai tinka masinei madai ir jos kūrėjams apibūdinti. Pastarieji šiandien apgalvotai kuria tendencijas, drabužių siluetus ir net sudaro tam tikrus derinius, kuriuos „būtina“ įsigyti. Jei to nepadarysi, būsi nemadingas, nepritapėlis (tai pasyvus psicho teroras)“, – sako dizaineriai.

Karolinos Kareivaitės nuotr./Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono kolekcijos „anti.Mas“ modeliai
Karolinos Kareivaitės nuotr./Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono kolekcijos „anti.Mas“ modeliai

Vyriška kolekcija „anti.Mas“ kurta nesilaikant jokių tendencijų, neskiriant asortimento vyrams ar moterims, neišskiriant sezonų, derinant nesuderinamas medžiagas ir paimant šiandien masiškai gaminamas drabužių detales, aksesuarus. Visa tai perteikiama per individualią, kūrybinę prizmę.

– Kokiais trim sakiniais save apibūdintumėte?

Paulius: Visada sunkiausia kalbėti apie save. Esame Vilniaus dizaino kolegijos trečio kurso studentai. Mūsų tandemas susikūrė prieš trejus metus, per kuriuos puoselėjome tą pačią idėją – priešintis masinei madai, milžiniškam vartojimui. Siekiame oponuoti šiam reiškiniui.

– Kokią istoriją pasakoja jūsų kuriami drabužiai?

Viktorija: Mūsų drabužiai skleidžia tą pačią idėją ­­ir istoriją – priešinimąsi masinei madai. Kokia prasmė kurti tiražuojamą drabužį, jei žmogus jį dėvėdamas nesijaučia išskirtinis ir vienintelis. Todėl savo drabužius siuvame patys, nenešame siuvėjams ir netiražuojame. Vilkėdamas mūsų drabužį žmogus jausis išskirtinis – būtent tokia yra mūsų naujausia kolekcija.

Stilingas žmogus pirmiausia yra išsilavinęs ir plačios pasaulėjautos žmogus.

– Kuo pasireiškia „Mados infekcijos“ užkratas? Kokie simptomai?

Paulius: „Mados infekcijos“ užkrato simptomai pasireiškia poreikiu kurti dar neįprastesnius drabužius. Atsiranda noras plačiajai visuomenės daliai parodyti savo kūrybą ir skleisti mūsų idėją, kuriai, žinoma, jiems reikės laiko apsvarstyti.

– Koks jums yra stilingas žmogus?

Paulius: Stilingo žmogaus samprata aprėpia ne tik drabužius ir aklą tendencijų sekimą. Pirmiausia tai yra išsilavinęs ir plačios pasaulėjautos žmogus. Tai ir daro įtaką jo apsirengimo stiliui, supratimui, kodėl jis rengiasi taip, o ne kitaip, ką jis nori pasakyti savo drabužiais.

Karolinos Kareivaitės nuotr./Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono kolekcijos „anti.Mas“ modeliai
Karolinos Kareivaitės nuotr./Viktorijos Rosenberg ir Pauliaus Leono kolekcijos „anti.Mas“ modeliai

– Kas jums yra įkvėpimas?

Viktorija: Pats pirmas įkvėpimo šaltinis buvo šiandien vyraujanti, ypač opi problema – terorizmas. Įstrigo momentas, kai įsijungus televizorių, naršant interneto portaluose, skaitant žurnalus atrodo, kad pateiktos vien tik naujienos apie terorizmo išpuolius, grasinimus ir pan. Man buvo labai baisu, klausiau savęs, kokių intencijų vedami jie taip elgiasi.

Pats pirmas įkvėpimo šaltinis – terorizmas.

Tada pasidomėjome priežastimis, paaiškėjo, kad tokiu būdu norima, jog visuomenė priimtų palankius sprendimus. Siekiama įbauginti grasinimais, keliama nuolatinė psichologinė baimė. Kadangi mes jau seniai pastebėjome masinės mados neigiamą poveikį žmonėms, atradome panašumų tarp jos ir terorizmo.

Masinė mada taip pat kelią psichologinį spaudimą: reklamos, jau suplanuotos tendencijos, „must have“, spalviniai deriniai, siluetai ir kt. Individui nepaliekama pasirinkimo teisė ir jis perka, nes kitaip jausis nepritapęs, nemadingas, nestilingas. Taip elgdamasis žmogus tampa vartotojiškos imperijos dalimi.

– Ką veikiate, kai turite laisvo laiko?

Paulius: Laisvas laikas yra labai brangus, nes jo turime nedaug. Bet kai turime, dažniausiai skaitome knygas, einame į kavinę išgerti kavos, žiūrime filmus.

– Po penkerių metų tuo pačiu laiku...

Viktorija: Po penkerių metų tuo pačiu laiku tikimės pristatyti dar vieną kolekciją, iš kurios braižo žmonės jau supras, kam ji priklauso ir ką ja siekiame pasakyti. Norėtume, kad dauguma, o ir kiekvienas atskirai, suprastų masinės, vartotojiškos kultūros neigiamą poveikį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius