12 savaičių trukusiame Toronto universiteto tyrime nustatyta, kad suaugusiesiems, kurie kasdien suvalgydavo po tris porcijas riebių pieno produktų, reikšmingai nepadidėjo nei kūno svoris, nei riebalų kiekis organizme, nei cholesterolio rodikliai ar atsparumas insulinui.
Be to, daugiau pieno produktų vartojusių dalyvių kraujospūdžio rodikliai pagerėjo, o su maistu jie gaudavo daugiau kalcio, baltymų ir vitamino D.
Bariatrinės chirurgijos gydytojas dr. Hectoras Perezas portalui „Medical News Today“ teigė, kad įsitikinimas, esą liesi pieno produktai visada yra sveikesni, pamažu tampa atgyvenęs.
Pasak jo, šiuolaikiniai duomenys rodo, kad svarbiau ne bendras suvartojamų riebalų kiekis, o jų rūšis. Kai kurie riebalai gali padėti gerinti lipidų rodiklius, mažinti uždegiminius procesus ir lengviau kontroliuoti apetitą.
Gydytojas taip pat atkreipė dėmesį, kad bandydami mažinti sočiųjų riebalų kiekį žmonės kartais juos pakeičia ne visada geresniais produktais, pavyzdžiui, bandelėmis ar liesais, bet stipriai perdirbtais užkandžiais.
Tyrime dalyvavo antsvorio turintys žmonės
Tyrime dalyvavo 74 antsvorio arba nutukimą turintys suaugusieji. Jie buvo suskirstyti į tris grupes.
- Pirmoji grupė laikėsi mažiau pieno produktų turinčios ir riboto kaloringumo dietos.
- Antroji kasdien valgė po tris porcijas pieno produktų, tačiau bendras suvartojamos energijos kiekis išliko toks pats.
- Trečiosios grupės dalyviams mitybos kiekiai nebuvo ribojami – vienintelė sąlyga buvo kasdien suvartoti tris porcijas pieno produktų.
Tyrimo pabaigoje reikšmingų svorio, kūno sudėties ar cholesterolio rodiklių skirtumų tarp mažai pieno produktų vartojusios grupės ir kasdien tris jų porcijas valgiusių dalyvių nenustatyta.
Kiek riebalų reikėtų suvartoti?
Prevencinės kardiologijos dietologė dr. Michelle Routhenstein primena, kad riebalai paprastai gali sudaryti apie 20–35 proc. visos per dieną gaunamos energijos.
Sočiųjų riebalų kiekis priklauso ir nuo individualios širdies bei kraujagyslių ligų rizikos, tačiau dažniausiai rekomenduojama, kad jie sudarytų mažiau nei 10 proc. visų per dieną suvartojamų kalorijų.
Tyrimo rezultatai leidžia manyti, kad vien tai, jog pieno produktas yra riebesnis, dar nereiškia, kad jis būtinai skatins svorio augimą ar pablogins cholesterolio rodiklius. Vis dėlto svarbus išlieka bendras žmogaus mitybos racionas ir suvartojamas kiekis.


