Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Kodėl iš tikrųjų nėštumo metu kyla potraukis tam tikriems maisto produktams?

Tikriausiai ne kartą esame girdėję istorijų apie nėščias moteris, kurios tiesiog negali atsispirti ledams ir raugintiems agurkėliams, kurios 1 valandą nakties į užkandinę pasiunčia savo vyrą, kad šis parneštų taip geidžiamos traškios vištienos.
Besilaukianti moteris
Besilaukianti moteris / 123RF.com nuotr.

Dažnai manoma, kad toks potraukis tam tikram maisto produktui, tėra jos pačios arba joje augančio vaiko organizmo signalas, kad jam trūksta kažkokių maisto medžiagų. Tačiau, jei pažvelgtumėte į mokslinius tyrimus, aiškėja kiek sudėtingesnė, bet intriguojanti tiesa, rašo BBC.

Mokslininkai nustatė, kad potraukis tam tikriems maisto produktams nėštumo metu nebūtinai patiriamas visose kultūrose. Taip pat paaiškėjo, kad moterys, kurioms šis potraukis vis tik atsiranda, skirtingose šalyse gali norėti ir skirtingų produktų. Pavyzdžiui, Japonijoje, nėščios moterys kone didžiausią potraukį jaučia ryžiams.

Atlikti moksliniai tyrimai, kurių metu buvo aiškinamasi, ar maistas, keliantis potraukį nėščiosioms, turi naudos ir nėštumo eigai, atskleidė, kad dažniausiais atvejais jis yra visai nenaudingas. Maža to, tyrimai parodė, kad moterys, kurioms nėštumo metu pasireiškia potraukis tam tikriems maisto produktams, dažniausiai per nėštumą priauga daugiau svorio, kas gali sukelti tik daugiau komplikacijų.

Tai tikrai nereiškia, kad moterys šį potraukį išsigalvoja, tačiau jį sukelia veikiausiai ne biocheminiai poreikiai. Niujorko universiteto psichologė Julia Hormes siūlo apskritai pagalvoti, kodėl žmonės jaučia didelį potraukį tam tikriems produktams.

Pavyzdžiui, apie 50 proc. moterų JAV tikina, jaučiančios didelį potraukį šokoladui likus savaitei iki jų menstruacijų. Mokslininkai atliko tyrimą, siekdami išsiaiškinti, galbūt toks potraukis kyla konkrečiai kakavai, kuri galbūt šiuo laikotarpiu moteriai yra reikalinga maisto medžiaga, tačiau paaiškėjo, kad šį potraukį kone geriausiai patenkino baltas šokoladas, tad kakavos hipotezė atkrito. Kiti atlikti tyrimai taip pat neatrado jokio ryšio tarp potraukio šokoladui ir hormonų. Moterys šokolado norėdavo net ir po menopauzės.

Taigi tai leidžia kelti idėją, kad potraukis tam tikriems maisto produktams veikiausiai tėra labiau psichologinis ar kultūrinis. Stiprus noras sviestinio sausainio, šokolado plytelės ar bulvyčių, gali prasidėti kaip paprasta mintis ir galiausiai virsti apsėdimu, kuriam labai sunku atsispirti. Ypač jei tą produktą moteris pati sau uždraudusi valgyti arba uždraudė jai gydytojas.

O nėštumas yra tas laikotarpis, kai potraukis tam tikram maisto produktui, gali ir nekelti tiek daug kaltės, kiek anksčiau.

Moterims, vis tik norinčioms šiems potraukiams atsispirti, Julia Hormes siūlo atbaidyti jį nukreipiant dėmesį. Yra mokslinių tyrimų, įrodančių, kad tokiu atveju yra veiksmingos vizualinės ar kvapų distrakcijos. Kita praktika – sąmoningumas ar meditacija. Psichologė taip pat pataria, kad jei labai norisi šokolado, tuomet bent jau valgykite jį tikrai kokybišką.

Kalbant apie potraukį maistui nėštumo metu, yra ir dar vienas kultūrinis faktorius. Nėštumą ištverti nelenga ir kai kurioms moterims tai padaryti vienoms yra sunku. Tad kai vyras pasistengia gauti tam tikrą maisto produktą, kurio užsigeidė jo mylima moteris, tuomet moteris pasąmonėje pajunta ir socialinę paramą – vadinasi, šis vyras visuomet ja pasirūpins.

Tapkite projekto „Mes turėsim kūdikį!“ dalimi! Laukiame jūsų istorijų, kaip žinią apie kūdikį pranešėte savo vyrui ar artimiesiems. O galbūt esate tas asmuo, kuriam šią žinią pranešė, ir norite pasidalyti savo reakcija, išgyvenimais? Pildykite žemiau matomą anketą ir mūsų žurnalistai susisieks su jumis, pakalbins ir pasidalins jūsų šeimos istorija su visais!
Ačiū, kad dalyvaujate!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius