Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2022 11 15 /14:37

Benediktas Vanagas pristatė naują Dakaro automobilį: ambicijos didėja kartu su ratais

Jau nebe pirmą kartą Benediktas Vanagas intrigą išlaiko beveik iki paskutinės dienos. Antradienį jis pristatė naują Dakaro ralio automobilį – „Toyota GR DKR Hilux“, atitinkantį T1+ kategoriją.

Šių metų sausį Benediktas Vanagas su Filipe Palmeiro startavo skubiai perdarytu pagal T1+ reikalavimus „Toyota Hilux“, tačiau dabar daug kas bus kitaip.

Benediktas atsisveikino su portugalu ir rezultatą Dakare bandys pagerinti su Estijos šturmanu Kuldaru Sikku, turinčiu WRC patirties. Antradienį Vilniaus Taksi parke jis prastatė naują komandą ir automobilį.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kurie lietuviai gali startuoti 2023 m. Dakaro ralyje.

Kita naujovė – pats automobilis. Galima sakyti, kad išsipildė Benedikto svajonė. Jis startuoja nauju gamykliniu T1+ klasės „Toyota Hilux“. Savo ankstesnį automobilį B.Vanagas pardavė Estijos komandai, kuri šiemet startuos Dakare. Su šeštąja „Black Hawk“ versija „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda lenktyniavo du sezonus. Prieš 2022-ųjų metų Dakarą automobilis buvo konvertuotas į naujesnę T1+ lenktyninę kategoriją.

Automobilis – iš išorės toks pat, kitoks vidumi

Nors išoriškai naujasis automobilis atrodo identiškai kaip ankstesnioji jo versija, šiame modelyje be daugybės evoliucinių pokyčių yra ir du esminiai revoliuciniai sprendimai.

Bolido jėgainė tapo gerokai pajėgesnė – šešių cilindrų benzininis variklis su dvejomis turbinomis. Nors variklio darbinis tūris sumažėjo nuo 5000 iki 3500 cm3, jo galia bei sukamasis momentas išaugo dėl gerokai didesnio turbininio variklio efektyvumo.

VIDEO: Naujojo Benedikto Vanago Dakaro „Toyota Hilux“ T1+ pristatymas

Kitas svarbus pakitimas – nauja „monoshock“ pakabos sistema. Iki šiol Dakare dėl patikimumo didžioji dalis automobiliu turėdavo du amortizatorius vienam ratui. „Toyota“ inžinieriai sukūrė naują, patikimą sprendimą, kai vienam ratui naudojamas tik vienas amortizatorius. Toks sprendimas leidžia pakabai išgauti daugiau efektyvumo kopijuojant kelią bei sugeriant milžiniškus smūgius.

Benediktas Vanagas pripažino fanus teisingai spėjus, kad naujasis „Hilux“ yra būtent tas „vienas brangiausių sprendimų gyvenime”, kurį sportininkas priėmė dar sausio mėnesį. „Grįžęs iš 2022-ųjų Dakaro sakiau, kad netrukus prasidės T1+ klasės automobilių medžioklė. Taip ir nutiko. Tuo metu mes buvome ramūs, nes sprendimą dėl naujo automobilio patvirtinome dar Saudo Arabijoje, kitą dieną po didžiosios avarijos“, – pasakojo B. Vanagas.

Beje, būtent tokį „Toyota“ modelį pilotavęs Nasser Al-Attiyah 2022–aisiais laimėjo Dakaro ralį. Visgi, kokia technika artėjančiose lenktynėse bus ginkluota gamyklinė „Toyota“ komanda, dar nėra skelbiama.

Kaip Benediktui sekasi lenktyniauti su Kuldaru

Savo sprendimą Filipę pakeisti Kuldaru B.Vanagas pranešė birželį.

B.Vanagas sako, kad K.Sikkas atsineša bene didžiausią sukauptą patirtį WRC iš visų trijų Baltijos valstybių sportininkų. Ir nors Dakaras estui bus nauja disciplina, bet sprendimą paskatino ir dėsningumas Dakare – klasikinio ralio šturmanai vis dažniau renkasi ralio maratonus.

WRC šturmanai sunkiausiame pasaulio ralyje – anokia naujiena. Klasikinį ralį į Dakarą jau yra išmainę Yazeedo Al-Rahji („Toyota“) šturmanas Michealas Orras, taip pat Timo Gottschalkas, kuris sėdi šalia Jakubo Przygonskio. 2023 m. Dakare išvysime ir WRC čempioną Julianą Ingrassia.

O bene du dešimtmečius WRC lenktynėse dalyvaujantis K.Sikkas pasaulio ralio čempionate startavo daugiau nei 100 kartų, o 2012 metų sezone kartu su pasaulio čempionu Otto Tanaku Sardinijoje lipo ant nugalėtojų pakylos.

Duetas šiemet jau spėjo startuoti keliose bajose. „Italian Baja“ buvo įšokę į griovį, bet finišavo, pasinaudoję taisyklių išimtimi. „Baja Poland“ patyrė avariją, o „Hungarian Baja“ tapo nugalėtojais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius