-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Egidijaus Valeišos ir Mindaugo Varžos pasirodymą „Baja Poland“ apkartino bagio kaprizai

Praėjusį savaitgalį Lenkijoje įvyko „Baja Poland“ varžybos, kurios buvo įtrauktos ir į Pasaulio „Baja“ taurės kalendorių. Šioje varžybų serijoje lenktyniauja ir lietuvių duetas – Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža. Nors tai arčiausiai Lietuvos vykstantis sezono etapas, varžybos Lenkijoje mūsų šalies atstovams nebuvo sėkmingos. Ekipažą jau pirmuose greičio ruožuose stabdyti ėmė techninės jų bagio problemos, rašoma pranešime.
Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža
Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža / Marian Chytka nuotr.

Mindaugas Varža pasakoja, kad į Lenkiją ekipažas vyko puikiai nusiteikęs ir pasiruošęs kovoti dėl aukštų pozicijų savo T4 bagių kategorijoje. Įveiktų penkerių varžybų patirtis duetui jau leidžia kiek ramiau jaustis šioje, jiems dar pakankamai naujoje disciplinoje. Visgi ne itin malonios staigmenos pasipylė varžyboms vos prasidėjus. Tačiau apie viską iš pradžių.

Pirmiausia dalyvių laukė testinis „Baja Poland“ greičio ruožas, kuriame ekipažui pavyko atrasti tinkamą bagio reguliavimą minkštesniems keliams. Pasak Mindaugo Varžos, Drawsko Pomorskie karinis poligonas kiek priminė Pabradės, Varėnos apylinkes. Nors reljefas čia buvo pakankamai panašus į lietuvišką ir jokie akmenys ar uolos nekėlė pavojaus kaip kitų šalių etapuose, varžybos Lenkijoje pasižymėjo itin sudėtinga navigacija.

Būtent tai atsiskleidė prologo greičio ruože. Šiame, didžiausiame Europoje kariniame poligone apstu kelių ir keliukų, todėl padaryti klaidą čia buvo labai lengva. Kaip sako Mindaugas Varža, prologas buvo itin svarbi varžybų dalis, nes pagal šio įžanginio greičio ruožo rezultatus vėliau buvo dėliojama starto tvarka, kurioje pirmieji penkiolika ekipažų turėjo teisę startuoti kas tris minutes, o likusieji tą turėjo daryti jau kas minutę.

Ir nors Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža tikėjosi papulti į tą penkioliktuką, prologe jie padarė vienintelę klaidą, kuri kainavo brangias sekundes. Tai reiškė, kad ekipažas lieka už brūkšnio ir jiems reikės startuoti tų dalyvių gretose, kurie į greičio ruožą pajuda kas minutę.

„Prologe aš padariau vieną navigacinę klaidą. Išvažiavus į gana ilgą tiesiąją pasakiau Egidijui, kad dabar važiuosime penkis šimtus metrų betoniniu keliu. Nebesužiūrėjau, kiek atstumo mes jau nuvažiavome ir maždaug po trijų šimtų metrų pamatėme išvažinėtą šalutinį kelią. Pamanę, kad čia jau tos mano minėtos penkių šimtų metrų tiesiosios pabaiga, pasukome į tą keliuką, nors dar kokius du šimtus metrų turėjome važiuoti tiesiai. Pasukę ten nemažai paklaidžiojome, kol supratome, kad pasiklydome ir važiuojame bloga kryptimi. Praradome ten gal pusę minutės, o prologe tai reiškė daug. Į tą planuotą penkioliktuką nepapuolėme“, – varžybų pradžią prisiminė Mindaugas Varža.

Tačiau ekipažas startinės pozicijos už penkioliktuko ribų per daug nesureikšmino ir buvo nusiteikę demonstruoti aukštą tempą net ir turėdami žemesnę starto poziciją. Visgi autosporto dievai šįkart nebuvo lietuvių pusėje. Dar pirmame greičio ruože ekipažas pajuto, kad netinkamai dirba variklis – bagis ėmė trūkčioti, nebuvo galios. Pasak Mindaugo Varžos jausmas buvo panašus tarsi nedirbtų vienas cilindras ar trūktų degalų.

Ekipažui pavyko pasiekti neutralizacijos ir degalų papildymo zoną. Ten jie bandė peržiūrėti mazgus, tačiau vėl pradėjus važiuoti problema nedingo. Supratę, kad likusios, beveik pusantro šimto kilometrų atkarpos jie važiuoti aukštu tempu negalės, o pribaigti variklio irgi nesinorėjo, lietuviai priėmė sprendimą tiesiausiu keliu grįžti pas mechanikus ir gauti baudą už neįveiktą greičio ruožą.

„Visi buvome nusiminę, nes supratome, kad rezultato jau nebus. Tačiau nenuleidome rankų ir norėjome tęsti varžybas tam, kad įgytume kuo daugiau patirties. Mechanikai servise ėmė keisti žvakes, purkštukus ir bagis vėl pradėjo veikti. Tačiau po pietų išvažiavus į antrąjį greičio ruožą identiška problema pasikartojo. Bagis vėl pradėjo trūkčioti, todėl ir vėl nusprendėme grįžti pas mechanikus, nes tiek kilometrų važiuoti „apie nieką“ su neveikiančiu varikliu nebuvo jokio tikslo. Tuomet mechanikai per naktį pakeitė absoliučiai viską. Nors kompiuterinė diagnostika, duomenų analizė nerodė jokių bagio neveikimo priežasčių, galiausiai paaiškėjo, kad problema turbūt buvo „babinose“. Su tokiomis problemomis susidūrėme pirmą kartą. Autosporte jau taip yra. Su geležimi sutarties nepasirašysi“, – sakė Mindaugas Varža.

Kitą dieną Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža savo pasirodymą tęsė. Nors apie gerą galutinį rezultatą jau nebuvo jokios kalbos, tačiau pasimatuoti atskiruose greičio ruožuose su greitais varžovais ir rinkti patirties kilometrus lietuviai buvo pasiryžę. Itin gerai ekipažui sekėsi paskutiniame greičio ruože, kuriame duetas nusileido tik brolių Goczalų ekipažams iš Lenkijos. Pastarieji puikiai žinomi Dakaro gerbėjams, mat su jais praėjusiame maratone itin atkakliai kovėsi lietuvis Rokas Baciuška, galiausiai išplėšęs trečiąją vietą SSV klasėje.

Kaip teigia Mindaugas Varža, važiavimas panašiu tempu su lyderiais buvo tarsi paguoda, kad jo ir Egidijaus Valeišos tandemas tikrai gali važiuoti konkurencingai, tačiau vis dar reikia išgyventi ir patirti visas situacijas, kurių neįmanoma išvengti pradėjus karjerą naujoje disciplinoje. Pasak šturmano, ekipažas greitį demonstruoti tikrai gali ir kryptingai tobulėjant rezultatas tikrai ateis.

Šis etapas Lenkijoje suteikė puikios patirties ir pačiam šturmanui Mindaugui Varžai, kadangi karinis poligonas buvo tarsi neaprėpiamo dydžio labirintas, kur reikėjo preciziško tikslumo kiekviename metre. Dėl menkiausio netikslumo naviguojant buvo galima pasukti visai ne ten, o dėl kelių gausos apie klaidą susivokti pavyktų tik jau gerokai nuklydus neteisinga kryptimi.

„Iš esmės tai „Baja“ varžybose navigacija yra šiek tiek primityvesnė. Jose dažnai būna ir atitvėrimai, kur nereikia sukti. Tačiau lenkai nusprendė, kad priartins viską prie „Rally-Raid“ stiliaus, kur jokių papildomų užuominų nėra. Tame poligone kelių ir keliukų – tūkstančiai, kertasi vieni su kitais po keletą kartų ir kartais jau nebesupranti, kur esi. Net gamyklinių komandų šturmanai sakė, kad naviguoti tikrai sudėtinga. Tačiau kai yra sudėtinga, įgyji daugiau praktikos, daugiau patirties ir žinių. Esant tokioms sąlygoms pabandėme koreguoti kelio knygos duomenų pateikimą vairuotojui, apsiribodami konkrečia informacija, kur ir kada sukti. Nebebandžiau atspėti ir pasakyti Egidijui, kokio statumo posūkis laukia. Orientavomės į esminius dalykus, ne į detales. Ir panašu, kad tai pasiteisino. Taigi Lenkijoje susirinkome dar šiek tiek patirties ir tikimės, kad su kiekvienu etapu būsime vis greitesni“, – įspūdžiais dalijosi Mindaugas Varža.

Egidijui Valeišai ir Mindaugui Varžai šios varžybos Lenkijoje buvo jau šeštosios šiemet. Dueto planuose – dar trys startai pasaulio „Baja“ taurėje. Ekipažas šiemet dar startuos Portugalijoje, Saudo Arabijoje bei Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

Duetas neslepia, kad pasaulio „Baja“ taurės varžybose ruošiasi debiutui Dakaro maratone. Tačiau ar tai įvyks artėjančiais metais, ar vėliau, ekipažas kol kas pasakyti negali. Nors metų pradžioje Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža apie tai kalbėjo kiek drąsiau, karas Ukrainoje ir ekonominė partnerių situacija kol kas prie lietuvių planų būsimam Dakarui padėjo klaustuko ženklą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius