Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Giedrius Notkus apie kovą „Rally Žemaitija“: „Tokiais momentais važiuoji ties galimybių riba“

Praėjusį šeštadienį Kelmės apylinkėse įvyko pirmasis šių metų Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jame startavo ir „Viada-Multi FX“ ekipa, kuri iškovojo pirmosios vietos taurę komandinėje įskaitoje. Aukščiausią rezultatą ekipos gretose pademonstravo Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano duetas, rašoma pranešime.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Komandos nuotr.

Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu šiose varžybose iškovojo antrosios vietos taurę savo klasėje ir finišavo trečioje bendrosios įskaitos vietoje. Po finišo lenktynininkas Giedrius Notkus pasakojo, kad šis ralis parodė, jog dėl karantino vėluojantis sezonas nepadarė neigiamos įtakos ekipažo formai. Priešingai – lenktynių šurmulio ir atmosferos buvo pasiilgę ne tik lenktynininkai, bet ir visa ralio bendruomenė, tad „Rally Žemaitija“ tapo tikra švente.

„Matėsi, kad po tos didelės pertraukos ralio pasiilgę ne tik mes, bet ir žiūrovai. Jų šįkart buvo labai daug, ko kartais pasigesdavome Kelmėje ankstesniais metais. Aktyvi buvo ir žiniasklaida – sulaukėme daug dėmesio, davėme daug interviu. Matosi, kad visi pasiilgę šio sporto. Tą rodo ir dalyvių skaičius – kaip senais, gerais laikais susirinko virš 100 dalyvių. Įspūdžiai – patys geriausi“, – sakė Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano duetas visą dieną dėl antrosios vietos bendroje įskaitoje ir pirmosios pozicijos klasėje atkakliai kovojo su Latvijos ralio legenda Janiu Vorobjovu, kuriam stenogramą skaitė Ivo Pūkis, tačiau šansus aplenkti greituosius kaimynus nubraukė viena klaida.

Tiesa, ji baigėsi dar labai laimingai, mat ekipažas sugebėjo sugrįžti ant kelio ir finišuoti.

„Naktį prieš ralį lijo, todėl ryte buvo slidu, šlapia ir važiavimo sąlygos buvo sudėtingos. Startavome antri ir iš pradžių važiavome gana atsargiai. Visgi vienoje vietoje suklydau. Pračiuožiau stabdymo zoną ir teko jungtis atbulinę pavarą. Taigi, tuo pasinaudojo mūsų pagrindinis konkurentas Janis Vorobjovas, kuris iškart įgijo 10 sekundžių pranašumą. Taigi, užvirė kova. Kiekvieną greičio ruožą tai jis, tai mes būdavome priekyje, vieni kitiems „atveždavome“ sekundžių.

Antroje ralio dalyje mums pavyko spurtuoti. Po dešimto greičio ruožo jau buvome pasiviję Janį ir netgi aplenkę. Tačiau atsipalaiduoti negalėjome, nes Janis yra senas vilkas, geras ralio psichologas, todėl žinojome, kad turime ir toliau išlaikyti maksimalų tempą.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Vienuoliktame greičio ruože į vieną iš posūkių atvažiavome per dideliu greičiu. Šonu užkabinome aukštą kelkraštį ir per jį peršokome. Nusileidome lauke ant dviejų ratų, paskui ant kitų dviejų. Dalius jau buvo susidėjęs rankas prie savęs ir pasiruošęs skaičiuoti virtimus. Bet man kažkaip pavyko mašiną išlaikyti ant ratų. Grįžome ant kelio, bet kadangi nusileidome į avižų ar kažkokios kitos kultūros lauką, per oro patekimo į saloną angą pradėjo byrėti grūdai. Tačiau tai buvo mažiausia bėda.

Tos avižos ar grūdai pateko ir į oro įsiurbimo angą variklio skyriuje ir aklinai užkišo oro filtrą. Dingo automobilio galia. Varikliui nebepakako oro, todėl greičio ruože, kuriame buvo daug ilgų ir greitų tiesiųjų važiavome vos 140 km/val. greičiu. Stengiausi kiek įmanoma mažiau stabdyti, kad tik išlaikyti greitį ir laukiau, kada pasieksime finišą. Tos sekundės buvo labai ilgos. Tame greičio ruože praradome devyniolika sekundžių.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Jei prieš šį greičio ruožą Janio Vorobjovo veide buvo liūdna mimika, tai po šio ruožo jau matėm jo šypseną iki ausų. Pas mus buvo atvirkščiai. Per paskutinius du greičio ruožus dar šiek tiek laiko nuo Janio „atkandome“, bet vis tiek pralaimėjome jam 6,3 sek. ir likome antri savo klasėje ir treti absoliučioje įskaitoje.

Visgi toje kovoje su Janiu Vorobjovu pasitikrinome, kad tikrai esame geros formos. Tokioje artimoje kovoje labai užsivedi važiuoti greitai, automatiškai su Janiu vienas kitą versdavome važiuoti greičiau. Kartais tai atrodė tarsi vaikščiojimas peilio ašmenimis“, – įspūdžiais dalijosi Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Giedrius Notkus tvirtina, kad tiek asmeniniu, tiek komandos rezultatu yra patenkintas, o dėl pralaimėtos pozicijos Janiui Vorobjovui sieks atsigriebti kitame etape – „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybose, kurios įvyks liepos 31-ą – rugpjūčio 1-ą dienomis Rokiškio ir Zarasų apylinkėse.

„Komanda pasirodė labai puikiai. Šiemet važiuojame nauju pavadinimu – „Viada-Multi FX“ ir komandinėje įskaitoje užėmėme pirmą vietą. Komandai atstovauju aš su Daliumi Strižanu, Jonas Sluckus su Giedriumi Šileiku bei Justas Simaška su Aurimu Kropu. Sveikinu Justą su Aurimu, kurie užėmė pirmąją vietą klasėje. Neblogai pasirodė ir Jonas Sluckus su Giedriumi Šileikiu. Jiems kiek pritrūko iki prizinės vietos klasėje ir jie liko ketvirti. Tačiau mane džiugina šio ekipažo greitis, nes jis su kiekvienomis varžybomis auga“, – pasakojo Giedrius Notkus.

Komandos nuotr./Varžybų akimirka
Komandos nuotr./Varžybų akimirka

Giedrius Notkus tvirtina, kad prieš „Samsonas Rally Rokiškis“ varžybas komanda dar dalyvaus ir testuose, kuriuose sieks dar labiau padidinti savo tempą.

VIDEO: „Viada-Multi FX“ komanda „Rally Žemaitija“ varžybose

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Užsisakykite 15min naujienlaiškius