-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iš Mindaugo Varžos dirbtuvių į lenktynes Palangoje pajudėjo 11 procentų visų „Aurum 1006 km“ dalyvių

Trečiadienį iš skirtingų Lietuvos vietų į Palangą pajudėjo „Aurum 1006 km“ lenktynių dalyvių karavanas. Iš Kaune esančių Mindaugo Varžos dirbtuvių „MV sportas“ šiemet į pajūrį išvyko net keturių komandų automobiliai. Nesunku suskaičiuoti, kad tai sudaro daugiau nei dešimtadalį visų komandų, dalyvausiančių šiame lenktynių savaitgalyje.
Mindaugas Varža
Mindaugas Varža / Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr.

Mindaugas Varža sako, kad tokios automobilių gausos ruošti neteko dar jokioms lenktynėms, todėl pastaruoju metu iš hobio į darbą virstantis automobilių konstravimas ir aptarnavimas verčia didinti ir žmogiškuosius išteklius „MV sportas“ dirbtuvėse.

„Prieš kokius penkerius metus dar galvojau, kad visas tas autosportas yra hobis ir ne daugiau, tačiau pastaruoju metu matau, kad tai užima vis didesnę gyvenimo dalį ir virsta į darbą, verslą. Dirbi, darai, matai, kad reikia samdytis daugiau žmonių, todėl jau sudėtinga tai vadinti tik hobiu.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

Dabar pasiekėme tokį lygį, kad prie mūsų dirbtuvių komandos prisijungė tikras inžinierius, kuris dirbęs pas Olsbergus ralio kroso komandoje. Tai viena žinomiausių pasaulyje ralio kroso komandų. Net Kenas Blockas važiuoja su jų daryta mašina. Ir jis pas juos dvejus metus dirbo inžinieriumi, kūrė važiuoklę.

Turiu ir dar vieną rimtą žmogų, kuris daro variklius sportui. Aišku, negalima sakyti, kad jis geriausias, nes realiai kuo toliau eini, tuo daugiau supranti, kad dar daug nežinai. Čia kaip tas posakis – kuo daugiau žinau, tuo labiau žinau, kad nieko nežinau.

Taigi, pasiekėme tą kryžkelę, kai reikia apsispręsti, ar tą garažą daryti profesionaliu, ar likti tame hobyje, bet panašu, kad viskas sukasi link profesionalumo. Tendencija yra tokia. Pažiūrėkime į skaičius – 37 dalyviai „Aurum 1000 km“ lenktynėse, o iš mano garažo į jas išvažiuoja keturi automobiliai. Pavertus tai procentais gauname beveik 11 procentų. Dešimtadalis visų komandų automobilių daroma čia. Tai tarsi spyris į užpakalį, kad gal ir teisingu keliu einame“, – pasakojo Mindaugas Varža.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

Šiemet iš Mindaugo Varžos dirbtuvių į „Aurum 1006 km“ lenktynes išvažiavo net du vienos komandos automobiliai. „Dynami:t Energy by Baltic Petroleum“ lenktynininkai startuos su „Chevrolet Corvette Z06“, o „Dynami:t Energy by CBet“ ekipa sės prie BMW E46 vairo.

„Vienas iš pagrindinių mūsų klientų – komanda „Dynami:t Energy“ su Mantu Matukaičiu priešakyje. Jie su mumis jau antri metai ir jau kalbame apie trečius metus. To turbūt jau nebegalima vadinti sutapimu ar pabandymu. Tai jau partnerystė.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

Aišku, kartais išlenda tam tikrų niuansų. Klientas visada nori būti teisus, o meistrams ir inžinieriams gali atrodyti kitaip. Taigi, aš kaip vadovas bandau stovėti per vidurį ir spręsti, kad ir mano komanda nesijaustų neįvertinta, ir klientai, tapę artimais draugais, liktų patenkinti.

Koks nori gali būti kietas, bet be stiprių klientų neišsilaikysi, neišlaikysi gerų mechanikų. Tuo labiau Lietuvoje“, – kalbėjo Mindaugas Varža.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

„Dynami:t Energy“ komandų atstovas ir tuo pačiu lenktynininkas Mantas Matukaitis prieš paliekant Mindaugo Varžos dirbtuves pasakojo, kad šiose lenktynėse jam didžiausias iššūkis bus lenktyniauti „Corvette“ automobiliu. Jei kitas komandos automobilis BMW E46 Mantui Matukaičiui jau gerai pažįstamas, tai romanas su „Corvette“ dar tik prasidėjo.

„Su BMW važiuosime TC2 klasėje, o GT OPEN su „Corvette“. Būtent čia priešininkai labai solidūs – „Lamborghini“ ir „Porsche“. Manau, kad greičio prasme šiemet dar negalėsime pakonkuruoti, nes iš esmės šis automobilis šiemet dar yra daugiau mažiau gatvinis. Kitokie yra tik stabdžiai. Na, gal dar amortizatoriai, bet jie realiai galėjo būti kitokie.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Mantas Matukaitis
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Mantas Matukaitis

Taigi, šiemet yra testiniai metai. Pažiūrėsime, ką jai reikia padaryti, kad galėtume kažkam iš grandų įkąsti kitais metais. Dabar sportinių kilometrų su „Corvette“ pravažiuota labai nedaug – du „Time Attack“ etapai ir vienas Lietuvos čempionato etapas. Du „race“. Net kvalifikacijoje nevažiuota. Taigi, tie kilometrai vis dar yra dviejų nulių zonoje.

Manau, kad per treniruotes Palangoje mes ją dar pareguliuosime ir kažkiek pagreitinsime, nes visi vairuotojai, kurie yra skirtingų charakterių, įneš į tai savo indėlį. O su BMW – viskas aišku. Jis mūsų mylimas ir puoselėjamas jau antrus metus. Šiemet visi mazgai yra sureguliuoti, todėl tikiuosi, kad juo bus galima važiuoti vidutinių ar lėtesnių TCR bolidų tempu. Labai myliu šį BMW, bet nusipirkti, pasiruošti „Corvette“ ir su ja nevažiuoti irgi būtų buvusi kvailystė, todėl lenktyniausiu abiejų komandų sudėtyse“, – kalbėjo Mantas Matukaitis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

Be „Dynami:t Energy“ automobilių į „Aurum 1006 km“ lenktynes iš Mindaugo Varžos dirbtuvių pajudėjo ir „Kautra Subaru racing team“ ekipos „Subaru BRZ“ bei „Inter Rao Lietuva by Nebankrutuok.lt“ komandos „Hyundai I30N TCR“.

Pastaruoju automobiliu pernai važiavusiai komandai trūko labai nedaug, kad iškovotų pergalę tarp TCR bolidų, tačiau tuomet automobiliui nulėkė ratas. Mindaugas Varža tikisi, kad niekuomet po to nebepasikartojusi problema buvo išspręsta ir komandai niekas netrukdys siekti aukščiausių tikslų.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

„Pernai prisišnekėjau, kad TCR tokia mašina, kad net mechanikai pyksta, jog prie jos nėra ką dirbti. Gavosi taip, kad konkrečiai prisišnekėjau, nes nukritus ratui praradome pirmą vietą. Priežastis taip ir liko neaiški – ar smeigės nekokybiškos, ar mūsų klaida. Bet daugiau, nusispjausiu tris kartus, tai nepasikartojo.

Aišku, pradėjome matyti, kad net ir tos gamyklinės mašinos reikalauja priežiūros. Čia tas pats, kas nusipirktum veislinį šunį, jo nešertum ir sakytum – va, durnius, nudvėsė. Tiek pinigų už jį sumokėjau. Taip ir su gamyklinėmis mašinomis. Reikia prie jos dirbti, prižiūrėti, tik vienintelis niuansas yra, kad gamintojas duoda instrukciją – tą vadinamą „User Manual“. Jame parašyta detaliai, kur koks varžtas sukasi, prie kiek kilometrų keičiasi kokia detalė. Tai palengvina darbą, tačiau vistiek išlieka žmogiškasis faktorius. Turi turėti rimtus meistrus, kurie mechaninėje priežiūroje nepadarytų klaidų. Taigi, mano teorija, kad prie TCR nėra ką veikti, nepasiteisino.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

Pavyko kartu su „Algirdai Racing“ suburti neblogą komandą. Iš mano pusės – Mindaugas Liatukas ir Deividas Jocius. Iš „Algirdų“ – Adomas Petrovas ir Toms Berzins. Jie abu pernai lėkė su „Volkswagen“ TCR modeliu, todėl tikiu, kad šiemet komanda tikrai gali lipti ant podiumo“, – ambicijų neslėpė Mindaugas Varža.

Pats Mindaugas Varža šiose lenktynėse taip pat turės veiklos. Jis pasiryžo vadovauti „Kautra Subaru racing team“ ekipai. Pasak pašnekovo, jo misija bus nuimti visus formalumus nuo ekipos vairuotojų, kad ilgamečiai jo klientai, sėsiantys prie „Subaru BRZ“ vairo, galėtų galvoti tik apie lenktyniavimą trasoje.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

„Šis „Subaru“ yra mūsų kūrinys. Nuo nulio iki šimto procentų sukurtas „MV sportas“ dirbtuvėse. Komandos nariai – artimi bičiuliai. Jie įkalbėjo mane būti komandos vadovu. Jie – turintys statusą gyvenime, versle daug pasiekę žmonės, todėl noriu jiems padėti, kad jie galėtų tiesiog pakaifuoti. Nuimsiu nuo jų visą administracinį spaudimą, kad jiems liktų tik vairuoti ir mėgautis lenktynėmis“, – sakė Mindaugas Varža.

Pasak Mindaugo Varžos, jo minimalus noras yra, kad visi šiose dirbtuvėse pagaminti ar aptarnaujami automobiliai sėkmingai pasiektų finišą Palangoje. Pasak pašnekovo, būtų idealu, jei visos ekipos į Kauną grįžtų su taurėmis.

Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes
Tomo Markelevičiaus / 15min nuotr./Prieš išvykstant į lenktynes

Mindaugas Varža juokauja, kad tuomet mechanikus ramia galva bus galima leisti atostogų. Tiesa, trumpam, nes Mindaugas Varža turi ir kitų planų.

„Pradėjome gaminti ralines „Proto“ mašinas. Į Suomiją jau išsiuntėme kelis kėbulus. Ketvirtą ar penktą bandysime padaryti pilnai važiuojančią mašiną su savo važiuokle, su savo varikliu, mano bičiulio Martyno Samsono „Samsonas Motorsport“ pavarų dėžėmis, reduktoriais, amortizatoriais. Bus toks bendras lietuviškas gaminys.

Ir tuomet bandysime važiuoti į parodą Anglijoje. Žiūrėsime, kas gausis. Noriu šį garažinį hobį paversti darbu, verslu. Panašu, kad kol kas viskas klostosi pagal planą“, – sakė Mindaugas Varža.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius