-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Galvos skausmas įsigijus „Ford F350“ iš Kanados: registruoti Lietuvoje įmanoma sumokėjus tarpininkams 1000 eurų

Skaitytojas Robertas iš Kanados parsiplukdė įsigytą tikrai įspūdingą pikapą „Ford F350“, pagamintą 2006 m. Tačiau, Roberto teigimu, automobilio Lietuvoje registruoti neįmanoma, nes jis priskiriamas N2 kategorijai. Atrodytų, anokia čia problema. Bet, pasirodo, viskas daug sudėtingiau.
Ford F350 (2012)
Ford F350 (2012) / Gamintojo nuotr.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Roberto teigimu, mūsų šalyje užregistruoti tokį automobilį – misija neįmanoma. Bet kaimyninėse šalyse (pvz., Lenkijoje) tokius automobilius iš Amerikos registruoja be didelių trikdžių.

„Lenkijoje sumokėjus pinigus už ekspertizę galima gauti lenkišką registraciją ir po to jau be vargo registruoti Lietuvoje. Koks tokių įstatymų, kurie pinigus veja į užsienį, tikslas? Tokio automobilio ekspertizė ir registracija Lenkijoje ar Vokietijoje kainuoja apie 800-1000 Eur. Ir dar reikia rasti tarpininkus, kurie viską sutvarkys. Gal čia specialiai palikta niša kažkieno tyliam versliukui?“, – klausia F350 savininkas Robertas.

Pasiteiravome oficialių įstaigų, į kurias kreipėsi Robertas: ar tikrai atiduodame pinigus tarpininkams?

„Regitra“ tvirtina: ekspertizę galima atlikti ir Lietuvoje

„Regitros“ atstovė Emilija Bardauskienė primena, kad, norint įregistruoti Lietuvoje prieš tai jau eksploatuotą automobilį, pakanka turėti tik registracijos liudijimą ir pirkimo–pardavimo sutartį ar kitokį įsigijimą patvirtinantį dokumentą. Taip pat reikia pasirūpinti automobilio privalomuoju draudimu ir technine apžiūra (jei negalioja). Būtent dėl šios priežasties Lietuvoje prieš tai jau eksploatuotą transporto priemonę galima įregistruoti tiesiog internetu.

Kitokie reikalavimai keliami iš užsienio atkeliavusioms transporto priemonėms.

Kitokie reikalavimai keliami iš užsienio atkeliavusioms transporto priemonėms. Iš esmės jie priklauso nuo to, kokioje šalyje prieš tai buvo registruota transporto priemonė. Kokių dokumentų reikės, sprendžiama pagal tai, ar transporto priemonė buvo registruota Europos ekonominei erdvei (EEE) priklausančioje valstybėje, ar trečiojoje šalyje.

Lietuva, E.Bardauskienės teigimu, kaip ir visos kitos Europos ekonominės erdvės šalys, registruoja tik tas transporto priemones, kurios atitinka EEE mastu nustatytus reikalavimus, įtvirtintus ES teisės aktuose. Kitaip tariant, jos turi atitikti bendrus nustatytus techninius, saugos ir gamtosaugos reikalavimus. Jie gali skirtis, priklausomai nuo transporto priemonės kategorijos.

Nacionaliniai reikalavimai gali skirtis

Pasak „Regitros“ specialistės, taip pat kiekviena šalis turi savo nacionalinius reikalavimus, kurie taikomi iš trečiųjų šalių atkeliavusioms transporto priemonėms arba toms, kurios buvo įvežtos iš EEE šalies, tačiau ten nebuvo registruotos. Šiuos reikalavimus mūsų šalyje nustato Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA).

Jei transporto priemonė buvo registruota kurioje nors EEE šalyje, tai reiškia, jog ji jau atitinka nustatytus reikalavimus ir jokių papildomų procedūrų prieš registraciją atlikti nereikia. Tokiu atveju duomenys apie transporto priemonę iš užsienio šalyje išduoto registracijos liudijimo yra perkeliami į lietuvišką. Tai štai kodėl F350 galima užregistruoti per Lenkiją ar Vokietiją?

Tačiau, kaip paaiškino E.Bardauskienė, jei automobilis atkeliavo iš trečiosios šalies, jam reikės atitikties įvertinimo, kuris patvirtintų, jog įregistruojama transporto priemonė atitinka nacionalinius, t.y. Lietuvos, reikalavimus. Tokiais atvejais reikia kreiptis į technines ekspertizes atliekančias įmones. Jų sąrašą galima rasti čia.

Tai vis dėlto pikapą iš Amerikos yra vilčių užregistruoti ir Lietuvoje, be tarpininkų?

E.Bardauskienės teigimu, jei techninę ekspertizę atliekanti įmonė nustatė, kad transporto priemonė atitinka N2 kategoriją, tokiu atveju ir bus įregistruojama kaip šios kategorijos transporto priemonė.

LTSA nesutinka: ekspertizės atliekamos ir Lietuvoje

LTSA Transporto veiklos skyriaus vadovas Virginijus Čiškauskas sako, kad teiginys, jog Lietuvoje neįmanoma registruoti iš ne ES šalies įvežtos transporto priemonės, neteisingas. Tačiau pirmą kartą jai pateikus į ES rinką, reikia atlikti įvertinimą.

Tad šiuo atveju, jei transporto priemonė pagal pateiktą informaciją, klasifikuojama kaip sunkvežimis, kurio didžiausia techniškai leidžiama pakrautos transporto priemonės masė yra didesnė kaip 3500 kg, ji laikoma N2 klasės transporto priemone skirta kroviniams vežti.

Tokios transporto priemonės pagal teisės aktų (įskaitant ir ES) nuostatas priskiriamos komerciniam transportui, kuriam taikomi kiti standartai ir reikalavimai nei lengviesiems keleiviniams automobiliams. Pavyzdžiui, papildomai privalo turėti greičio ribotuvą ir tachografą.

„LTSA transporto priemonių neregistruoja, todėl atsakyti kaip ir kokiomis sąlygomis tokios transporto priemonės registruojamos Lietuvoje (pasinaudojant ekspertų paslaugomis ir Lenkijos ar Vokietijos institucijų išduotais dokumentais) negalime“, – komentavo V.Čiškauskas.

Rezultatas: nebuvo atlikta nė viena N2 ekspertizė automobiliams iš Amerikos

Vis dėlto Robertas, nesėkmingai bandęs Lietuvoje atlikti ekspertizę ir įregistruoti Ford F350, liko „ant ledo“.

Jis tvirtina iš Lietuvos ekspertų išgirdęs, kad net neverta vargti – Lietuvoje įregistruoti pikapo nepavyks. Nes prigalvota daugybė neįgyvendinamų reikalavimų. Pavyzdžiui, reikalaujama gamintojo sertifikato, skirto Europai.

„Linksmiausia tai, kad, pavyzdžiui, lenkams pakanka lietuviškos ekspertų automobilio patikros dokumentų. Ir net nereikia vežti automobilio. Užtenka pristatyti dokumentus, ir automobilis registruojamas. Žinoma, reikia rasti tarpininkus, kurie viską sutvarkys, ir paims pinigus“, – aiškina situaciją Robertas.

Asociacijos „Transeksta“ (jai priklauso ir dalis ekspertizes atliekančių įmonių) atstovas Renaldas Gabartas patvirtino, kad, jo žiniomis, Lietuvoje ekspertizė nebuvo atlikta nė vienai N2 kategorijos transporto priemonei. Nes tai praktiškai neįmanoma – tik teoriškai. Kadangi transporto priemonės savininkas turi pateikti daugybę sertifikatų, kurių sąrašą rasite čia.

Kitaip tariant, Lietuva labiau nei Lenkija ar kitos šalys saugo savo rinką nuo transporto priemonių iš trečiųjų šalių.

15min neoficialiai kreipėsi į vienos iš įmonių, atliekančių tokias ekspertizes Lietuvoje, atstovą. Atsakymas tik patvirtino Roberto žodžius: LTSA reikalavimai tokių automobilių ekspertizei yra tokie, kad Lietuvoje net neverta vargti.

Situacija panaši į dešiniavairių perdarymą: teoriškai įmanoma, bet praktiškai lengviau kelnes per galvą apsimauti. Lenkijoje iš tiesų laikomasi kitokios logikos, todėl greičiausiai tai vienintelis ir gerokai paprastesnis būdas užregistruoti pikapą „Ford F350“ iš Amerikos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius