TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti
Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Inbalance grid“ perėmė „Via Lietuva“ greito įkrovimo tinklą: kas keisis?

Pateikusi geriausią pasiūlymą rinkoje, didžiausio Baltijos šalių viešo elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė bei techninės ir programinės įrangos kūrėja „Inbalance grid“ laimėjo „Via Lietuva“ (buv. Lietuvos automobilių kelių direkcijos, LAKD) konkursą valdyti 27 didelės galios nuolatinės srovės stoteles palei magistralinius šalies kelius.
KIA EV6 LAKD įkrovimo stotelėje magistralėje A1 prie kavinės Nikola
KIA EV6 LAKD įkrovimo stotelėje magistralėje A1 prie kavinės Nikola / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Labiausiai vidutinės galios stotelių segmente išsiplėtusi bendrovė planuoja ir ambicingą greito įkrovimo infrastruktūros plėtrą, kurią pasiekti leis įmonės kuriamos išmanios technologijos elektromobilių tinklų valdymui ir stebėsenai.

Perėmus „Via Lietuva“ stotelių valdymą, „Inbalance grid“ operuojamų viešų ir pusiau viešų įkrovimo taškų skaičius Lietuvoje išaugs iki 430. Pačios stotelės nuosavybės teise ir toliau priklausys valstybei. Sutartis su „Inbalance grid“ pasirašyta metams su galimybe ją du kartus pratęsti.

Išplės greito įkrovimo tinklą

Pasak „Inbalance grid“ direktoriaus Simono Stankaus, laimėtas „Via Lietuva“ konkursas bendrovei leis daug sparčiau įgyvendinti ilgalaikę strategiją: tvariai išplėsti išmanius įkrovimo sprendimus vairuotojams patogiausiose lokacijose.

„Pirmus penkis veiklos metus sąmoningai daugiausiai plėtėmės vidutinės galios segmente miestuose: juose ir dabar atliekama daugiau kaip pusė įkrovimo sesijų, o ateityje ši dalis augs iki 80-90%. Bet sparčiai augant elektromobilių savininkų skaičiui, kyla ir didelės galios stotelių poreikis prie išvažiavimų iš miestų ar magistraliniuose keliuose. „Via Lietuva“ tinklo valdymas paspartins mūsų plėtrą greito įkrovimo segmente, tačiau per artimiausius metus šalies keliuose planuojame pastatyti ir dar bent 20 net 300 kW galios stotelių savo tinkle“, – komentuoja S. Stankus.

Jis pabrėžia, kad daugiau kaip pusę bendrovės komandos sudaro programuotojai, inžinieriai, dizaineriai ir kiti produktų kūrėjai. Dėl šios priežasties partnerystė su kelių direkcija turi ir strateginės reikšmės tolesnei šalies energetikos ir tvarių technologijų raidai.

Pranešimo aut. nuotr./„Inbalance grid“ vadovas Simonas Stankus
Pranešimo aut. nuotr./„Inbalance grid“ vadovas Simonas Stankus

„O verslo lyderiai, viešasis sektorius ir kiti NT valdytojai mumis pasitiki todėl, kad esame pirmiausia ne infrastruktūros, o technologijų kūrėjai. Mūsų patyrusių inžinierių komanda kuria įrangą ir programinius sprendimus, verslui užtikrinančius patogų ir greitą stotelių diegimą, valdymą, plėtrą ir integraciją su įvairiomis sistemomis, o vairuotojams – sklandžią patirtį bei aptarnavimą. Verslas pasitiki tuo, kad stebime rinką ir įgyvendiname racionalius, duomenimis grįstus, inovatyvius sprendimus, todėl nori būti mūsų vizijos dalimi“, – teigia S. Stankus.

Šiemet „Inbalance grid“ planuoja ne tik aktyvią tolesnę plėtrą Lietuvoje ir Baltijos šalyse, bet ir Vidurio Europoje.

Pokyčiai vairuotojams

Konkursą operuoti 27 ES lėšomis įrengtas stoteles „Via Lietuva“ paskelbė baigiantis 5 metų trukmės įsipareigojimui paslaugas jose teikti nemokamai. Kelių direkcija taip pat siekė sudaryti vienodas konkurencines sąlygas verslui diegti viešąsias įkrovimo stoteles šalia valstybinės reikšmės kelių bei gerinti paslaugos kokybę.

Pasak S. Stankaus, vairuotojams šis pokytis sukurs naujos kartos patirtį: galimybę įkrovimą pradėti ir esant poreikiui atsiskaityti per „Inbalance grid“ mobiliąją programėlę, realaus laiko stotelių būklės ir užimtumo informaciją, stotelių matomumą „Google Maps“, „Apple Maps“, populiariausių GPS navigacijos sistemų žemėlapiuose, taip pat „Volkswagen“, „Škoda“, „Audi“, „Polestar“, „KIA“, „Hyundai“ ar kitų automobilių gamintojų multimedijos sistemose. Nuo šiol kelių direkcijos stotelės yra įtraukiamos į maršrutų planavimą Lietuvos ir užsienio keliautojams – tokį funkcionalumą „Inbalance grid“ savo partneriams siūlo vieninteliai regione.

Pagal „Via Lietuva“ įsipareigojimus ir sutartis, „Inbalance grid“ stotelių operavimą pradėjo kovo 25 d. Šiuo metu vykstant techniniam infrastruktūros perdavimo ir pasiruošimo kelių direkcijos numatyto paslaugos apmokestinimo ir lėšų į valstybės biudžetą surinkimo darbams, šiose valstybinėse stotelėse tebegalioja nemokamo elektromobilių įkrovimo galimybė.

Apie „Inbalance grid“

„Inbalance grid“ yra išmanios elektromobilių įkrovimo įrangos gamintoja ir kūrėja, taip pat nuosavo įkrovimo tinklo operatorė. Tarp bendrovės klientų ir partnerių yra tokie verslai kaip IKI, „Maxima“, „Lietuvos draudimas“, „Unipark“, „Citybee“, „Domus Pro“, „Akropoliai“ Klaipėdoje ir Rygoje, „Krasta Auto“, „Porsche“ „Eika“, „Darnu Group“, „Newsec“, „Avia Solutions Group“, „Hilton“, „Ozas“, „Ryo“, verslo centrai „Artery“, „Flow“, „Link“ ir kt. „Inbalance grid“ taip pat bendradarbiauja su viešojo sektoriaus klientais – Turto banku, „Via Lietuva“, Lietuvos viešosios tvarkos ir saugumo tarnybomis, keliomis Lietuvos Respublikos ministerijomis ir joms pavaldžiomis institucijomis, bendrovė yra pastačiusi įkrovimo stotelių ir Lietuvos ambasadose užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius