-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ko vertas elektromobilis siauroms miesto gatvėms: keturi ratai su baterija tik už 10 tūkst. Eur

Prognozuoti automobilių rinkos ateitį gana rizikingas užsiėmimas. Tačiau turiu pagrindo teigti, kad mikroautomobiliais netolimoje ateityje važinės ne tik šešiolikmečiai. Tam įtakos gali turėti ir besikeičianti Europos miestų gatvių struktūra.

Pastaba: straipsnyje minima elektromobilio kaina yra preliminari.

Darnus judumas, mobilumas ar mikromobilumas – šie terminai nusako ne tik žmogaus stuburo sveikatą. Tokia yra eismo miestuose ateitis. Galima būtų tikėti, kad pokyčiai baigsis tik eismo tvarkos keitimu didžiųjų miestų centruose, paspirtukų ir panašių į juos transporto priemonių plėtra ir dalijimosi automobiliais paslaugos populiarėjimu. Tai – tik dalis ateities paveikslo.

Ilgą laiką galvojau, kad garsios politikų kalbos (neva miestiečiai turės pamiršti tradicinius automobilius) ir liks tik kalbomis. Tačiau ką galvoti, kai panašiai kalba ne tik Vilniaus, bet ir Paryžiaus valdžia? Ir netgi verslas?

Pernai Paryžiuje teko dalyvauti „Renault group“ startuolio „Mobilize“ pristatyme.

VIDEO: Paris autoshow preview: Mobilize Solo ir Mobilize Duo, keičiantys Renault Twizzy

Jo kūrėjai parodė miesto ateities automobilius (jei juos taip galima pavadinti). Tiksliau, keitimosi automobiliais modelį. Tačiau, jei kol kas esame įpratę dalintis „Volkswagen Up!“, „Fiat 500“ ir didesniais automobilių modeliais, panašu, kad ateityje automobilių dydžiai mažės. Juk matote ir piktinatės, kaip sparčiai apmokestinamos automobilių statymo vietos netgi ir Lietuvos miestuose.

Tad prancūzai prognozuoja, kad tokie mikroautomobiliai („car sharing“ tinkluose) bus labai paklausūs. Todėl į „Mobilize Duo“ netgi įdėjo saugos oro pagalvę! Nes iki šiol mikroautomobiliai saugumu nepasižymėjo.

Tačiau, anot prancūzų, po miestų centrus važinėsime netgi nebūtinai dvivietėmis elektrinėmis transporto priemonėmis (tą simbolizuoja pats mažiausias „Mobilize Solo“). Taigi „Fiat 500“ vardą kažkada tarsime su nostalgija.

Susipažinkite: „Citroen Ami“

Na štai, po tokio apšilimo leiskite jums pristatyti mikroautomobilį, kurį netrukus bus galima įsigyti Lietuvoje. Elektromobilis, per tris valandas įsikraunantis iš namų tinklo rozetės ir, bent jau kol kas skirtas ne „car sharing“ verslui, o individualiems vartotojams. Prancūzijoje jo įvairių modifikacijų jau parduota 30 000 vnt. (84 proc. pirkėjų – fiziniai asmenys nuo 14 iki 94 metų ). Tiesa, mūsų šalyje jį galima vairuoti nuo 16-os metų. Ir, tikėtina, jis bus saugesnis bent už paspirtukus, kuriais mieste laksto ir galvas prasiskelia ne tik jauni eismo dalyviai.

„Ami“ ilgis – vos 2,41 metro, apsisukimo spindulys – vos 7,2 metro. Tad manevruoti šiuo elektriniu kartingu miesto gatvėse – labai patogu.

Elektrinė pavara šiam modeliui taip pat suteikia daug privalumų, tarp kurių – aplinkos tausojimas, neskleidžiamas triukšmas, iki 75 kilometrų viena įkrova nuvažiuojamas atstumas (testų metu šaltu oru kompiuteris rodė 20 proc. mažiau) ir įvairios paskatos daugybėje miestų (nemokamas parkavimas ir pan.).

Praėjusį spalį gamintojas patobulino elektromobilyje montuojamą 5,5 kWh talpos ličio jonų bateriją, todėl ji efektyviau veikia šaltame ore. Taigi dabar automobilis dar geriau pritaikytas vėsesnio klimato regionams.

Tikėtina, tokių elektrinių ar su VDV mikroautomobilių jau esate matę ir Lietuvoje – „Renault Twizy“, „Aixam 500“. Bet dabar, nujaučiu, matysite dar dažniau.

Plačiau apie „Ami“ – filmuotame vaizdo siužete. O aš pasidalinsiu emocijomis ir įspūdžiais. Žinoma, kad toks mažylis už tokią kainą negali turėti komfortiškos pakabos ar jaukaus salono. Vis dėlto „Citroen Ami“ pavadinčiau stilingu mažyliu, kuriuo gali važiuoti du žmonės ir kuriame yra kur pasidėti telefoną, kuprinę su kompiuteriu ir keletą pirkinių iš maisto prekių parduotuvės. Tai – automobilis, kuriuo tikrai nevežiosite nereikalingo svorio.

VIDEO: Mažasis Citroen Ami: „Gazo“ testas

Kitaip tariant, šie keturi ratai su vairu ir baterija atitinka minimalistinius žmogaus poreikius. Ir jo populiarumas, ko gero, priklausys nuo to, ar ateis tokių miesto mažylių mada, ar valdžia griežtins eismo sąlygas miesto centre. Nes, sutikite, Vilniuje iš Žirmūnų ar Antakalnio tokiu „Ami“ nuvažiuoti į miesto centrą – ir pigu, ir pakankamai patogu. Arba Kaune iš Dainavos iki Soboro.

Tad ateities vizija tokia: greitkeliais važinėsime kaip ir važinėję – SUVais, universalais, hečbekais. Tačiau miestų centruose pamažu įsigalios nauja tvarka. Turint omeny, kad Vilniaus valdžia miesto centre apribojo greitį iki 30 km/val., „Ami“ tokiose gatvėse atrodys beveik kaip sportinis automobilis, išvystantis 45 km/val. greitį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius