Ir vasarą naujienų netrūksta. 3 mėn. prenumerata vos už 1,49 Eur!
Išbandyti

„Will Vi“: vienas iš keisčiausių „Toyota“ modelių, net nenešiojusių gamintojo vardo

Japonijoje surastume daug keistų automobilių. Kitokia kultūra, specifiniai įstatymai ir gyvenimas milijoniniuose miestuose suformavo savotiškas automobilių dizaino madas. Tačiau „WiLL Vi“ net ir japoniškam skoniui turėjo atrodyti keistas. Dar keisčiau tai, kad tai – „Toyota“ markės automobilis, kuris šio vardo nenešiojo.
Toyota WiLL Vi automobilius dažė tik pastelinėmis spalvomis, bet entuziastais dabar jiems suteikia ryškumo. (Mic, Wikimedia(CC BY 2.0)
Toyota WiLL Vi automobilius dažė tik pastelinėmis spalvomis, bet entuziastais dabar jiems suteikia ryškumo. (Mic, Wikimedia(CC BY 2.0)

Tai – dar vienas japoniškojo neo-retro stiliaus automobilis. Toks senų automobilių įkvėptas dizainas 20 amžiaus pabaigoje Japonijoje buvo ryški automobilių pasaulio mada. Norite sužinoti daugiau? Paskaitykite apie „Nissan Pao“ – šis automobilis atrodo išties senamadiškas, nors buvo gaminamas iki 1991 metų.

Pradėkime nuo svarbiausių faktų – kas tas WiLL? WiLL – tai ypatingas prekės ženklas, sukurtas 1999 metais Japonijoje. WiLL produktai buvo skirti specialiai jaunimui. Taip kompanijos, kurios dalyvavo WiLL programoje, tikėjosi išplėsti savo lojalių klientų ratą. Ir taip – kalbame daugiskaita, nes WiLL produktus gamino ne tik „Toyota“.

„Toyota“, žinoma, jaunimui gamino WiLL markės automobilius. Tuo tarpu „Asahi“ gamino WiLL alų, Ezaki Glico – saldumynus, „Panasonic“ – elektroniką (nuo muzikos grotuvų iki fakso aparatų), „Kao“ – asmeninės higienos produktus. Iš viso po WiLL prekės ženklu susibūrė net septynios visiškai skirtingos kompanijos, kurios taip norėjo prisistatyti jaunimui.

„Toyota“ nusprendė tai padaryti mažais ir pigiais automobiliais. Pirmasis jų, pavadintas WiLL Vi, į gatves išriedėjo 2000 metais. Tai buvo itin mažas sedanas – šio keturdurio automobilio ilgis siekė vos 3,76, plotis – 1,66 metrus. WiLL Vi naudojo iš kitų „Toyota“ modelių (ypač iš „Yaris“) pasiskolintus mechaninius komponentus, įskaitant 1,3 litrų variklį ir 4 greičių automatinę pavarų dėžę. Tačiau išore jis nepriminė nieko kitko.

WiLL Vi dizainas buvo kuriamas žvalgantis į senus automobilius. Pavyzdžiui, tas neigiamu kampu pasviręs galinis stiklas anksčiau buvo sutinkamas „Mazda Carol“, „Ford Anglia“ ir „Citroën Ami“ automobiliuose. Dureles ir kapotą papuošę stambūs grioveliai taip pat buvo įkvėpti senųjų „Citroën“ modelių. Norint WiLL Vi formoje buvo galima įžiūrėti ir „Volkswagen“ vabalo siluetą. Na, o bagažinės dangtį, žinoma, puošė išorėje sumontuoti vyriai.

WiLL Vi buvo dažomas keliomis pastelinėmis spalvomis. Specialiai šiam automobiliui buvo sukurti ir plastikiniai ratų gaubtai, kurie turėjo priminti paplūdimiuose sutinkamas jūrų ežių liekanas, kurias žmonės vadina smėlio doleriais. Pirkėjai galėjo pasirinkti ir nuimamą medžiaginį stogą, kokį turėjo ne vienas mažas europietiškas automobilis. Tik tų pirkėjų nelabai buvo.

WiLL Vi gamyba buvo nutraukta jau 2001-ųjų pabaigoje. „Toyota“ ir toliau dalyvavo WiLL programoje, tačiau kiti du markės automobiliai nepasižymėjo tokiu radikaliu dizainu. WiLL prekės ženklas gyvavo tik iki 2004 metų.

Specialiai jaunimui skirti produktai retai sulaukia sėkmės. Viena vertus, taip rinkoje pozicionuodami savo produktus gamintojai atsisako vyresnių pirkėjų. Kita vertus, korporacijos dažnai nesupranta, ko iš tikrųjų nori jaunimas. WiLL Vi yra išskirtinio dizaino automobilis, bet išskirtinis dar nereiškia gražus.

Paklauskite „Fiat Multipla“ kaip jam sekasi būti išskirtiniu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Playtime 2024“ – jau rugsėjį Kauną sudrebins didžiausias Lietuvoje kompiuterinių žaidimų festivalis
Reklama
Kaip sutaupyti įsirengiant automatinę laistymo sistemą?
Reklama
Testas apie vėjo elektrines: ką žinote apie elektros gamybą iš vėjo?
Reklama
Dantų atkūrimas per parą – implantacijos laimėjimas, leidžiantis akimirksniu susigrąžinti šypseną
Užsisakykite 15min naujienlaiškius