Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Telia“ vadovas: apie „Huawei“, 5G ir investicijas į dirbtinį intelektą

„Telia“ tvirtina, kad pastaroji „Huawei“ krizė įmonės pernelyg nejaudina, nors padėtį įmonė ir stebi. Penktadienį finansinius rezultatus pristatęs įmonės vadovas Danas Strömbergas pasakojo apie artimiausius investicijų planus, įskaitant ir investicijas į dirbtinį intelektą.
Danas Strömbergas
Danas Strömbergas / Josvydo Elinsko / 15min nuotr.

„Telia Lietuvos“ pajamos 2018 m. per metus išaugo 2,1 proc. ir pasiekė 376,5 mln. eurų. Metinė įmonės EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, padidėjo 4,5 proc. ir pasiekė 128,7 mln. eurų. Grynasis „Telia Lietuvos“ pelnas 2018 m. pakilo beveik dešimtadaliu – 9,2 proc. – iki 54,7 mln. eurų.

5G mobiliojo ryšio eros pradžią Lietuvoje pernai gruodį pradėjusi bendrovė „Telia Lietuva“ 2018-uosius metus užbaigė didžiausiu nuo susijungimo pajamų iš mobiliosios dalies paslaugų augimu – 13,2 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2017 metais. Vien tik reguliaraus mokėjimo sutartis turinčių klientų skaičius per metus augo 4,7 proc., o bendras „Telia“ mobiliųjų paslaugų klientų skaičius 2018 m. padidėjo 2,2 proc. – iki 1,4 mln., rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.

Įrangos pardavimai pernai per 12 mėnesių padidėjo 12,5 proc., išmaniosios televizijos – 9,5 proc., o IT paslaugų pardavimai augo 6,6 procento. Pajamų iš fiksuotojo ryšio balso paslaugų mažėjimą 22,6 proc. daugiausia lėmė sumažėjęs balso tranzito srautas.

„Praėję metai buvo labai reikšmingi tuo, kad didelį dėmesį skyrėme svarbiausių verslo platformų tvarkymui – pradedant klientų duomenų perkėlimu ir baigiant 5G ryšio paleidimu“, – pranešime cituojamas „Telia“ vadovas Danas Strömbergas.

Penktadienį jis žurnalistams sakė, kad labai džiaugiasi finansiniais rezultatais, ypač kai kurių segmentų, pavyzdžiui, TV paslaugų, augimu. „Verslas auga, mums tai patinka. Tai yra gera bazė ateičiai“, – sakė jis.

Pasak jo, didžiausią įtaką teigiamiems 2018 m. finansiniams rezultatams turėjęs mobiliųjų paslaugų augimas turėtų ir šiemet išlikti vienu svarbiausių verslo variklių. „5G mobiliojo ryšio technologijos plėtra neįsivaizduojama be ją palaikančio šviesolaidžio infrastruktūros, ja tikime ir toliau ją vystome. Tuo pačiu metu matome ir didelį mobiliojo interneto duomenų vartojimo šuolį, kuriam esame pasirengę tiek konkurencine, tiek technologine prasme“, – kalbėjo D.Strömbergas.

5G tinklo plėtrai įmonė naudoja ir „Huawei“ įrangą. Pastaruoju metu dėl šios įmonės nerimas nuvilnijo ir Lietuvoje – 15min jau rašė, kad Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos nariai Laurynas Kasčiūnas ir Audronius Ažubalis kreipiasi į Valstybės saugumo departamentą ir Nacionalinį kibernetinio saugumo centrą (NKSC) dėl Kinijos informacinių ir ryšio technologijų kompanijos „Huawei“ dalyvavimo plėtojant 5G ryšį Lietuvoje. Lietuvoje „Huawei“ įrangą naudoja valstybės valdomas Lietuvos radijo ir televizijos centras bei „Telia“. Tačiau NKSC neturi jokių faktų, kad būtų atsitikę kokių incidentų.

Tačiau D.Strömbergas bent jau neatrodo dėl to ypatingai susirūpinęs.

„Mes kol kas tik stebime. Mes dirbame ne tik su „Huawei“, bet ir su kitais partneriais. Aišku, „Huawei“ yra svarbus mūsų partneris ir mes dabar tiesiog stebime situaciją“, – sakė D.Strömbergas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Danas Strombergas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Danas Strombergas

Pernai ilgalaikėms investicijoms „Telia“ skyrė 61,8 mln. eurų. Daugiau kaip pusė visų investicijų – 32,9 mln. eurų – teko pagrindinio tinklo atnaujinimo projektui ir šviesolaidinės prieigos tinklo plėtrai. Mobiliojo ryšio tinklo plėtrai skirta 9,8 mln. eurų, informacinėms sistemoms susijusioms su verslo transformacijos (klientų, finansų ir verslo valdymo sistemų perkėlimo į SAP) projektu – 17,2 mln. eurų.

Naujo „Telia“ padalinio – Tiesioginių ir skaitmeninių kanalų – vadovė Giedrė Kaminskaitė-Salters sakė, kad šiemet į dirbtinį intelektą ketinama investuoti 2,6 mln. eurų. Įmonė investuos į vadinamuosius „chatbox“ - kompiuterines programas, kurios vietoje realių darbuotojų internetu kalbasi ir sprendžia žmonių problemas.

„Šiemet investuosime 2,6 mln. eurų į dirbtinį intelektą, „chatbot“. Kleintas nebenori eiti ir stovėti eilėse, nenori kaboti eilėje skambučių centre, kad pasididintų savo duomenų kiekį. Nori viską atlikti savo laiku, patogiai, sėdėdamas ant sofos, ne savo laiko su vaikais sąskaita. Kai nuimame srautą nuo tų žmonių, kurie turi dirbti su klientu, tai reiškia, kad tie darbuotojai galės orientuotis į sudėtingesnių problemų sprendimą“, - sakė G.Kaminskaitė-Salters.

Per praėjusius metus „Telia“ savo 4G mobiliojo ryšio tinklą visoje Lietuvoje išplėtė 793 bazinėmis LTE stotimis ir dabar šalyje turi 2790 4G LTE stočių. Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, „Telia“ 4G mobiliojo ryšio tinklas dengia 99 proc. gyvenamos šalies teritorijos ir yra sparčiausias Lietuvoje – vidutinė greitaveika tinkle siekia 43,4 megabitus per sekundę (Mb/s).

Apjungtų paslaugų pasiūlymą „Telia One“ turinčių klientų skaičius, kurie pasinaudojo galimybe be papildomų mokesčių pasiimti tris kartus didesnę namų interneto spartą, tris kartus didesnį mobiliųjų duomenų kiekį ir papildomai neapmokestinamą TV turinį per 2018 metus išaugo 28 tūkst. ir pasiekė 33 tūkst. namų.

Bendras „Telia“ klientų sunaudotas mobiliųjų duomenų kiekis per metus išaugo 1,6 karto, o užsienyje „Telia“ klientai sunaudojo 2,3 karto daugiau mobiliųjų duomenų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius