Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl milijonai japonų Kalėdų švęsti traukia į KFC restoranus?

Milijonai japonų šeimų per kiekvienas Kalėdas savo galvas laiko virš raudonai baltų kibirėlių su kepta KFC vištiena. Nors vakariečiams tai gali ir atrodyti keista, tačiau skaičiuojama, jog 3,6 mln. japonų šeimų kasmet traukia į amerikietiško greitojo maisto restoranų tinklą ir šios šventės be tokios tradicijos neįsivaizduoja, rašo bbc.com.
KFC restoranas
KFC restoranas / „Scanpix“/AP nuotr.

„Mano vaikai tai priima visiškai natūraliai“, – pasakoja 40 m. Ando, dirbantis vadybininku vienoje iš Tokijo sportinių prekių parduotuvių.

Gruodis yra itin užimtas mėnuo KFC užkandinėms Japonijoje. Per Kalėdas kai kurių Japonijoje esančių KFC apyvarta gali net dešimt kartų viršyti normą. Maža to, dažnai žmonės, norintys kalėdinius pietus pavalgyti KFC, vietas užsisako likus kelioms savaitėms iki šventės. Kas lėmė tokį garsaus prekių ženklo pasisekimą Azijos šalyje?

Per Kalėdas kai kurių Japonijoje esančių KFC apyvarta gali net dešimt kartų viršyti normą.

Kaip pasakoja „KFC Japan“ atstovė Motoichi Nakatani, dėl šios tradicijos įmonė turi dėkoti pirmojo KFC restorano šalyje vadybininkui Takeshi Okawara.

1970 m., praėjus nedaug laiko po restorano atidarymo, jam kilo mintis Kalėdų dieną pardavinėti „vakarėlio kibirą“. Tokią idėją padiktavo restorane nugirstas kelių užsieniečių pokalbis apie tai, kaip gyvendami Japonijoje jie pasigenda kalėdinio kalakuto.

T.Okawara tikėjosi, jog kepta vištiena per Kalėdas galėtų tapti puikiu kalakuto pakaitalu ir nuo to laiko „vakarėlio kibirą“ pradėjo reklamuoti kaip puikų būdą švęsti šią dieną. Be to, tai galima vadinti ir dar vienu globalizacijos ženklu.

1974 m. reklaminė kampanija „Kentucky Kalėdoms“ buvo paleista visoje Japonijoje, šventės praleidimo greito maisto restorane būdas vis populiarėjo, o pats Harvardo universitetą baigęs T.Okawara sparčiai kopė karjeros laiptais. Nuo 1982 iki 2002 m. jis užėmė „KFC Japan“ generalinio direktoriaus ir prezidento postus.

Marketingo ekspertai „vakarėlio kibiro“ išpopuliarėjimą Japonijoje vadina puikiu reklaminės kampanijos modeliu. Nekrikščioniškoje Japonijoje Kalėdos švenčiamos nebuvo, tačiau KFC sugebėjo vartotojams perteikti mintį, kad per šią šventę turi būti valgoma būtent kepta vištiena.

Nors iš pradžių šią dieną buvo siūlomas įprastas KFC meniu, tačiau vėliau pradėtos pardavinėti ir specialios šeimai skirtos dėžutės su kepta vištiena, pyragu ir vynu.

Kalėdų šventimo KFC fenomenas būdingas tik Japonijai ir vargu, ar galėtų prigyti kitose šalyse.

„Tai vienas keisčiausių mano girdėtų dalykų. Atvirai kalbant, jei Kalėdoms kas atneštų kibirėlį su kepta vištiena, supykčiau“, – apie Kalėdų šventimą KFC sakė dviejų šio tinklo restoranų Atlantoje, Džordžijoje vadovas Kevinas Gillespie.

Tiesa, japonai Kalėdų šventimo KFC nelaiko vien tik įmonės akcija. Daugeliui tai yra tradicija tapęs būdas praleisti laiką su šeima, kurį jie perduoda ir savo vaikams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius