Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norintys nuolat tobulėti ir dalintis savo žiniomis dinamiškoje aplinkoje tampa vilkikų vairuotojų mokytojais

Tolimųjų reisų vilkikų vairuotojus motyvuoja geras atlyginimas, galimybė pamatyti naujas šalis, dinamiška aplinka, tačiau tenka kelias savaites ar mėnesį praleisti toli nuo savo namų ir šeimos. Ieškant sėslesnio darbo, nebūtina nutolti nuo logistikos, prarasti savo įgūdžius ir žinias – visa tai galite perduoti vairuotojams, tapdami jų mokytojais.
Andrej Kreč
Andrej Kreč / „Girtekos“ nuotr.

„Girtekos“ mokymų centre kokybiškai paruošiami naujai priimti ir dirbantys vairuotojai, kurie perveža tarptautinius krovinius, periodiškai atnaujinti jų žinias bei tobulinti saugaus bei ekonomiško vairavimo įgūdžius. Svarbu, kad vairuotojai įsisavintų ne tik technines žinias, bet ir tinkamo elgesio, komunikacijos gaires, kad sugebėtų profesionaliai reaguoti į įvairias darbe pasitaikančias situacijas.

„Mokymų centro padaliniai yra įsikūrę prie pagrindinių „Girtekos“ transporto padalinių Vilniuje, Šiauliuose ir Poznanėje. Komandoje dirba apie 35 kolegų. Vairuotojų mokytojų ieškome visoje Lietuvoje“, – sako Karolina Žekaitė, „Girtekos“ mokymų centro vadovė.

Pasak įmonės atstovės, „Girtekos“ mokymų centras yra vienas moderniausių, čia yra vedami mokymai pagal daugiau nei 20 teminių mokymo programų. Vilkikų vairuotojai įgūdžius lavina naudodami vairavimo simuliatorius, atlieka įvairias užduotis elektroninių mokymų erdvėje. Teoriniai mokymai yra derinami su praktiniais, kurių metu vairuotojai mokomi pakrauti ir iškrauti paletes, naudotis krautuvu, uždėti grandines ant vilkiko ratų.

„Girtekos“ nuotr./Andrej Kreč
„Girtekos“ nuotr./Andrej Kreč

Derina instruktoriaus žinias ir vairuotojo patirtį

Baigęs mokslus Andrej Kreč beveik visą gyvenimą dirbo tolimųjų reisų vilkiko vairuotoju kitose logistikos įmonėse, o nuo 2012 m. prisijungė prie „Girtekos“ kolektyvo. Prieš 7-erius vairuotojas tapo instruktoriumi ir darbo įgūdžių moko kitus vairuotojus.

A.Kreč sako, kad jam patinka ir vairuotojo, ir instruktoriaus darbas: „Man teikia didelį pasitenkinimą tai, kad galiu įgytas žinias perduoti kitiems. Auditorijai gali išaiškinti kiekvieną smulkmeną tik tuomet, jei ir pats turi vairuotojo patirties. Teorinės žinios naudingos tik tada, kai moki pritaikyti praktiškai.“

Paklaustas, kiek reikia mokytis, kad taptum profesionalu, A.Kreč tvirtina, jog ši profesija reikalauja tobulėti visą gyvenimą. „Kuo daugiau dirbi, mokaisi, tuo daugiau sužinai. Vilkikų įranga tobulėja nuolat, techninės ir programinės sistemos atnaujinamos kas kelis mėnesius“, – pasakoja „Girtekos“ mokymo centro darbuotojas.

„Girtekos“ nuotr./„Girtekos“ mokymų centras
„Girtekos“ nuotr./„Girtekos“ mokymų centras

Dirba dinamiškoje aplinkoje

Mokymo centro instruktoriai ne tik perduoda savo žinias vairuotojams, bet ir patys išvyksta į reisus: testuoja naujus vilkikus, veža krovinius, atlieka visus darbus kaip ir kiti vairuotojai. „Turime milžinišką krūvį darbų ir norint viską įsisavinti, pakeisdami vieni kitus, praeiname visus ciklus“, – teigia A. Kreč.

Pasak A.Kreč, norint tapti instruktoriumi, svarbiausia reikia turėti „CE“ kategorijos vairuotojo darbo patirties ir noro perduoti žinias, sugebėti bendrauti, dirbti „super“ dinamiškoje aplinkoje.

Instruktoriais gali įsidarbinti įvairaus amžiaus žmonės – mokymo centre dirba ir trisdešimtmečiai, ir penkiasdešimtmečiai.

„Girtekos“ mokymo centrai veikiantys Vilniuje, Šiauliuose, Poznanėje kasmet apmoko visus naujai įsidarbinti norinčius vairuotojus bei padeda tobulinti vairavimo įgūdžius jau dirbantiems vairuotojams, kurių yra per 19 tūkstančių. „Vairuotojai kelis kartus per metus kartoja mokymo programas. Srautas toks didelis, kad mes pripratę prie įvairių situacijų ir su darbo tempu mokame susitvarkyti. Jei ateina naujokas ir jam kas nors nepasiseka, nuraminame, kad nepergyventų, nes mes padėsime įgyti visų reikiamų įgūdžių, kurių reikia saugiai pristatyti krovinį iki kliento vartų. Jis supranta, kad pateko į patikimas rankas ir išmoks visko, ko jam reikės darbe“, – pasakoja instruktorius.

„Girtekos“ nuotr./„Girtekos“ mokymų centras
„Girtekos“ nuotr./„Girtekos“ mokymų centras

Ne tik vyriška profesija

Vilkikų instruktoriais daugiausia dirba vyrai, tačiau tai nereiškia, kad tai yra išskirtinai vyriška specialybė. Pasak A.Kreč, viena moteris dirbo ir puikiai susitvarkė su savo pareigomis, o iš darbo išėjo dėl asmeninių priežasčių: „Man teko su ja bendrauti ir galiu pasakyti, kad moterys moka sutelkti dėmesį į smulkmenas, kai kuriuos niuansus jos net greičiau supranta nei vyrai, kruopščiai, kompetentingai ir atsakingai atlieka savo darbą.“

Tai, kad vilkikų vairuotojų darbas nėra tik vyriškas rodo ir tai, kad „Girtekoje“ dirba moterys, kai kurios išvyksta į reisus su savo vyrais kaip šeima, kitos dirba vienos.

Vilkikų vairuotojų mokytojais nori dirbti įvairių profesijų žmonės. Kai kurie sako, kad nusibodo sėdėti prie kompiuterio kiekvieną dieną, nori išbandyti naują sritį. A.Kreč tvirtina, kad šis darbas tikrai labai dinamiškas, išvykęs į reisą vieną savaitę būni Lenkijoje, kitą – Vokietijoje, Ispanijoje ar Norvegijoje: „Man labai patinka pamatyti naują šalį. Visose valstybėse gali sutikti „Girtekos“ kolegų, pabendrauti“.

„Girtekos“ nuotr./„Girtekos“ mokymų centras
„Girtekos“ nuotr./„Girtekos“ mokymų centras

Motyvuoja tobulėti ir perduoti žinias kitiems

Vairuotoju dirbęs A.Kreč pakeitė savo darbo pobūdį, nes norėjo būti arčiau šeimos: „Kai dirbau vairuotoju, su žmona auginome du vaikus, planavome šeimos pagausėjimą. Išvykęs į reisus, kurie trukdavo kelias savaites ar mėnesį, neturėjau galimybės daugiau laiko praleisti su vaikais. Gimus trečiam vaikui, dabar kasdien galiu matyti kaip jis auga“.

Pasak instruktoriaus, svarbiausia yra tai, kad liko dirbti toje pačioje logistikos srityje, jam patinka bendrauti su vairuotojais, patinka technika, turi galimybę išvykti ir į reisus. „Labiausiai motyvuoja tai, kad galiu padėti kitiems, o kai išgirstu „ačiū, dabar suprantu, kaip reikia teisingai daryti“, tai motyvuoja eiti į priekį, daugiau sužinoti, daugiau papasakoti – šioje srityje labai daug svarbių niuansų“, – teigia instruktorius A.Kreč.

Kaip tapti vairuotojų mokytoju?

Pasak Karolinos Žekaitės, kiekvienas mokymų centro komandos narys – kvalifikuotas savo srities specialistas, tobulinantis kompetencijas įmonės vidiniuose ir išoriniuose mokymuose. Smalsūs ir savo darbą mėgstantys darbuotojai puikiai išmano vilkikų technines savybes, eksploatavimo reikalavimus bei galimybes, nuolat gilinasi į reglamentus bei jų pakeitimus, domisi naujausiomis transporto sektoriaus aktualijomis. Beveik visi mokytojai turi vairuotojų mokytojo – instruktoriaus pažymėjimus. Beveik visi – anksčiau buvę tolimųjų reisų vairuotojai.

„Svarbiausios kandidato savybės: komunikabilumas, pozityvumas, optimizmas, gera nuotaika, puikūs bendravimo su žmonėmis įgūdžiai, gebėjimas išklausyti kitą žmogų, empatija“, – vardija K.Žekaitė.
Būsimam darbuotojui reikalingas „CE“ kategorijos vairuotojo pažymėjimas ir išsilavinimas. Privalumas – baigti mokslai mechanikos, pedagogikos, transporto, logistikos srityse. Pasak K.Žekaitės, šiam darbui būtinas ir instruktoriaus/mokytojo pažymėjimas, tačiau sėkmingai sudalyvavus atrankoje ir gavus pasiūlymą prisijungti prie „Girtekos“ mokytojų gretų, instruktoriaus pažymėjimą galima išsilaikyti ir vėliau.

Kandidatui būtina mokėti rusų kalbą, nes didžioji dalis vairuotojų atvyksta iš rusakalbių šalių. Taip pat reikalingi angliškai kalbantys mokytojai, nes „Girteka“ plečia pervežimų geografiją naujose teritorijose ir pritraukia vairuotojus iš kitų šalių, pavyzdžiui, Indijos, Pakistano, Filipinų ir kt.

Atranka vyksta keliais etapais: iš pradžių organizuojamas susitikimas su personalo specialistais, o jei pokalbis vystosi sėkmingai, kandidatas toliau kviečiamas susitikti su Mokymų centro komandos nariais.

Dirba moderniame mokymų centre

Vairuotojų mokytojai dirba moderniame mokymų centre, kuriame yra apjungtos ir teorinės paskaitos, ir praktiniai mokymai. Vairuotojai mokosi naudodami planšetėse įdiegtas programėles, kurios buvo sukurtos remiantis sukaupta „Girtekos“ patirtimi ir geriausia praktika. Vairuotojai savo įgūdžius efektyviai gali tobulinti naudodami vilkiko simuliatorių, kuris imituoja realią patirtį vairuojant vilkiką.

„Girtekos“ vilkikų parką sudaro per 9 tūkst. naujausių vilkikų, kurie keičiami kas dvejus – trejus metus. „Mokymų instruktoriai naujai gautus vilkikus išbando pirmieji, juos testuoja, vyksta į trumpus reisus, kad nuolat atnaujintų savo žinias, kurias galėtų perteikti vairuotojams mokymų metu“, – teigia K.Žekaitė.

Mokytojai siunčiami į komandiruotes, glaudžiai bendradarbiauja su mokymų centrais Vilniuje, Šiauliuose, Poznanėje. Su kolegomis keičiasi patirtimi, bendradarbiauja tarpusavyje.

Be to, vairuotojų mokytojai gauna įvairias papildomas motyvuojančias naudas: papildomą sveikatos draudimą, 60 proc. finansuojamą maitinimą, kuris pristatomas į biurą, laisvadienį gimimo dienos progą, įvairias dovanas už lojalumą darbo sukakčių progą.

Kviečia prisijungti prie kolektyvo

„Jei turite tolimųjų reisų vairuotojo patirties ar šiuo metu esate vilkiko vairuotojas ir svarstote apie sėslesnį darbą, o sukauptas žinias norėtumėt perduoti kitiems, prisijunkite prie „Girtekos“ mokymų centro mokytojų komandos ir toliau realizuokite save logistikos srityje. Siūlome nuolatinį tobulėjimą, darbo dinamiką, puikų kolektyvą, galimybę padėti kitiems, perduoti savo sukauptas žinias ir išgirsti jų nuoširdų „ačiū“, – kviečia K.Žekaitė.

Šiuo metu „Girtekos“ mokymų centras ieško mokytojų ir kviečia prisijungti norinčius sukaupta patirtimi dalintis su kitais bendraminčiais.

Atviros pozicijos:

Vairuotojų mokytojas (-a) Vilniuje

Vairuotojų mokytojas (-a) Šiauliuose

Mokymų centro vadybininkė (-as)

Mokymų turinio specialistas (-ė) Vilniuje/Šiauliuose

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius