Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Nepatogumai Vievyje: pabaigti viaduką 400 tūkst. nerado, bet laikinam privažiavimui rado 200 tūkst. eurų

Kasdienės kelionės Vievio gyventojams jau daugiau nei metus yra tikras galvos skausmas. Vienu metu vykdant du didžiulius infrastruktūros projektus – statant viaduką virš kelio A1 ir tunelį po geležinkeliu, miestas yra padalintas į dvi dalis, kurias pasiekti tenka aplinkkeliais. Tačiau dabar aiškėja, kad viadukas galėjęs būti baigtas, jeigu būtų rasta papildomai 400 tūkst. eurų.
Būsimas tunelis po geležinkeliu ties Balceriškių kaimu šalia Vievio
Būsimas tunelis po geležinkeliu ties Balceriškių kaimu šalia Vievio / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Vievio ir jo apylinkių gyventojai skaičiuoja kasdienius nuostolius dėl pailgėjusių kelionių. Keliolika ar net keliasdešimt kilometrų kiekvieną dieną per pusmetį – iki to laiko, kai oficialiai žadama atidaryti viaduką virš kelio Vilnius-Kaunas, – gali kainuoti jiems net 4 mln. eurų.

Žmonės surengė piketą prie Susisiekimo ministerijos, per kelias dienas surinko apie pusantro tūkstančio parašų, mėgindami prisibelsti iki tų, kurie savo rankose turi galios priimti sprendimus ir palengvinti jų kasdienybę. Kol kas nesėkmingai.

Dėl apsisukimo dar svarsto

Ketvirtadienio rytą Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ susitikime dalyvavę susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovas Aivaras Vilkelis irgi išgirdo daugybę priekaištų dėl susisiekimo vieviškiams.

Kaip vienas iš sprendimo būdų jau seniai Elektrėnų savivaldybės ir vietos bendruomenės yra siūlomas apsisukimas pačioje autostradoje, tačiau esą tai nesaugu ir dar sudarytų šioje atkarpoje dideles spūstis, tad naudos būtų mažai.

Vis dėlto šis klausimas vis dar svarstomas, kaip sakė M.Tarnauskas, Transporto kompetencijų agentūra per artimiausias dienas turėtų pateikti savo išvadas.

Viceministras akcentavo, kad iš esmės viaduko projektas nevėluoja – rangos sutartis pasirašyta iki kitų metų birželio, tad pažadai pabaigti darbus pusmečiu anksčiau buvę gana optimistiniai. Ir labai susiję su orais, nes jeigu orai būtų buvę šilti, viskas būtų pavykę, tačiau žiema šiemet prasidėjo ganėtinai anksti.

Padėtų papildomi pinigai ar ne?

Vis dėlto Elektrėnų tarybos narys, pretenduojantis į mero postą būsimuose rinkimuose Gintaras Jančiauskas teiravosi, ar išties tereikėjo skirti papildomų pinigų bendrovei „Tilsta“, laimėjusiai rangos konkursą, ir nepatogumai Vievio gyventojams būtų buvę išspręsti kur kas greičiau.

Lapkričio mėnesį buvo vertinama, kas būtų, jeigu būtų skirtos papildomos lėšos rangovui, ar tai leistų šiais metais pabaigti darbus. Atsakymas buvo ne.

„Ankstyvą rudenį rangovas nekėlė klausimo dėl papildomo finansavimo, kadangi rangovas dar rugpjūčio mėnesį kalbėjo apie tai, kad darbus galima spėti pabaigti dar šiais metais, jeigu oro sąlygos leis. Deja, neleido pabaigti.

Laikinas įvažiavimas „LTG Infrai“ į A1 kelią kainavo papildomus 200 tūkst. eurų. Jeigu nebūtume turėję šito laikino kelio, net neabejoju, bendruomenės pasipiktinimas taip pat būtų didžiulis, kadangi turėtume dar vieną didelę apylanką. Aš džiaugiuosi, kad šioje vietoje tą sprendinį turime. Suprantu, kad galbūt ten yra tam tikrų ekspertų, bet specialistai dirba, kad eismas toje vietoje vyktų sklandžiai.

Lapkričio mėnesį buvo vertinama, kas būtų, jeigu būtų skirtos papildomos lėšos rangovui, ar tai leistų šiais metais pabaigti darbus. Atsakymas buvo ne“, – kalbėjo susisiekimo viceministras.

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ Elektrėnų skyriaus pirmininkas Aleksas Urvakis į tai atsakė, kad susitikime su rangovu pastarasis teigė prašęs LAKD papildomų pinigų, tuomet viaduku esą būtų galima važiuoti dar šiais metais. Tą esą patvirtino ir LAKD vadovas, teigdamas, kad neskyrė šitų pinigų.

„O dabar matome, kad 200 tūkst. skirta keliukui, kuris neturi jokios liekamosios vertės, dar jį reikės panaikinti, tai turbūt vėl kainuos kokius 50 tūkst. eurų papildomai kažkam mūsų mokesčių mokėtojų. O 400 tūkst. eurų, rangovas buvo tiesiai pasakęs, nedavė.

Dėl tilto eksploatavimo rangovas irgi sakė – tiltą lengvajam transportui kaip ir galima būtų paleisti tokį, koks jis šiuo metu yra, bet atsakomybę turėtų prisiimti LAKD, net rangovas turi pamokų su ta pačia Lentvario pervaža, kuri jau dvejus metus eksploatuojama, bet dar nėra priduota. Ir kokie yra padaryti pažeidimai valant sniegą, įvažiavus kažkam, viską LAKD reikalauja padengti rangovui. Todėl rangovas, turėdamas tokią pamoką, nenori šito tilto atidaryti net lengvajam transportui“, – kalbėjo A.Urvakis.

Matome, kad 200 tūkst. skirta keliukui, jį reikės panaikinti, tai turbūt vėl kainuos kokius 50 tūkst. eurų. O 400 tūkst. eurų, rangovas buvo tiesiai pasakęs, nedavė.

Tai gyventojai išgirdo susitikime po piketo, kurį jie surengė gruodžio 15 dieną prie Susisiekimo ministerijos. Tuomet jie ministrui net atnešė tiltą iš makaronų.

UAB „Tilsta“ į 15min užklausas neatsakė. Jeigu tai padarys, tekstą papildysime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Reklama
LPC meno galerijoje eksponuojamos parodos turi išskirtinę misiją
Reklama
Top 5 „Dreame“ dulkių siurbliai 2024
Užsisakykite 15min naujienlaiškius