TIK ŽMONĖS Cinema: A. Valujavičiaus filmas „Irklais per Atlantą“
Žiūrėti
Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Vakarietiški lėktuvai vis dar skraido Rusijos padangėje – detalėmis aprūpina ir tarpininkai vienoje NATO šalyje

Iš viso nuo praėjusių metų gegužės mėnesio – kai galiojo dauguma JAV ir Europos prekybos apribojimų ir eksporto draudimų dėl Ukrainos – iki šių metų birželio pabaigos į Rusijos oro linijų bendroves pateko orlaivių dalių už mažiausiai 1,2 mlrd. dolerių, skelbia naujienų agentūra „Reuters“, atlikusi muitinės duomenų analizę.
„Ural Airlines“ lėktuvas
„Ural Airlines“ lėktuvas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Muitinės dokumentai parodė, kad dalys į Rusiją pateko per tarpininkus tokiose šalyse kaip Tadžikistanas, Jungtiniai Arabų Emyratai (JAE), NATO priklausanti Turkija, Kinija ir Kirgizija, iš kurių nė viena nepritarė Vakarų sankcijoms Rusijai.

Savo publikacijoje „Reuters“ pateikia avialinijų „Ural airlines“ pavyzdį – nuo 2022 m. vasario mėn., kai Rusija įsiveržė į Ukrainą, bendrovė importavo daugiau kaip 20 JAV pagamintų prietaisų, rodo muitinės duomenys.

Įranga buvo įvairiausia – nuo būtiniausių daiktų, reikalingų lėktuvo tinkamumui skraidyti palaikyti, pavyzdžiui, kompanijos „Northrop Grumman“ prietaisų, kabinos slėgio vožtuvų, pilotų kabinos ekranų ir važiuoklės, iki žemiškesnių atsarginių dalių, pavyzdžiui, kavos virimo aparatų, skrydžio palydovų telefono aparatų ir tualeto sėdynių.

1,2 mlrd. JAV dolerių suma yra mažesnė už bendrą per „Reuters“ apžvelgiamą laikotarpį importuotų orlaivių dalių vertę, nes į ją įtrauktos tik tiesiogiai Rusijos oro linijoms ar jų techninės priežiūros padaliniams skirtos siuntos, o ne lėktuvų dalys, siunčiamos kitoms Rusijos bendrovėms.

Maskvos aviacijos analitinio centro „AviaPort“ vadovas Olegas Pantelejevas teigė, kad Rusijos oro linijų bendrovės „išsprendė problemą“, susijusią su veikla, kuriai taikomos Vakarų sankcijos.

„Iš pradžių buvo šokas, niekas nežinojo, ką daryti. Po dviejų ar trijų mėnesių buvo rasti nauji tiekimo kanalai, o po šešių ar devynių mėnesių atsirado nemažai alternatyvų, kurios leido sumažinti kainas ir pristatymo terminus“, – sakė jis agentūrai „Reuters“.

Oro bendrovės „Ural Airlines“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Kirilas Skuratovas atsisakė komentuoti, kaip Rusijos oro vežėjas įsigijo atsarginių dalių. „Tikrai jums to nesakysiu. Tai nereikalinga informacija“, – sakė jis agentūrai „Reuters“.

Peržiūrėjusi „Reuters“ sudarytą sąrašą, orlaivių gamintoja „Northrop Grumman“ teigė nenustačiusi jokių bendrovės pardavimo ar remonto paslaugų Rusijos subjektams.

„Northrop Grumman“ teigė, kad turi „patikimus procesus ir procedūras, padedančias užtikrinti, kad būtų laikomasi visų taikomų eksporto ir su sankcijomis susijusių įstatymų ir taisyklių“, – rašoma publikacijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius