Dabar populiaru
Publikuota: 2017 gruodžio 11d. 13:32

Laužome mitus: žuvis – brangus malonumas. Ar tikrai?

Įdarytas karpis
Vida Press nuotr. / Įdarytas karpis

Medikai visame pasaulyje išvien tvirtina, kad žmonės per dieną suvalgo per mažai žuvies. Remiantis dietologų rekomendacijomis, per savaitę žuvį reikėtų valgyti mažiausiai 2-3 kartus. Tik taip maitindamiesi nestokotume būtinų maistinių medžiagų. Vis dėlto, nedideles pajamas gaunantys tautiečiai ne visada gali pasimėgauti šviežia žuvimi, juk įprasta manyti, kad nuo jūros toliau nutolusiuose regionuose žuvis – brangus malonumas. Bet ar tikrai?

Remiantis 2016 metų europiečių žuvies ir akvakultūros produktų vartojimo įpročių ataskaita, pagrindinė priežastis, kodėl lietuviai aplenkia žuvies produktų skyrių, yra kaina. Pažvelgus, kiek prekybos centre kainuoja lašiša ar menkė, dažniausiai nusprendžiame pasitenkinti šiuo tuo paprastesniu. Statistiniai duomenys taip pat rodo, kad žuvies produktus dažniau renkasi garbaus amžiaus pasiturintys lietuviai.

Protingai pasirinkus žuvų produktus, galima gyventi ekonomiškai ir nevaržyti savo poreikių.

Tačiau anaiptol ne visos žuvų rūšys yra potencialus piniginės priešas. Protingai pasirinkus žuvų produktus, galima gyventi ekonomiškai ir nevaržyti savo poreikių. Pavyzdžiui, ant Kalėdinio stalo dažnai tiekiamas karpis prekybos centruose kainuoja vos daugiau nei 4 eurus už kilogramą, kai, tuo tarpu, už lašišą tektų sumokėti daugiau nei dvigubai.

Rinktis Lietuvos žuvininkystės ūkiuose išaugintas žuvis rekomenduoja ir sveikos mitybos specialistai. Pasak jų, žuvis žuviai nelygi. „Reikia pripažinti, kad nekontroliuojamoje teritorijoje gyvenančiose jūrinėse žuvyse gali atsirasti teršalų – sunkiųjų metalų, pesticidų likučių, chloro organinių junginių, dioksinų,“ – perspėja Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Visuomenės sveikatos instituto direktorius prof. dr. Rimantas Stukas.

Be to, karpius rekomenduojama rinktis ir tiems, kurie ieško tobulos kaloringumo ir naudos organizmui pusiausvyros. Remiantis Europos Komisijos duomenimis, lietuviai linkę valgyti daugiau liesos žuvies, tačiau būtent riebioje žuvyje yra didesnis kiekis sveikatai naudingų omega-3 riebalų rūgščių. Karpis laikomas pusiau riebia žuvimi, todėl nesuvartojant didelio kalorijų kiekio, gaunama optimali nauda.

Tvenkiniuose auginami karpiai nors riebalų turi mažiau negu lašišos, bet jų sudėtyje yra daug sveikatai palankių mononesočiųjų riebalų rūgščių.

Prof. dr. R. Stukas taip pat gina dažnai nepakankamai įvertinamus lietuviškuose žuvininkystės ūkiuose auginamus karpius: „Tvenkiniuose auginami karpiai nors riebalų turi mažiau negu lašišos, bet jų sudėtyje yra daug sveikatai palankių mononesočiųjų riebalų rūgščių, kurių mums taip pat labai reikia,“ - teigia jis. Be to, net 50% Lietuvos žuvininkystės ūkių yra ekologiški, o juose auginamos žuvys šeriamos tik ekologiškais pašarais.

Taigi, sveiki ir skanūs žuvies patiekalai gali būti prieinami visiems, o receptai, kuriuos pasirinksite – jūsų fantazijos reikalas. Aktyvaus laisvalaikio ir žūklės portalas KABLYS.lt siūlo išbandyti nekasdienišką receptą ir patroškinti karpį grietinėlėje arba piene.

Receptas: piene arba grietinėlėje troškintas karpis

Reikės:

  • 1 karpio
  • 3 svogūnų
  • 3 morkų
  • druskos ir pipirų pagal skonį
  • lauro lapelių
  • kvapniųjų pipirų
  • pieno

Karpis išdarinėjamas, nuvalomas, supjaustomas nedideliais gabaliukais ir įtrinamas druska bei maltais juodaisiais pipirais.

Į aliejumi ar sviestu išteptą troškintuvą dėkite sluoksnį griežinėliais supjaustytų svogūnų, tada sluoksnį karpio, paskui sluoksnį plonai supjaustytų morkų, tada vėl karpį. Įdėkite kelis lauro lapelius, kelis kvapniuosius pipirus ir užpilkite pienu. Dėkite į orkaitę ir troškinkite maždaug valandą. Galima troškinti ir ant ugnies.

Labai skani gaunasi ir pati žuvis, ir padažas.

Žuvininkystės

Partnerio turinys

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Kviečiame anties

Video

02:07
04:15
01:33

Esports namai

Parašykite atsiliepimą apie MAISTO rubriką