Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Iš PAR pajudėjo ekspedicija, ieškosianti Antarktidos tyrėjo E.Shackletono laivo liekanų

Pietų Afrikos Respublikos (PAR) ledlaužis šeštadienio rytą išplaukė ieškoti Antarktidos tyrėjo iš Didžiosios Britanijos Ernesto Shackletono laivo „Endurance“, kuris 1915 metais nuskendo prie Antarktidos krantų palaipsniui sutraiškytas ledo, liekanų.
Poliarininkų grupė. Ernestas Shackletonas – antras iš kairės
Poliarininkų grupė. Ernestas Shackletonas – antras iš kairės / Wikipedia.org nuotr.

„Folklandų salų jūrų paveldo fondas džiaugiasi galėdamas patvirtinti, kad ekspedicija „Endurance22“, kurios tikslas – surasti, apžiūrėti ir nufilmuoti „Endurance“ liekanas <...>, pagal grafiką išvyko iš Keiptauno ir pajudėjo link Vedelio jūros Antarktidoje“, – paskelbė ekspedicijos organizatoriai.

1914–1917 metais vykusios ekspedicijos metu „Endurance“ turėjo pirmą kartą kirsti Antarktidą, tačiau nuskendo Vedelio jūroje.

Laivas daugiau nei 10 mėnesių buvo įstrigęs ledo spąstuose į rytus nuo Larseno lentynų Antarktidos pusiasalyje, o galiausiai ledas jį sutraiškė ir laivas nuskendo maždaug 3 tūkst. metrų gylyje.

Wikipedia.org nuotr./Ledų sutraiškytas Ernesto Shackletono laivas „Endurance“ prieš jam nuskęstant
Wikipedia.org nuotr./Ledų sutraiškytas Ernesto Shackletono laivas „Endurance“ prieš jam nuskęstant

Visgi pačiam E.Shackletonui ir jo įgulai pavyko išsigelbėti pėsčiomis ir valtimis.

Įgulai pavyko išsigelbėti stovyklaujant ant jūros ledo, kol jis suskilinėjo.

Tada išgyvenusieji pasiekė gelbėjimosi valtimis Dramblių salą, o vėliau Pietų Džordžijos salą – Didžiosios Britanijos užjūrio teritoriją, esančią maždaug už 1,4 tūkst. kilometrų į rytus nuo Folklando salų.

Wikipedia.org nuotr./Išsigelbėję Ernesto Shackletono įgulos nariai Dramblių salos pakrantėje
Wikipedia.org nuotr./Išsigelbėję Ernesto Shackletono įgulos nariai Dramblių salos pakrantėje

PAR ledlaužis „S.A. Agulhas II“ šeštadienio rytą išvyko iš Keiptauno su 46 narių įgula ir 64 narių ekspedicijos komanda, įskaitant mokslininkus iš garsiausių tarptautinių institucijų.

Sudėtinga paieška po vandeniu

„Pasiruošimas buvo visapusiškas, nors ir ne be iššūkių, įskaitant COVID-19,“ – teigė organizatoriams vadovavęs Donaldas Lamontas.

Visgi „komanda išliko veržli ir ryžtinga, ir tai atvedė mus ten, kur esame šiandien“, pridūrė jis.

Ekspedicija truks nuo 35 iki 45 dienų, o laivas irsis per ledynus.

Ekspedicijos dalyviai tikisi surasti legendinio laivo liekanų pasitelkdami naujausias technologijas ir ištirti jas dviem povandeniniais dronais, taip pat atlikti mokslinius tyrimus, kurie galėtų padėti plėsti žinias apie ledo sąlygas ir klimato kaitą.

Visgi jų laukia sunki kelionė.

Pats E.Shackletonas buvo apibūdinęs vietą, kurioje nuskendo laivas, kaip „blogiausią blogiausios jūros vietą pasaulyje“.

44 metrų ilgio laivas nuskendo Vedelio jūroje, kurios sūkurinės srovė palaiko storo ledo masę, galinčią sukelti problemų net šiuolaikiniams ledlaužiams.

Tai viena iš sunkiausiai įveikiamų vandenyno dalių.

„Endurance22“ ekspedicijos direktorius Mensunas Boundas savo pareiškime teigė, kad jo komanda „labai tikisi būsianti pajėgi atlikti šį nuostabų poliarinių tyrinėjimų skyrių“.

Jei liekanas pavyks aptikti, tyrėjai jų nejudins, tačiau atliks 3D nuskaitymą.

Nepaisant optimizmo, nėra jokių garantijų, kad 110 metų senumo laivas bus surastas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius