Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 06 19

An-2 paieškos operaciją tyrinėję politikai Juozo Oleko kaltės neįžvelgė

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, aiškinęsis, ar gerai buvo vykdoma orlaivio An-2 paieškos operacija, siūlys, kad virš jūros skrendantys orlaiviai privalėtų turėti gelbėjimo priemones, o dingusių lėktuvų būtų pradedama ieškoti anksčiau. Krašto apsaugos ministrui Juozui Olekui komisija priekaištų neturi.
Lėktuvas An-2
Lėktuvas An-2 / Kadrai iš filmuotos medžiagos

Penktadienį laikinosios komisijos statusą turintis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas baigė rašyti tyrimo išvadas. Jose – nieko skandalingo: siūloma pakeisti paieškos taisykles ir pasimokyti iš komunikavimo su visuomene klaidų.

Seimui šias išvadas planuojama pateikti kitą savaitę.

Kaip po komisijos posėdžio sakė NSGK pirmininkas Artūras Paulauskas, tvarka, pagal kurią organizuota gelbėjimo ir paieškos operacija, buvo priimta ne vieno ministro ir ne vienos Vyriausybės, todėl dabar badyti pirštu į kaltuosius esą nebūtų teisinga.

„Labai sunku buvo pasakyti, kol nenutiko toks įvykis, ar ta tvarka buvo gera, ar ji turi trūkumų. Todėl dabar galime ją tobulinti“, – pridūrė jis.

Tačiau J.Olekui tai, jog komitetas jam priekaištų neturi, – menka paguoda, nes antradienį jam teks iškęsti opozicijos surengtą interpeliaciją.

Alvydo Januševičiaus nuotr./Juozas Olekas. Visuomenei pristatytas sraigtasparnis „Dauphin“
Alvydo Januševičiaus nuotr./Juozas Olekas. Visuomenei pristatytas sraigtasparnis „Dauphin“

Tačiau A.Paulauskas pripažįsta, kad informacijos apie operacijos eigą pateikimas visuomenei buvo prastas: „Daug padaryta klaidų, nepaaiškinta visuomenei, kad operacijoje panaudota daug pajėgumų“. Politikas pridūrė, kad didžiausia klaida padaryta nepaaiškinus, kodėl nutraukta gelbėjimo operacija.

Reikalaus turėti gelbėjimosi priemones

Savo išvadose parlamentarai siūlo pakeisti skrydžių saugos taisykles ir įpareigoti pilotus skrendant virš vandens turėti gelbėjimo priemones. Dabar jei skrydis neviršija 100 jūrmylių nuo sausumos, pilotai gali neturėti nei gelbėjimo priemonių, nei avarinių švyturių.

Dabar lėktuvo pradedama ieškoti, kai per pusvalandį su pilotais nėra jokio ryšio.

NSGK taip pat siūlys aiškiau apibrėžti, kada turi būti pradėta orlaivio paieškos operacija. Dabar lėktuvo pradedama ieškoti, kai per pusvalandį su pilotais nėra jokio ryšio. A.Paulauskas įsitikinęs, kad šis laikas turėtų būti trumpesnis.

„Neaišku, koks tas ryšys turėjo būti. Todėl šioje situacijoje buvo pasirinkta, kad pradėta ieškoti praėjus pusvalandžiui nuo laiko, kada orlaivis turėjo nusileisti Klaipėdoje. Mūsų nuomone, taisyklė neaiškiai suformuluota“, – sakė jis.

Politikas pridūrė, kad su An-2 skrydžių centras nesėkmingai bandė susisiekti 200 kartų – tai reiškia, kad jau tada suprato, jog kažkas yra ne taip. Taigi, pradėti lėktuvo paieškas buvo galima anksčiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius