Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugpjūčio 6d. 13:10

COVID-19 susirgus kolegai, kaunietis izoliavosi, tačiau vargo dėl nedarbingumo lapelio: „Galėčiau dėl to ir darbo netekti“

„InMedica“  klinika
Organizatorių nuotr. / „InMedica“ klinika

Liepos 29 d. Kauno rajono gyventojo Laimio (vardas pakeistas) kolegai nustačius COVID-19, jam teko nutraukti darbus ir izoliuotis, tačiau prabėgus savaitei vis dar nebuvo skirtas nedarbingumas. „NVSC tikina išsiuntę duomenis gydymo įstaigai, ši teigia nieko negavusi“, – stebėjosi Laimis. 15min ėmus aiškintis situaciją, problema galiausiai išsisprendė. Gydymo įstaiga tai pavadino nesusikalbėjimu.

Šiuo metu saviizoliacijoje esantis Laimis dirba vienoje kelių tiesimo įmonėje. Liepos 29 d. jie, penkių asmenų brigada, plušo objekte Kaišiadorių rajone. Staiga su vienu iš kolegų susisiekė Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC), informavęs, kad jo dukrai diagnozuotas COVID-19 virusas.

„Kadangi kolega išvakarėse buvo susitikęs su dukra, jam buvo nurodyta izoliuotis, atlikti testą. Jis paklausė NVSC atstovo, kaip jam dabar iš darbo sugrįžti į namus izoliacijai, pasakė, kad lai dukra ir parsiveža. Kaip tai? Juk ji serga, saviizoliacijoje. Kaišiadorių rajono savivaldybė atvežė mums į vietą tik kaukių, negavome nei pirštinių, nei dezinfekcinio skysčio. Neliko ką daugiau daryti, nutraukėme darbus, sėdome visi penki į vieną mašiną ir parvežėme tą kolegą, kurio dukra susirgo, iki jo mašinos. Patys grįžome į bazę“, – istoriją ėmė pasakoti Laimis.

Vėliau jis pranešė, sulaukęs COVID-19 tyrimo rezultato – neigiamas.

Penktadienį kolegai buvo atliktas testas, rugpjūčio 1 d. sulaukta atsakymo – užsikrėtimo nuo dukros jam išvengti nepavyko, tyrimo rezultatas buvo teigiamas.

„Jau nuo tos liepos 29 d. buvome atleisti nuo darbo, saviizoliavomės. Rugpjūčio 1 d. sulaukiau skambučio iš NVSC, kad reikia izoliuotis, nes visą dieną praleidome kartu su sergančiu. Ir čia iškilo spraga. Rugpjūčio 3 d. skambinu savo gydytojai. Ji paklausia, kodėl taip skubu pasidaryti testą. Paaiškinu, kad neskubu, kad jau 5 dienos nuo kontakto su sergančiuoju praėjo. Kad noriu būti ramus, kad žmona, kuri gyvena kartu, taip pat neina į darbą savo noru ir darbdavio supratimu. Gyvenam atskiruose kambariuose, bet... Galiausiai gydytoja pasako, kad sugadinau jai visą dieną ir numeta ragelį. Rugpjūčio 4 d. pasidariau testą, NVSC specialistai pranešė, kad informuos mano gydymo įstaigą, kad bus skirtas nedarbingumas iki rugpjūčio 12 d., bet iki šiol jis neskirtas“, – problemą išdėstė Laimis.

Pasak jo, darbovietė tvarko liepos mėnesio dokumentus ir negali galutinai visko „suvesti“, nes nežino, kaip įforminti paskutiniąsias liepos mėnesio dienas, kuomet jis nedirbo dėl saviizoliacijos.

„Lyg pravaikštose būčiau. Gerai, kad mano darbdavys supratingas, kitas, jei užsikrėtimas grėstų ne darbo aplinkoje, ir atleisti už tai galėtų. Pradėjau aiškintis, kas vyksta. Susisiekiau su savo gydymo įstaigos – „InMedika“ klinikos vadove Zita Tvarijoniene. Ši sakė, viską išsiaiškins. Maniau, išspręsta, tačiau ne. Trečiadienį skambinu NVSC specialistams Vilniuje, klausiu, ar išsiuntė duomenis apie man privalomą saviizoliaciją, tie atsako, kad ne, kad perduos Kauno skyriui. Skambinu Kauno skyriui, tie sako, kad gydymo įstaigai viskas perduota dar šeštadienį. O gydymo įstaiga informacijos nemato.

Darbdavys nežino, kaip įforminti nedarbingumą – iš Sodros negauna duomenų, kad aš esu nedarbingume. Kitų keturių kolegų mato, o mano – ne. Nerandu galų, kodėl iki šiol neturiu biuletenio. Visiškai sistema neveikia. Turiu aiškintis dėl nedarbingumo negalėdamas išeiti iš namų. Ne mano čia bėda, bet kieno?“, – retorinį klausimą rugpjūčio 5 d. popietę kėlė Laimis.

Vėliau jis pranešė, sulaukęs COVID-19 tyrimo rezultato – neigiamas.

15min dėl šios situacijos išsiuntė užklausas tiek skundo autoriaus gydymo įstaigai – „InMedica“ klinikai, tiek NVSC.

Iš NVSC Vilniaus departamento Vidaus administravimo skyriaus specialistės Justinos Petravičienės sulaukta atsakymo, kad „NVSC informaciją asmens sveikatos priežiūros įstaigoms teikia savalaikiai“. Specialistų teigimu, taip yra ir šiuokart.

„Kokios yra problemos, atsakyti negalime“, – patikino J.Petravičienė.

„InMedica“ klinikos Garliavoje vadovė Z.Tvarijonienė ketvirtadienio rytą 15min teigė, kad rugpjūčio 5 dieną gydymo įstaiga jau sulaukė informacijos iš NVSC Kauno skyriaus – viskas išsisprendė. Anot jos, įvyko paprasčiausias nesusikalbėjimas, o pacientas per daug pasikarščiavo.

„Žmogus negirdėjo, kas jam buvo sakoma. Visi turi gauti nedarbingumo lapelius, visi gauna. Toks yra darbas, tokios taisyklės, tvarka, kurios negaliu keisti. Žmogui buvo pasakyta, kad lapelį gaus, kad yra tvarka – turime gauti iš NVSC nuorašą. Niekada žmonės nelieka be lapelio, su pravaikštomis. Niekas neprapuola, iš darbo neatleidžia.

Kitais atvejais, taip, nedarbingumai atgaline data neduodami, bet šiam pacientui buvo pasakyta, kad lapelis bus. Jis ir man skambino asmeniškai, tą patį jam paaiškinau – lapelį gaus. Reikėjo laukti, visi laukia. Jei dėl mūsų klaidos neišduodamas lapelis, turime problemų ir jas sprendžiame. Būna klaidų, bet šiuo atveju tai – ne klaida“, – tikino Z.Tvarijonienė.

Ji negalėjo patikėti, kad šeimos gydytoja, kurią ji laiko itin profesionalia, galėjo taip nemaloniai, kaip apibūdino Laimis, bendrauti su pacientu.

„Gal pasakė, kad neturi laiko, kad trumpiau kalbėtų žmogus, nes yra priėmimo metas. Žinot, kai žmogus sėdi šalia, o kitas žmogus (skambinantis - aut. past.) nori ilgiau pakalbėti... Kai namuose būni, laiko pojūtis yra kitas. Kai skiri žmogui dėmesio, kuris šalia sėdi, o skambina vienas, antras, trečias, koks tuomet yra tai priėmimas? Išėjo nesusikalbėjimas. Tas žmogutis nėra visai teisus“, – patikino „InMedica“ klinikos Garliavoje vadovė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos
Interviu

Video

17:24
00:38
13:16

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie 15min