Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Skaityti apie sportą - taip pat sportas.
Išbandyti
Geras turinys neatostogauja. Prenumerata vos nuo 0,50 Eur/mėn!
Išbandyti
2019 01 07

Diskriminacijos radaras. Seksistinė sporto klubo reklama internete sukėlė audrą: pradėtas tyrimas

Akylai 15min skaitytojai užkliuvo vieno sporto klubo reklama. Moteriai ji pasirodė seksistinė, žeminanti moteris. Su tuo sutiko ir Lietuvos žmogaus teisių centro atstovai. Dėl šios reklamos Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos teisininkai pradėjo tyrimą. Sporto klubo atstovai nieko bloga reklamoje nemato.
Sporto klubo reklama
Sporto klubo reklama / „Facebook“ nuotr.

Sporto klubo pasiūlymas pasirinktas reklamuoti sarkastišku šūkiu „Ne, tai aišku, kad tave myli už akis“, kuris palydimas moters sėdmenų nuotrauka. Vis dėlto tokį sporto klubo humorą suprato ne visi – 15min skaitytoja, atsiuntusi nuorodą į reklamą, sakė, kad jai toli gražu tai nepasirodė juokinga.

Nieko bloga nemato

Sporto klubo „Gym+“ pardavimų ir marketingo vadovė Anna Dambrauskienė 15min aiškino, kad savo reklamine kampanija nori išjudinti žmones, kad naujametiniai pažadai neliktų tik pažadais.

„Visi mes norime būti sveikesni, gražesni, linksmesni ir laimingesni, tačiau nedaugelis iš tikrųjų veikiame, kad tai pasiektume. Dažniausiai surandame daug pasiteisinimų, atidedame „nuo rytoj“, „nuo pirmadienio“, „nuo kito mėnesio“... Todėl ir norime visiems – ir vyrams, ir moterims – smagiai pasakyti „Nustok sau meluoti, pradėk sportuoti!“ Skaitytojos atsiųstas pavyzdys yra tik dalis visos komunikacinės kampanijos, kurioje vaizduojami ir moterys, ir vyrai, ir poros“, – paklausta, kodėl pasirinkta tokia reklamos forma, teigė ji.

Ši reklamos kampanija buvo kuriama kartu su agentūra „Not Perfect“.

Reklamos agentūros „Not Perfect“ strategas Vaidotas Valantiejus teigė nemanantis, kad ši reklama žemina moteris.

„Šioje reklamos kampanijoje, kurioje vaizduojamos tiek moterys, tiek vyrai, ironiškai kalbame apie pasiteisinimus, kuriuos pasitelkia žmonės, vengdami sportuoti, net ir tie, kurie trokšta gražaus kūno. Tai tiesiog ironiškas požiūris į mus visus – norinčius turėti savo svajonių kūną, bet atrandančius netikėčiausių pasiteisinimų gulėti ant sofos“, – savo nuomonę išreiškė V.Valantiejus.

Pradėjo tyrimą

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Komunikacijos skyriaus atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė 15min teigė, kad dėl šios reklamos tarnyba gavo ne vieną paklausimą socialiniame tinkle „Facebook“, vienas pareiškėjas pateikė skundą dėl galimo lygių galimybių pažeidimo, tad tarnybos teisininkai pradėjo tyrimą.

„Pagal Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą, įmonė, reklamuodama savo paslaugas, privalo užtikrinti, kad šioje informacijoje nebūtų reiškiamas pažeminimas, paniekinimas arba teisių apribojimas dėl asmens lyties, be to, negali būti formuojamos nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą“, – sakė I.Švaraitė.

Lietuvos žmogaus teisių centras feisbuke paskelbė, kad tokios reklamos žemina moteris.

„Jomis toliau tvirtiname normą, kad moteris yra daiktas, kurio funkcija yra gražiai atrodyti. Raginame sporto klubą atsiprašyti ir atsisakyti šios neetiškos reklamos“, – tokią poziciją pareiškė Lietuvos žmogaus teisių centras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Didžiausiame Bukčių miško parke Vilniuje pasivaikščioti kviečia trys nauji maršrutai
Reklama
„Huawei FreeBuds 6i“ – iki 100 eurų kainuojančios belaidės ausinės
Reklama
Vaikų vasaros atostogoms įsibėgėjant, „Telia Play“ kino rekomendacijos vaikams ir visai šeimai
Reklama
„Įspūdžiai išliko visam gyvenimui“: TV bokštas kviečia pasivaikščioti 170 metrų aukštyje