-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 02 19

Feisbuke „vaistą nuo visų ligų“ reklamuoja gydytojas, kurio nėra

Socialiniuose tinkluose skelbiamos tariamų „vaistų“ reklamos retai pasižymi nuoseklumu. Prekės siūlomos naudojantis išgalvotais gydytojais ir neegzistuojančiomis institucijomis. Pasitaiko atvejų, kai tą patį preparatą reklamuoja gydant nuo skirtingų ligų.
Asociatyvinė nuotr.
Asociatyvinė nuotr. / Pixabay.com nuotr.

Vasarį feisbuke pradėjo sklisti prekės pavadinimu „Detonic“ reklama. 15min prieinamų socialinio tinklo analizės įrankių duomenimis, reklamos socialiniame tinkle buvo parodytos per 250 tūkst. kartų.

15min nuotr./Klaidinančios publikacijos antraštė
15min nuotr./Klaidinančios publikacijos antraštė

Siūloma įsigyti dar vieną neva magišką „vaistą“, moterims padedantį kovoti su šlapimo nelaikymo problema. Teigiama, kad medžiagos įprastose vaistinėse nerasime.

Tačiau taip yra ne todėl, kad vaistinių valdytojai turi piktų kėslų ar apie medžiagą nežino. Reklamuojama prekė nėra vaistas.

Ši prekė nėra įtraukta Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos (VVKT) į vaistinių preparatų sąrašą. Tai reiškia, kad medžiaga geriausiu atveju yra maisto papildas, tačiau to išsiaiškinti nėra galimybės. Todėl prekė gali būti net tik neveiksminga, bet ir gali pakenkti.

15min nuotr./Reklamai sukurtas personažas
15min nuotr./Reklamai sukurtas personažas

Prekę reklamuoja neegzistuojančio Kauno valstybinio medicinos universiteto gydytojas Jurgis Kaganauskas. Šis personažas taip pat išgalvotas, o jį iliustruojanti nuotrauka naudojama tos pačios prekės reklamai Lietuvoje, Rusijoje, Lenkijoje, Sakartvele ir Filipinuose.

Įdomu, kad to paties pavadinimo prekė socialiniuose tinkluose buvo reklamuojama šių metų sausį. Tačiau tuomet prekė buvo siūloma kaip priemonė kraujagyslėms valyti ir hipertenzijai mažinti.

Per mažiau nei mėnesį pakito ne tik reklamai naudojami išgalvoti medikai, bet ir ligos, nuo kurių produktas turėtų padėti.

15min nuotr./Reklamuojamos prekės paskirtis
15min nuotr./Reklamuojamos prekės paskirtis

Siūlančiais stebuklus nereikėtų tikėti

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įspėja, kad gydyti gali tik vaistai. Jei nurodoma, kad gaminys turi gydomųjų savybių, jis privalo būti registruotas kaip vaistinis preparatas.

Taip pat patariama vengti stebuklingų preparatų, kurie žada greitus ir sunkiai įtikimus rezultatus. VVTAT taip pat rekomenduoja atidžiai apžiūrėti internetinę parduotuvę.

Šioje turi būti pateiktas buveinės adresas, telefono numeris ir elektroninis paštas, kad klientas galėtų susisiekti su pardavėju.

15min nuotr./Kitokia prekės paskirtis
15min nuotr./Kitokia prekės paskirtis

Jei tokie duomenys nėra pateikiami, rizikuojama likti prie suskilusios geldos su galimai žalingais preparatais, be galimybės susigrąžinti pinigus.

Daugiau apie tai, į ką reikėtų atkreipti dėmesį perkant prekes internetu, galima susipažinti čia.

VVTAT teigimu, kiekvienai reklamai taikomas tiesos reikalavimas. Gyventojai turi gauti teisingą informaciją apie reklamuojamus produktus, kad galėtų priimti pasvertus sprendimus dėl šių įsigijimo.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Facebook“ programa, kuria siekiama stabdyti melagingų naujienų plitimą socialiniame tinkle.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius