Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 11 26

Gripo baimė išvaiko klientus

Verslininkų teigimu, gripo epidemija kol kas tik šiek tiek praretino klientų gretas. Jie tikisi, jog pavyks išlaikyti esamą klientų skaičių net ir pasiekus šios ligos piką.
Padėklas su paruošta arbata
Padėklas su paruošta arbata / Redo Vilimo/BFL nuotr.

Siaučianti gripo epidemija retina ne tik moksleivių ir įmonių darbuotojų gretas, bet ir teatrų, sporto klubų, restoranų ar kitų verslo šakų klientus. Įvairias paslaugas teikiantys verslininkai teigia, kad kol kas drastiško klientų mažėjimo nejaučia, nors ir neatmeta galimybės, jog žmonės gali vengti masinių susibūrimų vietų ne tiek pakirsti ligos, kiek iš baimės susirgti. Antai sporto klubų atstovai teigia pastebėję, kad gerokai sumažėjo šeimų, kurios atsiveda sportuoti vaikus. Restoranai šiuo metu pasigenda apie 10 proc. iki šiol turėtų klientų, tačiau guodžiasi, kad panašiai jų sumažėja kiekvienais metais prasidėjus sezoninio gripo atakai.

Kino mėgėjų neišgąsdino

UAB „Forum Cinemas“ rinkodaros vadovas Dainius Beržinis LŽ teigė, kad žmonių kino teatre šiek tiek sumažėjo, tačiau bendrovė to nesieja vien tik su gripu. Pasak jo, paprastai žmonių srautai priklauso nuo kino teatruose rodomų filmų populiarumo. Antai filmas „2012“ dar prieš kelias savaites sutraukdavo pilnas sales žiūrovų, o praeitą savaitgalį jo pažiūrėti atėjo gerokai mažiau žmonių, mat, anot pašnekovo, jo populiarumas išblėso. Šį savaitgalį įvyksianti užsienyje itin populiaraus filmo „Jaunatis“ premjera, rinkodaros vadovo nuomone, vėl turėtų surinkti daugybę kino mėgėjų. D.Beržinis patikino, kad, išankstiniais duomenimis, į pirmuosius filmo seansus jau išpirkti beveik visi bilietai. „Dėl gripo keliama masinė psichozė. Žmonių gal kiek ir sumažėjo, nes jie atsisakė vykti į masinio susibūrimo vietas, kad neapsikrėstų. Kiti galbūt jau serga gripu, tačiau mes jų nepatikrinsime namie ir nesužinosime, dėl ko jie neatėjo į kiną“, – apie žiūrovų srauto sumažėjimą dėstė jis.

Siaučiant gripui restoranai klientus vilios sveikatingumo arbata.

D.Beržinis neabejojo, kad plečiantis gripo epidemijai, kino teatrai susidurs su problemomis, nes, pasak jo, gali susirgti ir darbuotojai. Jo teigimu, kol kas visi klientus aptarnaujantys darbuotojai yra sveiki, iš anksto pasiskiepiję nuo sezoninio gripo, tačiau apsauginių kaukių nenešioja.

Restoranuose – sveikatingumo arbata

Restoranų grupės „Fortas“ rinkodaros vadovas Kęstutis Markevičius LŽ sakė, kad per gripo „sezoną“ klientų skaičius sumažėja kiekvienais metais, tad šįmet kol kas didesnių pokyčių nepastebėta. Pasak jo, restoranų tinklas įvairiomis akcijomis ir specialiais pasiūlymais išlaiko nuolatinį lankytojų skaičių. Pašnekovo teigimu, per pastarąsias savaites klientų sumažėjo maždaug 9 procentais. „Dabar klientų skaičiaus svyravimas labai priklauso nuo rengiamų akcijų, kurios pritraukia daugiau žmonių, o joms pasibaigus, klientų sumažėja. Toks svyravimas yra nuolatinis, o vienokios ar kitokios gripo epidemijos mus aplanko kasmet. Sutinku, kad šįmet ji ryškesnė nei pernai, tačiau tikrai padėtis nėra dramatiška“, – dėstė rinkodaros vadovas.

K.Markevičiaus nuomone, padėtis neturėtų labai keistis ir ateityje, mat restoranai klientus stengsis privilioti specialiais pasiūlymais, kaip, pavyzdžiui, sveikatingumo arbata, kuri turi imuniteto stiprinimo savybių.

Sportuoti nesiveda vaikų

LŽ skaitytojas Andrius pasakojo, jog savaitgalį užsukęs į vieną iš sostinėje veikiančių sporto klubų „Impuls“ atkreipė dėmesį, kad gerokai sumažėjo ten sportuojančių žmonių. Jis neabejoja, kad tai gripo epidemijos „darbas“.

„Paprastai baseine būdavo tiek žmonių, kad sunku būdavo laisvai paplaukioti, tačiau šįkart galėjau tai daryti nevaržomas. Panašiai ir sūkurinėse voniose – anksčiau dažnokai tekdavo sėdėti su kitais kone petys petin, o pastarąjį kartą buvo vos keli žmonės. Lankytojų buvo akivaizdžiai mažiau nei įprastai“, – konstatavo nuolatinis sporto klubo klientas.

Sporto klubų tinklą valdančios UAB „Neo aljansas“ Rinkodaros ir pardavimų skyriaus vadovė Svetlana Kavina LŽ pasakojo, kad prasidėjus visuotinei panikai dėl gripo, sporto klubų darbuotojai jaučia žmonių susirūpinimą bei tam tikrą klientų sumažėjimą. Jos teigimu, pastebimai sumažėjo apsilankančių vyresnio amžiaus žmonių ir vaikų.

„Didžioji dalis klientų įsigijo klubų abonementus gerokai anksčiau nei buvo paskelbta gripo epidemija. Kai kurie jų nebelanko treniruočių, tačiau jas „sutaupo“ ir nukelia vėlesniam laikui, mat pagal klubo taisykles, abonemento turėtojas gali pasiimti „atostogas“. Tačiau masiškai tuo klientai nesinaudoja“, – pabrėžė S.Kavina.

Pašnekovė pažymėjo, kad ypač sumažėjo tėvų, savaitgaliais atsivedančių pasportuoti ir vaikus. Jos nuomone, tėvai tiesiog atsargiau vertina situaciją ir bijo rizikuoti vaikų sveikata. „Matyti, kad šiek tiek klientų sumažėjo dėl ligų, bet tikrai ne masiškai. Tikimės, kad jų skaičius artimiausiu metu nebemažės ir situacija neblogės. Be to, reguliariai sportuojančių klientų imunitetas paprastai yra stipresnis ir atsparumas ligoms didesnis. Pastebime, kad jie beveik neserga, mat neima atostogų“, – teigė S.Kavina.

Viešbučiai bijo dėl konferencijų

Praėjusią savaitę savaitgaliui norėjusi išsinuomoti kambarį Druskininkuose veikiančiame viešbutyje „Grand SPA Lietuva“ LŽ skaitytoja Asta buvo nustebinta neradusi laisvų vietų.

Moters teigimu, pastaruoju metu viešbučių vadovai nuolat pasakoja apie pustuščius viešbučius, tad norėdama pailsėti bei pasinaudoti sanatorijos teikiamomis procedūromis ji nė nemanė kambarį užsisakyti iš anksto. „Buvau įsitikinusi, kad bus laisvų vietų ne tik dėl prastos viešbučių padėties, bet ir siaučiančio gripo, tad norėdama rezervuoti kambarį paskambinau vos prieš kelias dienas. Tačiau man pasiūlė „liuksą“, kuris man per brangus, arba kvietė registruotis iš anksto kitiems savaitgaliams. Registratūros darbuotojas patikino, kad savaitgaliais paprastai visi kambariai būna užimti“, – pasakojo ji.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas Zigmantas Dargevičius LŽ tikino, kad dėl siautėjančio gripo klientų viešbučiuose nesumažėjo, bet pridūrė – jų ir taip nebuvo daug. Tačiau, jis bijo, kad paskelbta gripo epidemija kirs per praktiškai paskutinę viešbučiams likusią išsigelbėjimo priemonę – juose rengiamas konferencijas.

„Kai viešbutyje gyvena tik 10 ar 20 žmonių, sunku pasakyti, jog dėl to kaltas gripas. Be abejo, epidemija mūsų klientų planus kiek nors paveiks, mat žmonės prieš išvažiuodami į kitas šalis pasiskaito informaciją ir sužinoję, kad vyksta ten, kur paskelbta epidemija, gali tos kelionės atsisakyti. Ypač neigiamas pasekmes viešbučiai pajus per konferencijas, kurios gali būti atšauktos susirgus dalyviams arba dėl epidemijos metu keliamų reikalavimų nesiburti ir vengti masinių renginių“, – samprotavo Z.Dargevičius. Jis pabrėžė, kad šiuo metu viešbučiai laikosi tik iš juose organizuojamų konferencijų.

Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, per devynis šių metų mėnesius Lietuvos apgyvendinimo įstaigose apsistojo 21,8 proc. mažiau svečių nei 2008 metais per tą patį laikotarpį. Sausio–rugsėjo mėnesiais viešbučiuose, svečių namuose, moteliuose, poilsio namuose, sveikatinimo įstaigose ir kt. nakvojo 1,16 mln. svečių, iš jų 53,6 proc. buvo užsieniečiai. Palyginti su 2008 metų atitinkamu laikotarpiu, Druskininkų apgyvendinimo įstaigose nakvojo 13,9 proc. mažiau svečių, Birštono – 10,3 proc., Neringos – 36,8 proc., Palangos – 19,8 proc. mažiau svečių.

Siekdami išsaugoti klientus ir rūpindamiesi jų sveikata kai kurių viešbučių administratoriai bei konferencijų organizatoriai jau apsirūpino apsauginėmis priemonėmis nuo gripo ir dalyviams siūlo nešioti apsaugines kaukes bei rankas dezinfekuoti specialiu skysčiu. Tiesa, LŽ be specialaus tyrimo pastebėjo, kad konferencijų dalyviai neskuba nešioti siūlomų kaukių, kaip ir aptarnaujantis personalas – tuo šiomis dienomis galima įsitikinti užsukus į bet kurį renginį Vilniuje. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius