Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 09 27, 09:14

Iš Vilniaus į Kauną traukiniu per 4 valandas: keleiviai skundėsi ir dėmesio, ir informacijos stoka

Kelionė iš Vilniaus į Kauną – 4 valandos. Atgal – dar beveik 3. Tokiais įspūdžiais su 15min dalijosi sekmadienį traukiniu tiek laiko ten ir atgal važiavusi moteris. Jos teigimu, gedimų ar kitų trikdžių traukiniuose vis pasitaiko, tačiau labiausiai keleivius erzina dėmesio ir informacijos stoka, kai nepranešama apie sustojimo priežastis arba užstrigus iki vidurnakčio niekas nepasiūlo nė užkandžių.
Kelionės
Kelionė traukiniu. Asociatyvi nuotr. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Dvi kelionės traukiniu sekmadienį tarp Vilniaus ir Kauno – ir abi su nemaloniomis patirtimis. Abu kartus erzinanti informacijos stoka, o vėlyvą vakarą ir nenoras pagelbėti bent pasiūlant šio to užkasti, kai traukinyje tebesėdima ir po vidurnakčio.

Apie priežastis tik miglotai

Taip 15min pasakojo anonimiškumo prašiusi moteris (vardas ir pavardė redakcijai žinomi). Jos teigimu, traukinių gedimų esą vis pasitaiko, šįkart išskirtinis atvejis tuo, kad ilgas valandas laukti jai teko dukart per vieną dieną.

„Traukiniu Vilnius–Kaunas šiandien važiavome 4 val. Traukiniui sustojus Kaugonyse, taip ir likome stovėti. Pirmas 15 min. jokios informacijos negavome, vėliau darbuotojai kažką miglotai užsiminė apie gedimus. Po 30 min. žmonės pradėjo lipti iš traukinio. Darbuotojai jokios informacijos nesuteikė, lyg ir žadėjo autobusą su 50 vietų, kai traukinyje keleivių žymiai daugiau (autobusas taip ir nepasirodė).

Po pusantros valandos mus pervedė per bėgius ir pažadėjo, kad po 5 minučių atvažiuos kitas traukinys. Jis pasirodė po maždaug valandos. Žmonės chaotiškai bandė susiorganizuoti alternatyvias keliones namo, akivaizdu, kad visiems susijaukė planai, girdėjome atšaukiamus susitikimus.

Traukiniui sustojus Kaugonyse, taip ir likome stovėti. Pirmas 15 min. jokios informacijos negavome, vėliau darbuotojai kažką užsiminė apie gedimus.

Persėdus į kitą traukinį, sėdėjome susigrūdę (nes jame jau buvo keleivių), kai kuriems žmonėms su nešuliais nebebuvo kur atsisėsti. Keleivių nebuvo atsiprašyta, nebuvo paaiškinta kompensacijų tvarka ar pasiūlyti užkandžiai“, – taip apie kelionę į Kauną, kur iš Vilniaus pajudėjo 15.40 val., pasakojo moteris.

„Rašykite skundą“

Tą pačią dieną jos su šeima laukė dar viena nemaloni staigmena taip pat traukinyje. Važiuojant vakare, 21.40 val., iš Kauno į Vilnių traukinys vėl sustojo.

„Sustojus „dėl techninių nesklandumų“ buvo žadama stovėti 15 min. Prastovėjome 40 min. Pavažiavus 9 min., traukinys vėl sustojo. Šiuo metu jame ir sėdime, nežinome, kada grįšime namo. Darbuotojai nesuteikia jokios informacijos, tik vangiai atsako „rašykite skundą“.

Vėlgi, nežinome, kur kreiptis, kokios mūsų teisės. Jau vidurnaktis, keleiviai pervargę, alkani (niekas, vėlgi, nepasiūlo užkandžių, kurie tokioje situacijoje priklauso)“, – jau po vidurnakčio 15min rašė moteris.

Vėliau ji patikslino, kad Vilnių pasiekė 00.35 val. – po beveik trijų valandų, praleistų tarp Vilniaus ir Kauno.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Traukinių stotis
Arno Strumilos / 15min nuotr./Traukinių stotis

„Tai ne pirma mano panaši patirtis. Prieš gerą mėnesį sugedo traukinys, važiavęs maršrutu Kaunas–Vilnius. Žmones iš trijų vagonų (su lagaminais), taip pat nepilnamečius vaikus, sugrūdo į vieną nedidelį autobusą. Autobuse nebuvo kuo kvėpuoti, langų niekas neatidarė.

Dar susistumdė du agresyvūs vyrai, darbuotoja nesugebėjo jų sutramdyti, vaikai buvo persigandę. Autobusas iš vietos pajudėjo tik po gerų 20 min., dar 20 min. vežė į Palemono stotį. Jokios kompensacijos nebuvo pasiūlytos“, – piktinosi moteris.

Prieš gerą mėnesį sugedo traukinys, važiavęs maršrutu Kaunas–Vilnius. Žmones iš trijų vagonų sugrūdo į vieną nedidelį autobusą.

Ir gedimai, ir skaudi nelaimė

Vilniaus policija praneša, kad „rugsėjo 25 d. apie 22 val. 2 min. Vilniuje, tarpstotyje Paneriai–Vilnius 8 km, keleivinis traukinys, valdomas mašinisto, gimusio 1992 m., kliudė ir mirtinai traumavo per bėgius ėjusį vyrą, gimusį 2001 m.“.

Pradėtas ikiteisminis tyrimas mirties priežasčiai nustatyti.

Tai ir tapo priežastimi, kodėl vakarinis traukinys įstrigo tarp Kauno ir Vilniaus. Tačiau tądien buvę ir daugiau vėlavimų dėl kitų priežasčių.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė 15min pateiktame komentare apie sekmadienio situaciją teigė, kad keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ „visuomet siekia vykdyti sklandžias, tvarias ir malonias keliones traukiniais“: „Šį sekmadienį dėl infrastruktūros kontaktinio tinklo sutrikimo keliuose geležinkelio ruožuose buvo fiksuoti 26 keleivinių traukinių vėlavimai, daugiausiai Vilnius–Kaunas atkarpoje.

Elektrifikuoto tinklo sutrikimai sukėlė dviejų traukinių pantografų, t. y. aparatų, skirtų elektros energijai iš kontaktinio tinklo imti ir perduoti traukiniui, gedimus, o vienas traukinys buvo užlaikytas netoli Panerių stoties dėl nelaimingo įvykio, kurio metu žuvo žmogus. Įvykio aplinkybes tiria teisėsauga, su kuria aktyviai bendradarbiaujame, teikiame visą reikalingą informaciją.

Kadangi sustojus traukiniui kiti geležinkelių ruožu vykstantys traukiniai jo negali aplenkti, kelių traukinių užlaikymas, deja, gali paveikti ir kitus tuo metu geležinkeliu vykstančius traukinius.“

Šį sekmadienį dėl infrastruktūros kontaktinio tinklo sutrikimo keliuose geležinkelio ruožuose buvo fiksuoti 26 keleivinių traukinių vėlavimai, daugiausiai Vilnius–Kaunas atkarpoje.

Anot atstovės, atsižvelgiant į konkrečią kiekvieno paveikto reiso situaciją, bendrovė siekė ją kuo operatyviau išspręsti.

„Visais atvejais buvo vertinama, koks sprendimas būtų geriausias – tęsti reisą, ieškoti kito traukinio ar kelionę organizuoti alternatyviomis transporto priemonėmis.

Priimti sprendimai priklausė nuo kompleksinių priežasčių, pavyzdžiui, nuo to, ar geležinkelio ruožas, kuriame sustojo traukinys, yra vienkelis ar dvikelis, kaip greitai į traukinio sustojimo vietą gali atvažiuoti autobusas, kiek traukiniu keliauja keleivių, koks atstumas iki galutinės reiso stoties, numatomas vėlavimas ir pan. Visais atvejais siekiama, kad keleiviai kelionę tęsti galėtų kuo greičiau.

Tai reiškia, kad tam tikrais atvejais net ir informavus keleivius apie alternatyvios transporto priemonės (autobuso) iškvietimą, gali būti priimtas sprendimas kelionę tęsti pakaitiniu traukiniu. Esant galimybei keleiviams buvo dalinamas vanduo, o tuose traukiniuose, kur yra prekiaujama maistu, – pasiūloma jo įsigyti“, – teigiama bendrovės komentare.

Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kauno geležinkelio stotyje
Eriko Ovčarenko / BNS nuotr./Kauno geležinkelio stotyje

Vėlavo nuo 15 min iki 2 val. 30 min.

„LTG Link“ duomenimis, sekmadienio eismo sutrikimų paveikti traukiniai vėlavo nuo 15 min iki 2 val. 30 min., priklausomai nuo konkrečios situacijos. Bendrovė tikina, kad įvykus techniniams nesklandumams, „kelionių palydovai siekia klientus reguliariai informuoti apie traukinio užlaikymo trukmę ar kitus priimtus sprendimus, pavyzdžiui, apie tai, kad kelionė bus tęsiama alternatyviu transportu“.

Tačiau esą dėl situacijos sudėtingumo ne visais atvejais įmanoma iš anksto numatyti, po kiek laiko traukinys galės tęsti kelionę, ar vietoje patikslinti konkrečias traukinio užlaikymo priežastis.

„Bendrovė taip pat deda pastangas siekdama kuo tinkamiau informuoti ir traukinio laukiančius klientus. Jei traukinys yra užlaikomas daugiau nei 15 min, klientų aptarnavimo centras nuo 7 iki 21 val. trumposiomis žinutėmis ir (ar) el. laiškais apie vėlavimą informuoja visus į konkretų reisą bilietus internetu ar mobiliąja programėle įsigijusius ir kontaktinius duomenis nurodžiusius klientus.

Keleiviai gali kreiptis dėl kompensacijos, jei traukinys į galutinę atvykimo vietą vėluoja atvykti 60 min. ir daugiau.

Apgailestaujame dėl patirtų nepatogumų ir patikiname, kad bendrovė deda visas pastangas užtikrinti kuo punktualesnes ir patogesnes keliones. Keleiviai gali kreiptis dėl kompensacijos, jei traukinys į galutinę atvykimo vietą vėluoja atvykti 60 min. ir daugiau. Kompensacijos dydis priklauso nuo vėlavimo trukmės. Šiuo klausimu kviečiame kreiptis el. paštu nuomone@ltglink.lt.

Jei klientas bilietą pirko internetu ar per programėlę pakaks prisegti elektroninį bilietą, jei kasoje ar traukinyje – svarbu prisekti ir bilieto kopiją, ir laiške nurodyti banko sąskaitos numerį, į kurią bus pervesta kompensacija“, – teigiama bendrovės komentare.

Keleiviams, kurie nesulaukia tinkamų atsakymų pačiame traukinyje ar stotyje, patariama kreiptis į klientų aptarnavimo specialistus interneto svetainėje įdiegtame „gyvo pokalbio“ laukelyje, informacijos centro telefonu +370 700 55111, jau minėtu el. paštu nuomone@ltglink.lt ar parašant į bendrovės socialinių tinklų paskyras. Specialistai dirba nuo 7 iki 21 val.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min