Dabar populiaru
Publikuota: 2015 balandžio 28d. 10:03

Klaipėda spaudos veidrodyje: Ir uoste turi žydėti gėlės

Botaninis draustinis Klaipėdos uoste
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr. / Botaninis draustinis Klaipėdos uoste

Klaipėdos spaudos dėmesio centre – uostas. Apžvelgiami planai gilinti akvatoriją, kad sparčiai augantys Klaipėdos uosto rodikliai išliktų konkurencingi tarptautiniame jūrų versle. Nepaisant augančios krovos ir laivybos primenama, kad uostininkai neatleidžiami nuo prievolės dalį savo teritorijos apželdinti medžiais, žolynais ir gėlėmis.

Aplinkosaugininkų reikalavimas Klaipėdos uostui dalį savo teritorijos skirti želdiniams tapo tikru galvosūkiu. Dienraštis „Klaipėda“ rašo, kad pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančias normas želdinių plotai gamybinėse teritorijoje turi sudaryti nuo 10 iki 20 proc. teritorijų dalies.

„Klaipėdos uosto žemės teritorija siekia 519 hektarų. Jei uostui, kaip ir kitiems, būtų numatyta prievolė želdiniams skirti 12 proc. teritorijos, uostas jiems turėtų numatyti apie 62 hektarus“, – rašo dienraštis.

Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Klaipėdos uostas
Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr./Klaipėdos uostas

Vieno kvadratinio metro uosto žemės nuoma kainuoja apie 3 eurus, tad krovos bendrovės nieku gyvu nenori išsinuomotos teritorijos paskirti ne pelną nešančiai veiklai, o gėlynams. Deramasi su Aplinkos ministerija ir miesto valdžia, kad uosto akvatorija būtų prilyginama želdiniams. Kitas variantas – prievolę apželdinti dalį savo teritorijos uostininkai atliktų apželdinę laisvus miesto plotus. 

Kol savivaldybės atstovai ieško plotų naujiems gėlynams ir medžiams, patys uostininkai jau ruošiasi laivybos kanalo gilinimo darbams. Neilgai trukus akvatorijos atkarpa nuo uosto vartų iki Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos  laivų apsisukimo rato turėtų pasiekti 17 m gylį.

„Sutartis su konkursą laimėjusiu rangovu turėtų būti pasirašyta maždaug per dvi savaites. Realūs darbai galėtų prasidėti po 3-4 savaičių“, – rašo dienraštis „Vakarų ekspresas“.

Preliminariais apskaičiavimais,  laivybos kanalo gilinimo darbai turėtų kainuoti 5 mln. eurų, o juos atliks Austrijos statybos milžinė „Strabag“.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie 15min