Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2009 02 25

Klaipėdiečius į kavines vilioja „kriziniai“ meniu

Ne pačius geriausius laikus išgyvenančių kavinių bei restoranų savininkai viliodami klientus išmetė naują kozirį – visiems įkyrėjusį žodį „krizė“ siūloma paversti linksmu pokštu.
Pica už 2,99 litus prieš metus iš tiesų atrodė svajonė, dabar ši „Svajonė“ įtraukta į valgiaraštį.
Pica už 2,99 litus prieš metus iš tiesų atrodė svajonė, dabar ši „Svajonė“ įtraukta į valgiaraštį. / Egidijaus Jankausko/dienraščio „15 minučių“ nuotr.
Temos: 2 Meniu Patiekalai

Į įvairių Klaipėdos maitinimo įstaigų valgiaraščius jau įsibrovė „kriziniai“ patiekalai – picos, pyragėliai, sriubos, cepelinai ir net alkoholiniai gėrimai.

Verslininkai teigia tokiu būdu norintys lankytojams ne tik pakelti nuotaiką, bet ir pradžiuginti itin pigiais patiekalais – vos kelis litus kainuojančiomis picomis ar sriubomis už litą. „Dabar daugelis žmonių labai įsitempę, girdi tik „krizė“, „krizė“ ir „krizė“, visi pervargę, jaučia baimę. Norėjome, kad krizė sukeltų ir šypseną“, – sakė uostamiesčio „Friedricho“ pasažo direktorė Daina Kaveckienė.

Pasak pasažo darbuotojų, lankytojų veidai nušvinta šypsenomis, kai jie išvysta „krizinį“ meniu su įmantriai pavadintais patiekalais – „Seimūnų sriuba“, picomis „Viltis“ ir „Svajonė“ ar „Premjero dovana“ - šniceliu su bulvėmis.

Dar vienas jaukas, viliojantis klientus į kavines – kai kuriose jų taikoma savotiška kompensacija už tai, kad senamiestyje apmokestintas automobilių stovėjimas. Kai kuriose kavinėse daromos nuolaidos vairuotojams, turintiems automatų kvitelius.

Pasak verslininkų, tik tokios nuolaidos ir akcijos gali privilioti klientus į senamiesčio kavines. Tiesa, nuolaidos taikomos tik tiems, kurie automobilius statėsi vadinamojoje raudonojoje zonoje.

Iškalbingi pavadinimai

Kaip „15min“ pasakojo „Friedricho“ pasažo direktorė D.Kaveckienė, idėja sukurti krizinių patiekalų meniu, kilo visai netikėtai. Matydama ekonominio nuosmukio ir vis eskaluojamos krizės išsigandusius klientus, ji ėmė mąstyti, kad būtų galima juos pralinksminti. „Pasitarę su darbuotojais nusprendėme, kokie patiekalai galėtų būti kriziniai, virėjos sukūrė krizines picas“, – pasakojo pasažo vadovė.

Kai kuriose kavinėse daromos nuolaidos vairuotojams, turintiems automatų kvitelius.

Taip ir atsirado 2,99 Lt kainuojančios „Vilties“ ir „Svajonės“ picos, „Premjero dovana“ pavadintas šnicelis, kainuojantis 3,9 Lt, „Seimūnų“ sriuba už 98 centus, kriziniai keksiukai po litą, cepelinai po 3 Lt.

Specialų patiekalų meniu – „Krizės meniu“ – restoranuose „Katpėdėlė“ ir „Charlie pizza“ pasiūliusios bendrovės „Vičiūnų restoranų grupė“ valdybos pirmininkas Gediminas Balnis tvirtino, kad jų iniciatyva pasiteisino. „Nuomonės prieštaringos: yra tokių, kuriems nepatinka, kad naudojamasi visuotine baime, eskaluojamas žodis „krizė“, tačiau dauguma vertina galimybę sutaupyti. Patiekalai „Krizės meniu“ yra maždaug 40 proc. pigesni, nei kainavo anksčiau, - sakė G.Balnis. – Dabar žmonės nebenori aštuonkojų, perka skanų, bet pigesnį patiekalą. Mes prisitaikėme prie jų norų: jau anksčiau atsisakėme jautienos patiekalų. Kam erzinti klientą, kuris gal ir norėtų užsisakyti jautienos kepsnį, bet negali sau leisti mokėti už jį prašomos kainos?“.

Žmonės taupesni

Pasak G.Balnio, klientai tapo taupesni visuose miestuose, kuriuose veikia „Vičiūnų restoranų grupei“ priklausančios kavinės. Tačiau Klaipėdoje tai pasijuto vėliausiai. „Matyt, klaipėdiečiai vėliau nei kitų miestų gyventojai pajuto atėjusią krizę“, – svarstė G.Balnis.

Jo teigimu, pastaruoju metu didžiausi lankytojų srautai skaičiuojami šventinėmis dienomis. Pavyzdžiui, šiemet Valentino dieną šios restoranų grupės apyvarta buvo net didesnė nei pernai. Tačiau po to būna visiškas štilis. „Savaitę dvi po švenčių kavinėse būna taip tuščia, kad atrodo, jog žmones kas iššaudė“, – vaizdingai palygino „Vičiūnų restoranų grupė“ valdybos pirmininkas. Verslininkas taip pat pastebėjo, kad kol kas lietuviai netaupo savo šventėms – joms išleidžiamos panašios sumos kaip ir anksčiau.

Ignoruoja krizę

Galimybę valgiaraštį papildyti kur kas pigesniais, ir, žinoma, mažesniais patiekalais, svarsto ne visos kavinės. Kaip pasakojo užeigos „Trys mylimos“ direktorė Elona Kurienė, siekiama išlaikyti kokybę ir laikomasi principo: geriau šiek tiek brangiau, bet kokybiškiau. „Dienos pietūs pas mus kainuoja nuo 10 iki 12 litų. Tokie kompleksai jau seniai pasiteisinę, jie greičiau pagaminami ir klientams nereikia laukti“, – aiškino ji.

Senamiestyje veikiančios kavinės „Senoji Hansa“ gamybos vadovė Vilma teigė, kad jų pozicija – ignoruoti krizę. „Žmonėms ir šiais tos kalbos apie krizę pabodę, jei dar ir mes kažką pradėsime daryti – bus per daug. Kiek ateina, tiek ateina – ir mes tuo džiaugiamės“, – sakė pašnekovė. Jokių pakeitimų valgiaraštyje „Senosios Hansos“ šeimininkai nėra numatę. Tačiau pastebima, kad žmonių įpročiai kinta – dabar iš tiesų dažniau renkamasi dienos patiekalų kompleksus. Tačiau vakare kavinėse ir baruose besilankančių klientų poreikiai išliko nepakitę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Reklama
Šiaulių banko grupės valdomi pensijų fondai į daugiabučių renovaciją investuoja dar 7,5 mln. eurų
Užsisakykite 15min naujienlaiškius