Metinė prenumerata vos už 7,99 Eur. 15-tos dienos proga!
Prenumeruoti
2019 07 24

„Narvesen Lietuva“ kavos reklama įžiebė aistras: „Skatina pašaipiai žvelgti į mišriose šeimose gimusius žmones“

„Narvesen Lietuva“ kavos reklama, kurioje teigiama, kad sumaišius kavą ir pieną išeina duktė MuLatte, pakurstė diskusijas. Lietuvos žmogaus teisių centras paragino atsisakyti tokios žeminančios reklamos, nes ji esą skatina pašaipiai žvelgti į mišriose šeimose gimusius žmones bei nesuvokti istorinio konteksto.
„Narvesen“ logo
„Narvesen“ logo / Narvesen iliustr.

„Narvesen Lietuva“ sako, kad viskas labai paprasta – sumaišai kavą ir pieną ir gauni dukrą MuLatte. Kam nors dar norisi latės iš šio tinklo?“ – retoriškai klausė Lietuvos žmogaus teisių centro (LŽTC) komunikacijos vadovė Jūratė Juškaitė, feisbuke pasidalijusi reklama.

Šią nuotrauką atsiuntė LŽTC sekėja, ji užfiksuota viename iš Vilniaus prekybos centrų.

Ragina atsisakyti žeminančios reklamos

„Taip savo kavą reklamuoja „Narvesen Lietuva“. Norvegijos kapitalo įmonė mano, kad sumaišius pieną su kava galima gauti dukrą MuLatte. Smagus žodžių žaismas? Ne, nejautri reklama,“ – teigiama LŽTC komentare.

Anot jo, jei pakalbėsite su vaikais, gimusiais mišriose šeimose, jiems tokie „juokeliai“ juokingi nepasirodys.

„Vaikai pasakoja apie nuolat patiriamas patyčias dėl savo odos spalvos, kurią bendraamžiai sieja arba su negatyviais dalykais, arba pašiepia tokiais ar panašiais „nekaltais“ juokeliais. Tiek suaugę, tiek vaikai, dažnai nesupranta, kad išvaizda yra mišriose šeimose gimusių vaikų identiteto dalis“, – atkreipia dėmesį LŽTC.

Jų odos spalva dėl ne vieną šimtmetį siekiančių rasistinių tradicijų esą siejama su buvimu prastesniu, ne tokiu geru kaip baltaodžiai.

„Tokios reklamos ir toliau skatina nejautriai, pašaipiai žvelgti į mišriose šeimose gimusius žmones bei nesuvokti istorinio konteksto. Raginame „Narvesen Lietuva“ atsisakyti šios žeminančios reklamos“,– rašoma LŽTC komentare.

Tiesa, po šiuo komentaru įsitraukę į diskusiją kai kurie internautai nieko bloga reklamoje neįžvelgė.

Reklamos nebeliks

„Narvesen Lietuva“ atstovai teigė, kad šia reklama nesiekė įžeisti ar sumenkinti kurios nors rasės asmenų.

„Prisiimame atsakomybę, kad reklaminis konceptas galėjo būti suprantamas dviprasmiškai. Jau kurį laiką ši reklama yra nebenaudojama ir keičiama kita įvaizdine reklama, todėl ir minėtame prekybos centre greitu metu šios reklamos nebeliks,“ – žadama 15min atsiųstame komentare.

Portale 15min, bendradarbiaujant su Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba, startavo iniciatyva, skatinanti pastebėti ir nenumoti ranka į diskriminacijos atvejus, „Diskriminacijos radaras“. Pasijutote diskriminuojami dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės ar religijos? Kreipkitės – mes jums padėsime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius