Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2015 09 14

Premjero žentas turi savo „ministeriją“: valstybės sukrauti pelnai ir įtarimai nešvariais žaidimais

Stambūs valstybiniai užsakymai ir solidus pelningumas. Tokiais pasiekimais kelerius metus žibėjo ryšių su visuomene bendrovė „Ministerium“, tiesiogiai susijusi su artimiausia premjero Algirdo Butkevičiaus aplinka, o nuo šių metų – ir su jo šeima. Tačiau dabar įmonės pergalės parūpo ir Konkurencijos tarybai. Premjero žentui Evaldui Vaitasiui priklausanti įmonė įtariama karteliu.

Minta iš valstybės kišenės

„Ministerium“ savo internetinėje svetainėje nurodo nemažą dalį savo pajamų šaltinių. Tarp įmonės atliktų darbų pirmiausiai nurodomas vienas pinigingiausių viešinimo projektų pastaraisiais metais – socialdemokratų kontroliuojamos Finansų ministerijos vykdyta euro įvedimo viešinimo kampanija. Tiesa, Finansų ministerijos viešųjų pirkimų ataskaitose „Ministerium“ nefigūruoja – taigi panašu, jog įmonė euro viešinimu užsiėmė kaip subrangovė.

Tarp savo klientų „Ministerium“ nurodo ir Aplinkos bei Vidaus reikalų ministerijas, o taip pat – socialdemokratų valdomai Sveikatos apsaugos ministerijai pavaldžią Valstybinę ligonių kasą. Tiesa, žinia apie pastarosios įstaigos konkurse triumfavusį jungtinį „Ministerium“ ir „Socialinių partnerių“ pasiūlymą paskelbta 2012 m. spalio viduryje – per patį Seimo rinkimų įkarštį, kai socialdemokratai jau matavosi ministrų kėdės, bet jose dar nesėdėjo.

Paklaustas, ar valstybiniai viešieji pirkimai yra pagrindinis „Ministerium“ pajamų šaltinis, įmonės vadovas M.Krasauskas to neneigė. „Ne tik mūsų. Rinkoje daug agentūrų dalyvauja ir daug laimi“, – sakė jis.

Sėkmė lydi toliau

Centrinio viešųjų pirkimų portalo (CVPP) duomenimis, „Ministerium“ sekasi ir po to, kai įmonės akcininku tapo premjero žentas E.Vaitasius.

Viena naujausių sėkmės istorijų – šių metų vasarą sudaryta sutartis su Turto valdymo ir ūkio departamentu prie Vidaus reikalų ministerijos. Už daugiau nei ketvirtį milijono eurų „Ministerium“ ir jos partnerei, bendrovei „Idea Mecca“, patikėtas reportažų parengimas ir transliavimas didžiausiuose televizijos kanaluose: LNK ir BTV grupėje, TV3, „Lietuvos ryto TV“ bei LRT televizijoje.

Nuo to laiko, kai esu akcininkas, UAB „Ministerium“ nelaimėjo nė vieno konkurso socialdemokratų valdomose ministerijose, nors buvo dalyvauta ir Ūkio ministerijos, ir Vyriausybės kanceliarijos skelbtuose pirkimuose, – sako E.Vaitasius.

CVPP duomenimis, trys iš penkių konkurso dalyvių buvo pašalintos dėl vienokių ar kitokių neatitikimų. Be to, visi pasiūlymai buvo pigesni nei „Ministerium“ ir „Idea Mecca“.

Tačiau laimėtojas rinktas pagal ekonominio naudingumo, o ne mažiausios kainos kriterijų. Čia vienintelė likusi premjero žento įmonės konkurentė – bendrovė „Publicum“ – surinko 83,83 balo. O „Ministerium“ su „Idea Mecca“ triumfavo su bendru 93,77 balo įvertinimu.

„Publicum“ paslaugas siūlė teikti už maždaug 216,45 tūkst. eurų. Iš konkurso pašalintos bendrovės „MVP sprendimai“ bei „VIP Viešosios informacijos partneriai“ taip pat siūlė mažesnes kainas – atitinkamai 236,23 tūkst. ir 104,05 tūkst. eurų. Kokią kainą siūlė jungtinį pasiūlymą teikusios ryšių su visuomene bendrovės „PHD“ ir „Maniakai“, ataskaitoje nenurodoma.

Tačiau ekonominio naudingumo vertintojai šiam pasiūlymui buvo negailestingi: ataskaitoje teigiama, kad konkurso dalyviai eliminuoti, nes „pasiūlymo „Kokybės“ kriterijus įvertintas mažiau nei 26 balais“.

Panaši situacija susiklosė ir pernai pabaigtame konkurse „Viešinimo ir informavimo apie Europos Sąjungos paramą televizijoje ir internete paslaugų pirkimas“, kurį skelbė socialdemokratų taip pat kontroliuojama Ūkio ministerija. Sutartis už 970 tūkst. litų sudaryta su „Ministerium“ ir jos partnere, bendrove „Public Media“ (dabartinis pavadinimas – „Vox Vera“). Beje, M.Krasauskas yra ir pastarosios įmonės akcininkas.

Nors iš konkurso niekas nebuvo pašalintas, „Ministerium“ sėkmę ir vėl nulėmė ekonominio naudingumo vertinimas. Pagal kainą socialdemokratams artima įmonė rikiavosi antra, tačiau ekonominio naudingumo skalėje buvo įvertinta geriausiai.

Giminystė ne padeda, o kenkia?

„Ministerium“ akcininkas ir vadovas M.Krasauskas pabrėžia, esą jokios politikos jo verslo laimimuose konkursuose nėra. Be to, jis pažymi, kad pastaruoju metu, prie akcininkų prisijungus E.Vaitasiui, socialdemokratų valdomų įstaigų pirkimuose „Ministerium“ sekasi sunkiai.

„Kaip ir beveik visos viešųjų ryšių agentūros, dalyvaujame (valstybiniuose konkursuose – red. past.). Tikrai visoje rinkoje yra aktyvumas. Mes taip pat dalyvaujame – ne išimtis. Kai kur laimim, kai kur pralaimim. Yra normali praktika. Tikrai ne politiniai čia lemia aspektai. Juolab, kad (...) nuo balandžio mėnesio iki dabar mūsų įmonė kaip tik, jeigu darant analogiją su socialdemokratais ir ieškant interesų galimų, Ūkio ministerijos konkurse mes nelaimėjome, nors dalyvavome. Laimėjo UAB „Publicum“. Vyriausybės kanceliarijos viešinimo konkurse taip pat nelaimėjome“, – aiškino M.Krasauskas.

„Kol kas paneigiama visa ta konspiracija“, – pridūrė jis.

E.Vaitasius: net nedrįsčiau prašyti uošvio pagalbos

Panašiai kalba ir premjero žentas E.Vaitasius. Jis tikina niekada neslėpęs, kokiu verslu užsiima, tačiau niekada neprašęs uošvio jokios pagalbos.

„Esu atsakingas už savo šeimą su dviem mažamečiais vaikais, todėl dirbti privalau. Ir tai darau aiškiai deklaruodamas savo verslą. Mano sąžinė rami, nes puikiai žinau, kad mano uošvis nepainioja viešų ir privačių interesų. Dėl viešųjų konkursų net nedrįsčiau prašyti pagalbos, nes gerai žinau uošvio principingumą.

Nuo to laiko, kai esu akcininkas, UAB „Ministerium“ nelaimėjo nė vieno konkurso socialdemokratų valdomose ministerijose, nors buvo dalyvauta ir Ūkio ministerijos, ir Vyriausybės kanceliarijos skelbtuose pirkimuose. Kiek man žinoma, UAB „Ministerium“, kaip ir absoliuti dauguma kitų viešųjų ryšių įmonių, dalyvauja viešuose konkursuose nuo pat bendrovės įsteigimo 2012 metais“, – 15min.lt teigė E.Vaitasius.

Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Evaldas Vaitasius
Luko Balandžio/15min.lt nuotr./Evaldas Vaitasius

Vis dėlto, CVPP duomenimis, pastaruoju metu „Ministerium“ darbo netrūksta. Šiemet su bendrove sudarytos dar kelios smulkesnės sutartys. Centro poliklinika vasarį nutarė įsigyti viešųjų ryšių paslaugų už beveik 54 tūkst. eurų, kovą Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas iš „Ministerium“ nutarė pirkti seminarų organizavimo paslaugas už 43,2 tūkst. eurų.

Tą patį kovo mėnesį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba iš „Ministerium“ nutarė įsigyti viešinimo paslaugų už 24 tūkst. eurų. Dar 24,87 tūkst. eurų liepos pabaigoje „Ministerium“ atseikėti nutarė valstybinė energetikos įmonė „Amber Grid“. Kukliausia CVPP nurodoma sutartis – seminaro organizavimas už beveik 5 tūkst. eurų. Tiek „Ministerium“ sumokėjo Druskininkų miškų urėdija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius