Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 07 03

Vizitas į instituciją – neatsitraukiant nuo kompiuterio: kada gelbsti elektroninės paslaugos?

Ruošiatės kelionei, jums gimė vaikas, deklaruojate pajamas – yra daugybė gyvenimiškų situacijų, kai kiekvienam mūsų prireikia turėti reikalų su įvairiomis valdžios institucijomis – gauti pažymas, užsakyti dokumentus ir panašiai. Pastaraisiais metais daugelį šių paslaugų galima gauti neatsitraukiant nuo kompiuterio – taip sutaupoma laiko, kurį tektų aukoti važinėjimui iš įstaigos į įstaigą, lūkuriuojant eilėse. 15min domėjosi, kokias galimybes gyventojams ir verslui suteikia Elektroninių valdžios vartų portalas Epaslaugos.lt ir kokiomis naujovėmis šis portalas pasipildys per artimiausius trejetą metų.
Moteris prie kompiuterio
Moteris prie kompiuterio / Vida Press nuotr.

Tiems, kam dar neteko naršyti Elektroninių valdžios vartų portale Epaslaugos.lt (www.epaslaugos.lt) ir naudotis čia esančiu paslaugų rinkiniu, verta susipažinti su jo privalumais. Jo kokybė dar pagerės baigus jau pradėtus modernizavimo darbus.

Infografikas
Infografikas

Orientuotas į aktyvius žmones

Kaip pasakojo Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) direktorius Kęstutis Andrijauskas, šis projektas sukurtas atliepiant kiekvieno mūsų – ir gyventojų, ir verslo įmonių atstovų – poreikius. Juk kiekvienam šiuolaikiniam žmogui nuolat tenka turėti kokį nors santykį su įvairiomis institucijomis, nesvarbu, savivaldybės ar centrinės valdžios, – mums prireikia įvairių pažymų, dokumentų, ką nors deklaruoti ir pan. Visi žino, jog neretai tai pareikalauja nemažai laiko. Kita vertus, šiais laikais darosi sunku rasti žmogų, kuris nesinaudotų kompiuteriu, nenaršytų internete.

Portale Epaslaugos.lt galima rasti visas institucijų teikiamas paslaugas, o tokių šiuo metu yra per 600.

Elektroninių valdžios vartų portalas ir sujungia šias dvi aktualijas – suteikia galimybę patogiu laiku internete rasti reikiamą elektroninę paslaugą ir savo pageidavimą ar problemą spręsti virtualiai. „Jokia paslaptis, kad prireikus kokios nors paslaugos, kartais žmogus net nežino, į kokią instituciją kreiptis. Šis portalas išvaduoja nuo blaškymosi: kai žmogui ko nors prireikia institucijose, visas su tuo susijusias paslaugas jis randa viename portale. Gyventojui, kuriam prireikė konkrečios paslaugos, net nereikia sukti galvos dėl institucijos pavadinimo – čia gali naršyti pradėdamas nuo savo poreikio. Portale Epaslaugos.lt galima rasti visas institucijų teikiamas paslaugas, o tokių šiuo metu yra per 600“, – teigė K.Andrijauskas.

Žinoma, akcentuoja pašnekovas, šis portalas neatima galimybės, jei žmogus labai nori, rasti kelią į instituciją ir gauti paslaugą joje. Portalu dažniausiai naudojasi socialine ir ekonomine prasme aktyvūs žmonės, kuriems itin svarbu sutaupyti laiko – nevažinėti po įstaigas, negaišti laiko įvairioms procedūroms, nepriklausyti nuo institucijos darbo laiko ir geografinio taško.

Laukia grįžtamojo ryšio

Dalis žmonių portalą Epaslaugos.lt pasiekia per paieškos sistemas, tačiau daugelis juo naudojasi tiesiogiai. Skaičiuojama, jog šiuo portalu vienaip ar kitaip per pastaruosius metus yra naudojęsi 29 proc. Lietuvos gyventojų, o, turint galvoje, jog apskritai internetu naudojasi 75 proc. tautiečių, portalo statistika įspūdinga – vadinasi, juo yra tekę naudotis beveik pusei visų Lietuvos interneto vartotojų.

Tiesa, pats IVPK direktorius K.Andrijauskas pripažįsta, jog portalą būtų galima dar labiau patobulinti ir pritraukti daugiau vartotojų, jei jau esami drąsiau dalintųsi savo pastebėjimais ir siūlymais, ką galima patobulinti, teikdami pastabas, jei bandydami gauti vieną ar kitą paslaugą jie „stringa“ ar kas nors nepavyksta. „Labai aktualu, kad žmonės naudotųsi visa paslaugų aibe, nes dabar daugelis naudojasi gana nedideliu paslaugų kiekiu, žinoma, kalbu apie deklaravimus ir kitas populiariausias paslaugas. Paslaugų gausa jau yra, dabar norime jas tobulinti gerindami kokybę – kad procesai veiktų sklandžiai, patogiai, greitai, žmogui viskas būtų suprantama“, – sakė K.Andrijauskas.

Startas – nuo paslaugų verslui

Šiuo metu vienokiomis ar kitokiomis elektroninėmis paslaugomis naudojasi visos Lietuvos verslo įmonės.

Elektroninėmis institucijų paslaugomis ypač aktyviai naudojasi verslas, būtent jam skirtos elektroninės paslaugos pirmiausia ir atsirado – tai buvo muitinės deklaracijos, mokesčių inspekcijos procedūros. Šiuo metu vienokiomis ar kitokiomis elektroninėmis paslaugomis naudojasi visos Lietuvos verslo įmonės. „Jei pažvelgtume į Europos kontekstą, pagal verslo įmonių integraciją į skaitmeninę erdvę esame 7-oje vietoje Europos Sąjungoje. Žinoma, aktyviausiai naudojamasi populiariausiomis paslaugomis, susijusiomis su mokesčių inspekcija, muitinės deklaravimais, Sodros, licencijavimo veiklomis“, – komentavo K.Andrijauskas.

Paklaustas apie elektroninių paslaugų portalo ištakas, pašnekovas teigia, jog ne vienus metus egzistavo senesnė portalo versija, o portalas su dabartiniais funkcionalumais startavo 2015 metais – nuo tada jis tapo ne tik vartais, kur gyventojai ir verslo įmonės gali rasti ir naudotis elektroninėmis paslaugomis, bet ir platforma, kurioje galima „konstruoti“ įstaigų teikiamas elektronines paslaugas.

Kaip pasakojo K.Andrijauskas, tai buvo esminis portalo patobulinimas: „Juk tam, kad įstaiga galėtų teikti elektronines paslaugas, ji privalo turėti visą infrastruktūrą – įsigyti techninės įrangos, sukurti informacines sistemas. Kadangi įstaigų daug, paslaugų taip pat daug, o dar norima, jog paslaugos apimtų daug sričių, viskas tampa itin brangu. Štai kodėl portalas Epaslaugos.lt išplėstas papildoma galimybe, ir dabar pačiame portale visoms institucijoms galima kurti elektronines paslaugas – naudotis ta infrastruktūra, kuri yra portale.“

Plėtra nukreipta į „gyvenimo įvykius“

Nepaisant jau dabar turimo didelio vartotojų skaičiaus ir įdiegtų svarbių funkcionalumų, numatyta ir tolesnė portalo plėtra – šiam tikslui skiriama daugiau kaip 2,5 mln. eurų Europos regioninės plėtros fondo investicijų.

Naujasis Epaslaugos.lt modernizavimo etapas labiausiai nukreiptas į gyventojus, nes norima, kad portale jie naršytų dar patogiau, greičiau rastų, kas reikalinga, o tose situacijose, kai prireikia kelių paslaugų vienu metu, pati portalo sistema automatiškai nukreiptų nuo vienos paslaugos prie kitos.

Svarbiausia tobulinimo sritis – populiarinti sudėtines paslaugas. Jos siejasi su kasdienėmis situacijomis, kurias projekto vykdytojai vadina „gyvenimo įvykiais“. „Kalbame apie tokias situacijas, kai žmogui reikalingos paslaugos keliose institucijose. Jau dabar esame sukūrę vieną tokią sudėtinę paslaugą, susijusią su vaiko gimimu“, – patikslino K.Andrijauskas.

Visi, turintieji atžalų, yra patyrę, kiek laiko reikia sugaišti įvairioms institucinėms procedūroms, kai gimsta vaikas: jį reikia užregistruoti, deklaruoti gyvenamąją vietą, pranešti Sodrai, informuoti apie tai, kad tėtis išeina atostogų. Nuo šiol šiuos dalykus portale Epaslaugos.lt jau galima užsakyti vienoje formoje ir gauti visą paketą paslaugų. Šį procesą suvaldo pats portalas: įvykdžius vieną paslaugą, pereinama prie kitos, ir visa tai atliekama automatiniu būdu.

Sudėtinėms paslaugoms būdinga tai, jog viską bus įmanoma padaryti vienu prisijungimu, niekur nevaikštant, nenaršant skirtingų institucijų svetainėse.

Naujojo Elektroninių valdžios vartų portalo modernizavimo etapo metu bus sukurtos dar 3 sudėtinės paslaugos. Pirmoji jų skirta naujai ūkį kuriantiems ūkininkams, kurie turi atlikti nemažai procedūrų. Antroji bus skirta ieškantiems darbo, pradedant jau nuo to momento, kai prarandamas turimas darbas. Trečioji paslauga orientuota į vykstančius keliauti į užsienį – juk jie turi gauti tam tikrą informaciją, pasitikrinti dokumentus, jei reikia, pasiskiepyti.

Sudėtinėms paslaugoms būdinga tai, jog viską bus įmanoma padaryti vienu prisijungimu, niekur nevaikštant, nenaršant skirtingų institucijų svetainėse – Epaslaugų portalo priemonėmis visi veiksmai sujungiami į tam tikrą seką. „Šį „gyvenimo įvykių“ projektą norime plėtoti, ryškinti. Žiūrime į tai, kas populiariausia, aktualiausia žmogaus gyvenime, kur jis susiduria su gausybe procedūrų, tarp kurių galima pasimesti, sugaištama daug laiko. Norime, kad žmonės paslaugas gautų paprasčiau, greičiau, kad jie jaustųsi atsidūrę intuityviai suprantamoje, draugiškoje virtualioje aplinkoje“, – modernizacijos planus pristatė IVPK vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius