Dabar populiaru
Tiesiogiai
15min be reklamos
Publikuota 2022 01 03, 10:05

Honkonge augant žurnalistų būgštavimams uždaroma trečia žiniasklaidos priemonė

Honkongo naujienų portalo „CitizenNews“ žurnalistai pirmadienį paskelbė nutraukiantys savo veiklą, pasmerkė spaudos laisvės eroziją mieste ir pareiškė, kad nebesijaučia saugūs skelbti informaciją po to, kai konkuruojančio leidinio darbuotojai buvo suimti už „kurstymą maištauti“.
Chrisas Yeungas ir Daisy Li
Chrisas Yeungas ir Daisy Li / AFP/ „Scanpix“ nuotr.

„CitizenNews“ – vienas populiariausių Honkongo interneto naujienų portalų, turintis daugiau kaip 800 tūkst. sekėjų socialiniuose tinkluose, – yra trečia žiniasklaidos priemonė, uždaryta Pekinui vykdant plataus masto susidorojimo su kitaminčiais kampaniją.

Ši sutelktinio finansavimo remiama nepolitinė platforma, kurią 2017 metais įkūrė grupė žurnalistų veteranų, paskelbė daugelį šokiravusią žinią apie užsidarymą. Nurodyta, kad svetainė nebebus atnaujinama nuo antradienio vidurnakčio.

Paskutinę savo darbo dieną žurnalistai leido suprasti, jog jų sprendimą nulėmė būgštavimai, kilę po praėjusią savaitę policijos atlikto reido naujienų portalo „Stand News“ redakcijoje.

„Stengėmės nepažeisti jokių įstatymų, tačiau nebegalime aiškiai matyti teisėsaugos linijų ir nebegalime jaustis saugūs dirbdami“, – reporteriams sakė vienas „CitizenNews“ įkūrėjų Chrisas Yeungas, buvęs Honkongo žurnalistų asociacijos (HKJA) prezidentas.

„Žurnalistai taip pat yra žmonės, turintys šeimas ir draugus“, – pabrėžė jis.

Pasak Ch.Yeungo, teisėsaugos institucijos nesikreipė į „CitizenNews“ redakciją, tačiau nuspręsta užsidaryti dėl problemų, su kuriomis susiduria kitos žiniasklaidos priemonės.

„Ar galime dirbti skelbdami tam tikras „saugias naujienas“? Net nežinau, kas yra „saugios naujienos“, – žurnalistams sakė vyriausioji redaktorė Daisy Li, anksčiau irgi vadovavusi HKJA .

„Liūdinanti“ žinia

Honkongas ilgą laiką buvo regioninis ir tarptautinis žiniasklaidos centras, nors pastarąjį dešimtmetį spaudos laisvės reitingas mieste palaipsniui smuko.

Maža to, per pastaruosius pusantrų metų šioje srityje įvyko beprecedenčiai pokyčiai, visų pirma palietę vietos žiniasklaidą.

Praėjusiais metais užsidarė Honkongo prodemokratinis laikraštis „Apple Daily“, kai pagal naują nacionalinio saugumo įstatymą dėl skelbto turinio buvo įšaldytas šio leidinio turtas, o pagrindiniai vadovai buvo suimti.

„Stand News“ buvo uždarytas praėjusią savaitę, teisėsaugai suėmus septynis dabartinius ir buvusius portalo darbuotojus.

Svetainę valdžiusi bendrovė, vienas jos įkūrėjų Chung Pui-kuenas ir paskutinis vyriausiasis redaktorius Patrickas Lamas buvo apkaltinti „sąmokslu skelbti maištingas publikacijas“. Teismas atsisakė paleisti juos už užstatą.

Išskyrus kelias išimtis, Honkonge tebeveikiančios vietos žiniasklaidos priemonės vis dažniau laikosi oficialiosios linijos. Tuo metu vyriausybės naujai paskirti vadovai visuomeninį transliuotoją RTHK pavertė panašesniu į Kinijos valstybinę žiniasklaidą.

Honkonge tebėra įsikūrusios daugelio tarptautinių žiniasklaidos priemonių, įskaitant AFP, „Bloomberg“, „Wall Street Journal“, CNN, „The Economist“ ir „Financial Times“, Azijos redakcijos.

Kiti leidiniai, tokie kaip „The New York Times“ ir „The Washington Post“, dėl politinės padėties Honkonge savo Azijos redakcijas perkėlė į Pietų Korėją arba atidarė ten naujus biurus.

Praėjusį mėnesį Honkongo administracija pagrasino imtis teisinių veiksmų prieš „The Wall Street Journal“ ir „Financial Times“ dėl redakcinių straipsnių, kuriuose kritikuojama vyriausybės politika.

HKJA pirmadienį pareiškė, kad „labai nuliūdo ir apgailestauja“ dėl žinios apie „CitizenNews“ uždarymą.

Honkongui „būtinas laisvas informacijos srautas ir spaudos laisvė“, parašė asociacija.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min