Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lenkijos prezidento orlaivis tūpė oro uoste netoli Smolensko be leidimo, praneša dispečeriai

Per aviakatastrofą žuvo Lenkijos prezidentas L.Kaczynskis ir dar mažiausiai 87 keleiviai.
„Scanpix“ nuotr. / Prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvas sudužo greta oro uosto leidimosi tako.
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lenkijos prezidento Lecho Kaczynskio lėktuvo lakūnas tik vieną kartą mėgino rengtis nutūpti be „Severnyj“ oro uosto dispečerių leidimo.

Lakūnų pokalbio fragmentą rasite čia (audio)

„Įgula pradėjo leistis be leidimo. Be leidimo pradėjo rengtis tūpti. Ir vadovui nebuvo kur dėtis“, – interviu laikraščiui „Komsomolskaja pravda“ pranešė vienas skrydžių dispečerių, priėmęs Šiaurės oro uoste Lenkijos prezidento lėktuvą.

Pasak Anatolijaus Muravjovo, dispečerių grupės vadovybė tris kartus davė lakūnui nurodymą skristi antrąjį ratą.

„Įgula jo nepaklausė. Dispečeriai įspėjo ją, kad matomumas blogas ir reikia rengtis skristi į atsarginį oro uostą“, – pabrėžė A.Muravjovas.

Lenkijos žiniasklaida pranešė, kad balandžio 10 dieną prie Smolensko sudužusio lėktuvo „Tu-154“ lakūnas Arkadiuszas Protasiukas gerai mokėjo rusiškai ir pažinojo „Severnyj“ oro uostą Smolenske.Jis taip pat pridūrė, kad nepaisydama esamų normų lėktuvo įgula neinformavo apie padėtį ir savo manevrus. A.Muravjono nuomone, tylėjimo per radiją priežastis buvo kalbos barjeras.

„Vadovavimo skrydžiams grupės vadovas net sakė: „Supratimas tarp mūsų ir įgulos buvo „fifti-fifti“. Dispečeris kalbėjo su lakūnu rusiškai, jam padėjo kiti, pasakinėjo angliškus žodžius. Ir buvo sunku suprasti, ar suprato lakūnas, kas jam sakoma. Kalbos barjeras trukdė suprasti (vieniems kitus). Aš manau, kad tai galėjo atsiliepti skrydžio baigčiai. Na ir, žinoma, aplinkybių sutapimas“, – pabrėžė dispečeris.

Jo nuomone, tarp tokių aplinkybių buvo „oro sąlygos, galima įgulos klaida, aukščio kontrolės praradimas ir lakūno siekis būtinai nutupdyti lėktuvą“.

„Man regis, šį jo siekį lėmė tai, kad lėktuve buvo tokie aukšti asmenys. Būtent šis siekis pražudo ir mūsų įgulą, ir pačius asmenis. Buvo atvejis, kai Kaczynskis nušalino įgulą už tai, kad ši nukreipė lėktuvą į atsarginį oro uostą“, – sakė A.Muravjovas.

„Iki Lenkijos prezidento lėktuvo mes tupdėme dar du. Pirmasis nutūpė „JaK-40“, jis sėkmingai nutūpė, be pastabų. Antrasis turėjo tūpti „Il-76“, bet takas buvo matomas nepakankamai ir įgula nusprendė skristi į atsarginį oro uostą. Aš klausiau Maskvos, kuriame oro uoste jam tūpti. Lėktuvas sėkmingai nutūpė Vnukove“, – pranešė lėktuvų dispečeris.

Tuo tarpu Lenkijos žiniasklaida pranešė, kad balandžio 10 dieną prie Smolensko sudužusio „Tu-154“ lakūnas Arkadiuszas Protasiukas gerai mokėjo rusiškai ir pažinojo „Severnyj“ oro uostą Smolenske, į kurį jis rengėsi nutupdyti Lenkijos prezidento lėktuvą.

Tai pranešama Lenkijos leidinio „Gazeta Wyborcza“ tinklalapyje, remiantis lakūno bendradarbiais ir draugais pulke.

„Gazeta Wyborcza“ akcentuoja, kad šis pareiškimas yra atsakymas į skrydžių dispečerio iš Smolensko pareiškimą, paskelbtą kai kuriose Rusijos žiniasklaidos priemonėse, neva Lenkijos lakūnas nesuprato rusų kalbos. Dispečeris patarė lakūnui dėl prasto oro tūpti kitame oro uoste.

Vienas „Tu-154“ lakūnų pulkininkas Bartoszas Stroinskis paneigė teigimus, kad Lenkijos KOP 36-ojo specialiojo pulko kapitonas A.Protasiukas nepakankamai gerai mokėjo rusiškai.

Pasak pulkininko, jie drauge su 36 metų žuvusiu lakūnu pilotavo lėktuvą Į Smolenską prieš tris dienas iki katastrofos, kai juo skrido Lenkijos ministras pirmininkas Donaldas Tuskas.

„Arekas tobulai mokėjo rusiškai. Jis puikiai susirašinėjo ir lenkiškai, ir rusiškai, ir angliškai. Balandžio 7 dieną, kai mes ten skridome, nebuvo jokių pastabų“, – pareiškė B.Stroinskis žurnalistams.

Pulko vado pavaduotojas Grzegozras Kulakowskis savo ruožtu akcentavo, kad kapitonas A.Protasiukas atitiko visus būtinus reikalavimus skristi į Smolenską su Lenkijos prezidentu balandžio 10 dieną, sakoma pranešime.

„Kapitonui Protasiukui buvo pažįstamas šis aerodromas ir jis buvo pasirengęs tokiam skrydžiui. Balandžio 7 dieną jis atliko (tokį patį) skrydį su ponu ministru pirmininku“, – pareiškė G.Kulakowskis.

Balandžio 10 dienos rytą Lenkijos prezidento lėktuvas „Tu-154“ sudužo rengdamasis tūpti Smolenske. Lėktuve buvo 96 žmonės, tarp jų – Lenkijos oficiali delegacija, vadovaujama prezidento Lecho Kaczynskio. Visi jie žuvo.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie 15min