Nuskendęs kruizinis laineris „Costa Concordia“ gali būti iškeltas jau šį penktadienį

Didžiausia žmonijos istorijoje nuskendusio laivo gelbėjimo operacija prasideda. Tiesa, gelbėti nebėra ką: prieš 20 mėnesių ant Džiljo salos uolų užplaukęs keleivinis laineris „Costa Concordia“ – jau nebe laivas, o milžiniškas metalo laužo gabalas, darkantis vaizdingos salos peizažą. „Costa Concordia“ bus iškeltas į paviršių tam, kad atliktų paskutinę kelionę – į metalo lydymo krosnis.
Džiljo salos pakrantėje netrukus prasidės laivo „Costa Concordia“ iškėlimas.
Džiljo salos pakrantėje netrukus prasidės laivo „Costa Concordia“ iškėlimas. / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Dieną naktį dirba 500 žmonių

Tiesa, dvi šeimos – viena Italijoje, kita Indijoje – nuskendusio giganto iškėlimo laukia su tragišku jauduliu. Iš trisdešimt dviejų 2012 m. sausio 13-ąją žuvusių „Costa Concordia“ keleivių ir ekipažo narių du kūnai iki šiol nerasti. Italei Mariai Graziai Tricarico ir indui Terence'ui Russelui Rebello kruizinis laivas tapo milžinišku karstu. Tikimasi, kad paskutines dvi katastrofos aukas jis sugrąžins būtent dabar – po metų ir aštuonių mėnesių.

Prie „Costa Concordia“ iškėlimo darbų kiaurą parą be išeiginių dirba 500 žmonių. Jie montuoja įrangą, kuri turės apsukti šonu nuskendusį lainerį, o paskui jį ištiesinti ir „pasodinti“ ant dugno.  Planuojama, kad unikali operacija prasidės penktadienį. Šiuo metu visų akys nukreiptos į meteorologus.

„Costa Concordia“ iškėlimas įeis į pasaulio laivybos istoriją. Dar niekada niekam neteko imtis laivo, kurio tonažas – 114 tūkst. tonų, iškėlimo.

Legendinis „Titanikas“ – tik žaisliukas prieš „Costa Concordia“, nes jo tonažas – beveik tris kartus mažesnis. Laivybos bendrovė „Costa Crociere“ buvo apsiskaičiavusi, kad keleivinio laivo iškėlimas kainuos 300 mln. eurų arba daugiau kaip milijardą litų. Laineris dar neiškeltas, o paruošiamųjų darbų sąmata jau padidėjo beveik dvigubai.

Prie „Costa Concordia“ iškėlimo darbų kiaurą parą be išeiginių dirba 500 žmonių. Jie montuoja įrangą, kuri turės apsukti šonu nuskendusį lainerį, o paskui jį ištiesinti ir „pasodinti“ ant dugno.  Planuojama, kad unikali operacija prasidės penktadienį. Šiuo metu visų akys nukreiptos į meteorologus. Džiljo salos apylinkėse šiomis dienomis žadamas absoliutus štilis – būtina sąlyga didžiuliam laivui iškelti ir ištiesinti.

Laivą svarbu iškelti rugsėjį, nes vėliau prasidės rudens audros, ir sudėtingą operaciją teks atidėti metams.

„Sodins“ ant cementinio pjedestalo

Praėjo daugiau kaip 600 dienų nuo to momento, kai kapitonas Francesco Schettino linksmybių įkarštyje iš gretimo Čivitavekijos uosto tik ką išplaukusį lainerį nuvairavo tiesiai ant aštrių Džiljo salos uolų.

Per tą laiką „Costa Crociere“ bendrovės pasamdyti specialistai atliko patį svarbiausią darbą: pritvirtino prie kranto beveik panirusį lainerį, kuris po katastrofos buvo pradėjęs iš lėto slysti į jūros gelmes. Šiuo metu stori plieniniai lynai ir 11 bokštelių prilaiko 4000 žmonių plukdžiusį gigantą.  

Prieš iškeliant „Costa Concordia“, laivą teks apsukti 65 laipsnių kampu. Šis sudėtingas iškėlimo darbų etapas truks maždaug 10–12 valandų. Pirmiausia reikės lainerį nukelti nuo povandeninių uolų, ant kurių šiuo metu stūkso 298 metrų ilgio laivo korpusas.  Tada pradės dirbti 36 hidrauliniai keltuvai. Jie sujungti su didžiuliais plūdurais – vandens pripildytais konteineriais. 

Iškėlimo scenarijų suplanavę specialistai numatė, kad laivą kels du horizontalūs plūdurai, sveriantys po 540 tonų. Tuo tarpu kiti devyni vertikalūs tokio paties svorio plūdurai–konteineriai laivą ir suks, ir tuo pat metu tiesins tol, kol jis išnirs stačias iš vandens paviršiaus.      

Koks tolimesnis „Costa Concordia“ likimas? Vos septynerius metus jūras ir vandenynus raižęs kruizinis laivas bus iškeltas ir kurį laiką plūduriuos Džiljo uosto akvatorijoje. 450 milijonų eurų (1,55 mlrd. litų) kainavęs gražuolis bus ruošiamas paskutinei kelionei.

„Costa Concordia“ galiausiai bus „pasodintas“ ant specialaus jūros dugne pakloto cementinio pjedestalo. Jo gamybai panaudota 18 tūkstančių tonų cemento.

Laukia paskutinė kelionė

Šiomis dienomis Džiljo sala – vėl spaudos ir televizijos dėmesio centre. Unikaliai, precedentų iki šiol neturėjusiai kruizinio lainerio iškėlimo operacijai ruošiasi ne tik laivybos specialistai, bet ir žiniasklaida. Nors vasaros atostogų sezonas Italijoje jau baigėsi, rasti laisvą kambarį rugsėjo viduryje Džiljo salos viešbučiuose ir pensionuose – beveik neįmanoma misija.

Prasidėjus „Costa Concordia“ iškėlimui, virš salos saugumo sumetimais bus uždaryta oro erdvė. Prie Džiljo krantų nebus leidžiama prisiartinti taip pat ir jokiems laivams, įskaitant ir keleivinius keltus. 

Koks tolimesnis „Costa Concordia“ likimas?

Vos septynerius metus jūras ir vandenynus raižęs kruizinis laivas bus iškeltas ir kurį laiką plūduriuos Džiljo uosto akvatorijoje. 450 milijonų eurų (1,55 mlrd. litų) kainavęs gražuolis bus ruošiamas paskutinei kelionei.

Greičiausiai jis plauks į Toskanoje esantį Pjombino uostą. Nuo Džiljo jis nutolęs maždaug 150 kilometrų. Laivas vaiduoklis plauks labai lėtai – 1–2 mazgų greičiu.

Pjombino uostas jau ruošiasi priimti „skenduolį“. Italijos vyriausybė žada skirti 100 milijonų eurų specialaus doko, kuris priglaustų „Costa Concordia“, statybai. Čia vienas gražiausių ir nelaimingiausių laivybos istorijoje kruizinių laivų, kuriame buvo keturi baseinai, teatras, du kino teatrai, kazino, penki restoranai, mažojo futbolo aikštė, bus supjaustytas į gabalus. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius