Tiesiogiai
15min be reklamos
2022 12 03, 13:51

Po pareiškimų „TV Rain“ eteryje Latvijoje kilo klausimų dėl rusų žiniasklaidos priėmimo

Kai kurie latvių politikai penktadienį pasmerkė nepriklausomo Rusijos televizijos kanalo „TV Rain“ („Dožd“, „Lietus“), turinčio Latvijos transliavimo licenciją, eteryje nuskambėjusius pareiškimus dėl raginimų padėti Rusijos kariuomenei, ir šiame kontekste vėl iškilo klausimas dėl būtinybės priimti rusų žiniasklaidą Latvijoje.
Rusijos televizija „Dožd“
Rusijos televizija „Dožd“ / „Scanpix“/„RIA Novosti“ nuotr.

Gynybos ministras Artis Pabrikas mano, kad „TV Rain“ darbuotojai turėtų grįžti į Rusiją ir kad iš jų turėtų būti atimti leidimai gyventi Latvijoje.

„Taurė perpildyta“, – parašė ministras socialiniame tinkle „Twitter“.

Užsienio reikalų ministras Edgaras Rinkevičius aptarė situaciją su Valstybės saugumo tarnyba ir Latvijos nacionalinės elektroninės žiniasklaidos tarybos (NEPLP) vadovu Ivaru Aboliniu, o šiuo metu vyksta patikrinimas, naujienų agentūrai LETA sakė ministro patarėjas Martinas Dregeris.

Jis pabrėžė, kad bet kokia forma remti vasarį Ukrainą užpuolusios Rusijos agresiją yra nepriimtina. Ministro patarėjas pridūrė, kad patikrinus faktus bus imtasi atitinkamų veiksmų.

Saeimos žmogaus teisių ir viešųjų reikalų komisijos pirmininkas Didzis Šmitas LETA sakė, kad komisija dar nesvarstė šio klausimo, tačiau, jo nuomone, Latvija neturėtų priimti Rusijos žiniasklaidos.

„Jei Rusijos žiniasklaida pasisako prieš [Vladimiro] Putino režimą, tai nereiškia, kad ji mums draugiška“, – sakė jis.

Kaip pranešta, NEPLP nubaudė televizijos kanalą „TV Rain“ 10 000 eurų bauda už tai, kad okupuotą Krymą vadino Rusijos dalimi, o Rusijos armiją – „mūsų kariuomene“.

Pasak I. Abolinio, administracinio nusižengimo byla taip pat iškelta dėl konkretaus siužeto televizijos kanale „TV Rain“, o dar viena byla – dėl raginimo padėti Rusijos kariuomenei.

NEPLP tyrimą pradėjo po to, kai laidoje „Zdes i Seičias“ („Čia ir dabar“) nuskambėjo raginimas pateikti informaciją apie pašauktų rusų karių tarnybos sąlygas fronte. Programos vedėjas išreiškė viltį, kad televizijos kanalui pavyko padėti keliems kariams, pavyzdžiui, suteikiant „įrangą ar būtiniausius patogumus fronte“.

„TV Rain“ vyriausiasis redaktorius Tichonas Dziadko tviteryje paaiškino, kad televizijos kanalas nedalyvauja teikiant pagalbą Rusijos kariuomenei ir kad laidos vedėjo mintis buvo neteisingai interpretuota.

Tikrasis ketinimas, pasak T.Dziadko, buvo rinkti informaciją apie Rusijos valdžios ir kariuomenės nusikaltimus, o ne teikti pagalbą Rusijos kariuomenei.

Kadangi televizijos laidos vedėjo frazės formuluotė buvo neteisingai interpretuota, T.Dziadko pažadėjo ją išimti iš laidos, kai bus rodomas jos kartojimas per „TV Rain“.

Žurnalistė Jekaterina Kotrikadzė penktadienį laidoje „Zdes i Seičias“ pareiškė, kad „TV Rain“ nusprendė nutraukti bendradarbiavimą su TV vedėju Aleksejumi Korosteliovu, kuris ketvirtadienio laidoje kalbėjo apie paramą Rusijos kariuomenei.

I.Abolinis pabrėžė, kad NEPLP turi teisę panaikinti kanalo transliavimo licenciją už tris rimtus pažeidimus.

Be kita ko, rugpjūčio mėnesį Valstybinė darbo inspekcija pranešė, kad tikrins, ar „TV Rain“ darbuotojų vizos atitinka darbo teisę.

Apie patikrinimą inspekcija paskelbė pasirodžius pranešimams, kad „TV Rain“ darbuotojai Latvijoje dirbo turėdami turistines, o ne darbo vizas.

Nepriklausomas Rusijos televizijos kanalas „TV Rain“ kovą laikinai sustabdė transliacijas, o vėliau paskelbė atidarantis studijas Rygoje, Amsterdame, Tbilisyje ir Paryžiuje.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min