Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

„Saratov Airlines“ aviakatastrofa: labiausiai tikėtinos nelaimės priežastys

Rusijos oro linijų „Saratov Airlines“ lainerio An-148 nelaimės priežastis besiaiškinantys Rusijos tyrėjai tikina atsižvelgsiantys į keletą versijų, įskaitant žmogiškąją klaidą ir netinkamą orlaivio priežiūrą, rašo „The Moscow Times“.
Lėktuvu skrido 71 žmogus
Lėktuvu skrido 71 žmogus / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Katastrofos metu žuvo visi 65 lėktuvo keleiviai ir 6 įgulos nariai. Iš Maskvos Domodedovo oro uosto į Orską skridęs laineris nukrito praėjus mažiau nei 10 minučių nuo pakilimo.

Sekmadienį Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė užuojautą aukų artimiesiems ir įsakė sudaryti specialią komisiją, skirtą incidento tyrimui.

Tuo tarpu Rusijos žiniasklaidoje vyrauja šios lėktuvo katastrofos versijos:

Staigus variklio gedimas

Aviacijos ekspertai laikraščiui „Kommersant“ teigė, kad lėktuvas greičiausiai nukrito dėl staigaus variklio gedimo.

Tiesa, nors stebėjimo kamera užfiksavo, kad krentantis lėktuvas užnugaryje palieka ugnies ruožą, Tyrimų komiteto atstovė Svetlana Petrenko pirmadienį pareiškė, jog laineris An-148 sprogo tik įsirėžęs į žemę, o jam tebesant ore gaisras nebuvo kilęs.

VIDEO: Paviešintas vaizdo įrašas, kuriame matoma, kaip nukrenta lėktuvas Rusijoje

„Nustatyta, kad kritimo metu orlaivis buvo vientisas, nedegė; sprogimas įvyko tik lėktuvui nukritus“, – naujienų agentūrai „Interfax“ pirmadienį sakė Tyrimų komiteto atstovė Svetlana Petrenko.

Klaidingi greitmačio rodmenys

2011-aisiais bandomojo skrydžio metu sudužo kitas An-148 orlaivis – tuomet sugedęs greitmatis rodė mažesnį nei iš tiesų greitį. Pilotai didino greitį tol, kol lėktuvas subyrėjo ore. Įvykio metu žuvo visi šeši įgulos nariai.

Apledėjimas

Tyrėjai mano, kad aviakatastrofą galėjo sukelti prieš skrydį susikaupęs ledas. Domodedovo oro uoste darbuotojas transliuotojui RBK teigė, esą, pilotas prieš skrydį turi nuspręsti, ar orlaiviui reikia ledą tirpinančio skysčio.

„Kartais įgula atsisako šios procedūros norėdama sutaupyti laiko“, – sakė šaltinis ir pridūrė, kad apledėjimas lemia „lėktuvo aerodinaminių charakteristikų pablogėjimą“.

Susidūrimas su sraigtasparniu

Pirmadienį pasigirdo versijos, kad laineris An-148 susidūrė su pašto sraigtasparniu. Savo ruožtu Rusijos paštas pareiškė, kad nė vienas jam priklausantis sraigtasparnis nėra susijęs su „Saratov Airlines“ aviakatastrofa.

Žmogiškoji klaida

„Saratov Airlines“ atstovė spaudai Jelena Voronova žiniasklaidai teigė, kad vienas nukritusio lėktuvo pilotas turėjo daugiau nei 5 tūkst. valandų skraidymo patirties, įskaitant 2,8 tūkst. valandų An-148 pilotavimo patirtį.

Anot J.Voronovos, kitas pilotas turėjo 812 valandų patirties. Atstovė spaudai pridūrė, kad nebuvo jokių nusiskundimų dėl techninės lėktuvo būklės.

Teroristinis išpuolis

RBK šaltinio teigimu, tyrėjai apsvarstys visus įmanomus scenarijus, įskaitant teroristinį išpuolį. Tiesa, atakos tikimybė – itin maža.

„Vargu, ar ši versija bus dominuojanti, kadangi lėktuvo fragmentų analizę atlikę ekspertai nerado sprogmenų mikro dalelių“, – sakė šaltinis.

VIDEO: Lėktuvo katastrofos Rusijoje aukų artimieji lieja ašaras

Stabdomi An-148 skrydžiai

Naujienų agentūros Ura.ru duomenimis, oro eismo kontrolės centras po pakilimo iš lėktuvo negavo jokių nelaimę pranašaujančių signalų.

Tyrimų komiteto atstovė S.Petrenko sakė, kad oro bendrovės biure buvo atlikta krata ir paimta dokumentų. Abiejuose oro uostuose taip pat buvo paimta dokumentų, susijusių su lėktuvo technine profilaktika ir įgulos narių sveikatos duomenimis, ir kitokios medžiagos.

Atstovė sakė, kad per pirminį tyrimą bus patikrintos visos katastrofos priežasčių versijos, taip pat bus išnagrinėta oro bendrovės veikla, duomenys apie orlaivio techninę būklę, pilotų kvalifikaciją.

Pirmadienį Rusija paskelbė svarstanti galimybes sustabdyti lėktuvų An-148 eksploatavimą.

„Kartu su „Rosaviacija“ ir „Rostransnadzor“ svarstomos galimybės sustabdyti visų An-148 lėktuvų skrydžius“, – žurnalistams pranešė Rusijos transporto ministras Maksimas Sokolovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Užsisakykite 15min naujienlaiškius