Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

LSAS: tikslinės stipendijos pedagogams – gera pradžia

Lietuvos studentų atstovybių sąjunga (LSAS) LR Švietimo ir mokslo ministerijos siūlymą teikti tikslines stipendijas pedagogams vertina kaip teigiamą žingsnį, populiarinantį nepaklausias, bet reikalingas specialybes. Kartu atkreipia dėmesį, jog tai tik pirmoji skatinimo priemonė, kurią turi papildyti kitos aukštojo mokslo sistemos naujovės.
Piniginė
Piniginė / Andriaus Ufarto/BFL nuotr.

„Pedagogams skiriamos stipendijos padėtų padidinti pedagogikos bei andragogikos specialybių patrauklumą. Tačiau vien tikslinės stipendijos negali išspręsti visų pedagogų trūkumo priežasčių, nes nėra aišku, kaip bus užtikrinta, jog tokias stipendijas gavę asmenys pasirinks pedagoginį darbą“, – ministerijos siūlymą komentuoja LSAS socialinių klausimų ir akademinio proceso reikalų koordinatorė Ieva Dičmonaitė.

Tikslinės stipendijos turi būti tik viena iš bendros pedagoginio darbo patrauklumo bei specialistų pritraukimo į šią sritį sistemos dalių. LSAS siūlo nepamiršti ir stojančiųjų skatinimo, darbo vietų užtikrinimo baigusiems, konkurencingos atlyginimų sistemos, pedagogų nuolatinio tobulėjimo ir kvalifikacijos kėlimo metodikos. Tai padėtų užtikrinti pedagogikos, kaip profesijos patrauklumą, o ne tik skatintų šias studijas rinktis dėl geresnių stipendijų galimybės.

Pedagogams skiriamos stipendijos padėtų padidinti pedagogikos bei andragogikos specialybių patrauklumą. Tačiau vien tikslinės stipendijos negali išspręsti visų pedagogų trūkumo priežasčių, nes nėra aišku, kaip bus užtikrinta, jog tokias stipendijas gavę asmenys pasirinks pedagoginį darbą. Ministerijos siūlymą komentuoja I.Dičmonaitė.

„Būtina detaliai įvertinti, ar tikslinių stipendijų skyrimas pedagogikos ir andragogikos studijų studentams nediskriminuos kitų specialybių studentų. Valstybei reikalingi ir kitų šakų specialistai, tačiau joms tokios skatinimo priemonės nėra numatomos. Nėra aišku, kodėl pedagogika ir andragogika galėtų turėti didesnį prioritetą nei biomedicina, technologijos ar fiziniai mokslai“, – teigia I.Dičmonaitė.

Tikslinių stipendijų skyrimas pirmojo semestro metu turėtų būti paremtas studento studijų , o ne stojimo į aukštąsias mokyklas rezultatais. Planuojamos stipendijos turėtų būti skirtos pasibaigus pirmajam studijų semestrui pagal egzaminų sesijos rezultatus.

LSAS siūlo įstojusiesiems į pedagogikos ir andragogikos studijų programas tikslines stipendijas išmokėti jau kitais biudžetiniais metais. Kadangi skatinamųjų stipendijų fondai aukštosiose mokyklose yra drastiškai sumažėję, šiuo metu numatytas tikslinėms stipendijoms skiriamas lėšas (960 tūkst. lt) LSAS siūlo paskirstyti aukštosioms mokykloms pagal studentų skaičių kaip papildomą dotaciją geriausiai besimokantiems studentams skatinti.

Daugiau Studentų blogo naujienų rasite čia. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius