Dabar populiaru
Publikuota: 2020 lapkričio 17d. 13:29

Biotechnologijų startuolis išrado būdą gaminti drabužius iš sugedusio pieno

„Mi Terro“ marškinėliai iš pieno Žalias
„Instagram“ nuotr. / „Mi Terro“ marškinėliai iš pieno

Jungtinėse Valstijose įsikūręs biotechnologijų startuolis rado netikėtą būdą panaudoti sugedusį pieną.

Turbūt jums jau teko girdėti apie mados pramonėje populiarėjančias įvairias alternatyvias medžiagas, pavyzdžiui, kanapių pluoštą, pasaulyje atrandamą liną ir net iš ananasų plaušų gaminamą odos imitaciją. Bet drabužių gamybai naudoti gėrimą, kuriuo daugybė žmonių balina kavą arba pila į pusryčių dribsnius, yra tikrai netikėta idėja.

Kaip rašo naujienų portalas „Euronews“, Los Andžele veikianti įmonė „Mi Terro“ pasitelkia modernias biotechnologijas, kad perdirbtų maisto atliekas į tvarius pluoštus, kurie gali pakeisti plastiką mados, medicinos ir pakavimo pramonėje.

Kodėl ši įmonė pasirinko pieną? Anot įmonės įkūrėjų, kasmet išpilama 128 milijonai tonų nesuvartoto pieno, todėl susidaro apie 3,3 milijardo tonų šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Užuot leidęs jį eikvoti, bendrovės generalinis direktorius Robertas Luo sugalvojo netinkamą gerti pieną paversti baltymu, kurį galima suverpti į pluoštą taip, kad būtų gauti siūlai. Jis bendradarbiauja su chemikais ir doktorantais, kurie specializuojasi medžiagų moksle, – visi šios grupės nariai yra baltymų aktyvinimo ekspertai.

Viskas prasideda nuo kazeino baltymų ekstrahavimo iš sugedusiame piene išaugusių bakterijų. Tada proceso, vadinamo „Sea-Re“ (angl. Self-assembly Purification, savaiminio surinkimo gryninimas), metu išgryninami „gerieji“ baltymai. Šie baltymai atskiriami ir sukietėja, virsdami pluoštu, kuris ištempiamas ir suverpiamas į siūlus, tinkamus drabužių audinio gamybai.

„Mes siūlome naują žiedinės ekonomikos apibrėžimą, kur viskas prasideda nuo maisto atliekų ir baigiasi perdirbama ar biologiškai skaidoma medžiaga“, – portalui „Euronews“ sakė įmonės generalinis direktorius.

„Mi Terro“ idėja gimė, kai įmonės įkūrėjas Robertas Luo 2018 metais apsilankė savo dėdės pieninių galvijų ūkyje. Jis buvo šokiruotas, pamatęs daugybę kibirų surūgusio ar pasenusio pieno, kurio laukė liūdnas likimas – tapti maisto atlieka.

Grįžęs į JAV, jis jautė, kad negalės nurimti, kol neras būdų, kaip išspręsti šią problemą. Nuo tada, kai 2019 metų birželį įmonė rinkai pristatė savo gaminius, „Mi Terro“ prekės ženklas jau uždirbo daugiau nei 100 000 JAV dolerių (88 859 eurų) ir pardavė savo gaminių 40 pasaulio šalių, interviu „Euronews“ sakė bendrovės vadovas.

Pirkėjams siūloma daugiau nei dešimt marškinėlių modelių, drabužiai yra minkšti, leidžia odai kvėpuoti ir yra tinkami skalbti skalbyklėje. Šiuo metu šis amerikiečių prekės ženklas dėl strateginės partnerystės derasi su pirmaujančiomis pieno pramonės įmonėmis Kinijoje ir tikisi sėkmingai plėsti savo veiklą šioje šalyje.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Praktiškai su „Norfa“

30 geriausių restoranų

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie 15min