Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Naujajame Baltijos šokyje“ – neatrastos raiškos formos iš Lietuvos

„Naujajame Baltijos šokyje“ – neatrastos raiškos formos iš Lietuvos.
15min.lt nuotr. / „Naujajame Baltijos šokyje“ – neatrastos raiškos formos iš Lietuvos.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Jau pirmąją gegužės savaitę Vilniuje vyksiančiame jubiliejiniame festivalyje „Naujasis Baltijos šokis“ savo darbus parodys ne vien talentingiausi Europos šiuolaikinės choreografijos meistrai, bet ir būrys Lietuvos šokio kūrėjų, kurie publiką stebins dar nematytais, į jokius tradicinius rėmus netelpančiais spektakliais.

Naujas žanras – šokio opera

Ko gero garsiausias šalyje Kauno šokio teatras „Aura“ festivalyje pristatys savo premjerą „Medėjos“. Šiuo metu dar intensyviai statomame spektaklyje judesiu ir muzika bus kalbama ypač jautria vaikžudystės bei abortų tema. Pasak choreografės Birutės Letukaitės, nors ir sunku, tačiau apie tai kalbėti būtina, o netradicinė spektaklio forma baisius išgyvenimus leis parodyti subtiliai ir estetiškai.
„Medėjose“ su šokėjais jėgas suvienijo ir žinomas elektroninės muzikos kūrėjas kompozitorius Antanas Jasenka, kuris dalyvauja repeticijose ir gabalėlis po gabalėlio lipdo spektaklio muziką tam, kad garsas ir vaizdas kuo geriau vienas kitą papildytų. Statytojų teigimu, tokie pasirodymai Lietuvos teatro scenoje yra naujovė.

Panašia forma, tik apie visiškai kitus dalykus kalbės Klaipėdos choreografė Agnija Šeiko ir dainininkas, maestro Virgilijaus Noreikos mokinys, Jonas Sakalauskas naujausioje šokio operoje „Dykra“.

„Spektaklis netelpa į įprastus scenos meno rėmus. Mūsų šokėjai labai daug dirba su savo balsais, siekiame visiškos muzikos ir judesio integracijos. Savo kūrinį vadiname šokio opera, nors tokio žanro oficialiai kaip ir nėra“, - pasakoja choreografiją spektakliui kurianti A. Šeiko.

Dinamiškos egzistencinės būties paieškos

Gegužės 6 d. festivalio publika turės progą išvysti LMTA auklėtinės Rūtos Butkus choreografinį debiutą. Pirmajame savo spektaklyje „Šventė“ kūrėja savaip nagrinėja žmogaus būtį – galbūt ji tėra nuolatinis savosios Šventės laukimas? Pagrindiniu pasirodymo atspirties tašku tampa laukianti moteris: išoriškai statiškoje laukimo būsenoje šokiu atskleidžiamas dinamiškas vyksmas ir laukiančio žmogaus dvilypumas.

R. Butkus pristatys ne tik savo autorinį darbą, bet taip pat šoks naujausiame Auksinio scenos kryžiaus laureato Vyčio Jankausko spektaklyje „Liepsnos virš šaltojo kalno“. Šaltasis kalnas – tai pats žmogus su savo apsisprendimais ir pasiryžimais, kuriuos tirpdo įvairių kolizijų liepsnos. Naujausiame projekte choreografas siekia judesiu perteikti egzistencines žmogaus patirtis, pasakoja apie dvasinį žmogaus gyvenimą, kuris neišvengiamai susiduria su įvairiais prieštaravimais, išbandymais, neišvengiamais kompromisais.

Savotiška šių spektaklių priešprieša galima laikyti Editos Stundytės abstrakcijas „Šokis Nr. 2 (Indigo)“ ir „Šokis Nr.1 (Juoda)“. Pasak autorės, tai dvi minimalistinio stiliaus šokio kompozicijos apie Nieką. Jos Nieko nereiškia. Jos Nieko nepasako ir Nieko nepasakoja. Galbūt tai tik muzikos tekėjimas kūnu, o gal nebūtyje slepiasi gilesnė prasmė? Kaip atlikėja E. Stundytė dalyvavo Anželikos Cholinos, Andriaus Katino, Birutės Mar ir kitų žinomų choreografų projektuose, o savarankiškai šokio kompozicijas kuria nuo 2005-ųjų.

Jaunųjų kūrėjų manifestai

„Naujojo Baltijos šokio“ žiūrovai turės išskirtinę galimybę susipažinti ir su talentingiausiais jaunaisiais lietuvių šiuolaikinio šokio kūrėjais. Pirmąją festivalio dieną „Menų spaustuvėje“ bus rodomas Giedrės Ubartaitės spektaklis „Mono tyla“, kuriame autorė nagrinėja žmogaus vidinio, ne(su)kontroliuojamo triukšmo temą, nuolatinį balansavimą tarp šviesos ir tamsos. Muziką spektakliui parašė žinoma dainuojamosios poezijos kūrėja Eglė Sirvydytė. Spektaklis šiemet pelnė Auksinio scenos kryžiaus nominaciją baleto ir šokio kategorijoje.

Šiuolaikinio šokio operoje NO AI DI remdamasi samių tautos padavimais ir legendomis jauna kūrėja Erika Vizbaraitė pasakojama apie uoloje gyvenančią seną šamanę, kuri jaučia artėjančią savo mirtį. Pasirodyme, kuriame susivienija senovės sakmės ir moderni ekspresija, atsispindi žmogaus gyvenimo tikslo ir savo vietos pasaulyje paieška, kančios ir skausmo prasmė, iš kurių gimsta gėris.

Publikai pasirodys ir prieš keletą metų Auksiniu scenos kryžiumi už debiutą apdovanota viena įdomiausių jaunų šiuolaikinio šokio kūrėjų Loreta Juodkaitė. Specialiai festivaliui kartu su M.K. Čiurlionio menų mokyklos baleto šokėjomis choreografė paruošė kompoziciją „Sapnų žemėlapyje“, sukurtą pagal kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio to paties pavadinimo albumo muzikos kūrinius.
Jubiliejinis, penkioliktasis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ prasidės jau gegužės 2 dieną ir per savaitę sostinės publikai bei miesto svečiams pristatys keturiolika skirtingų Lietuvos ir užsienio autorių projektų.

„Naujojo Baltijos šokio“ spektakliai vyks „Menų spaustuvėje“ ir Lietuvos nacionaliniame dramos teatre.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min