Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

5 ženklai, kad jums trūksta baltymų

Ar suvalgote dienos baltymų normą?
Flickr.com / Ar suvalgote dienos baltymų normą?
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Baltymai – viena svarbiausių medžiagų, kurių kasdien turėtume gauti su maistu. Baltymai tapo pagrindu ir daugumoje populiarių dietų, kaip antai Atkinso, Dukano, Paleo dieta. Jų nestinga ir daugelio žmonių įprastoje kasdienėje mityboje.

Ir vis dėlto kartkartėmis organizmas jų pasigenda. Ypač jei susižavėjote vegetariška, veganiška mityba arba žaliavalgyste. O gal paprasčiausiai pastaruoju metu nustojote kreipti dėmesį į tai, ką valgote? Kaip jūsų kūnas jums pasako, kad turėtumėte vartoti daugiau baltymų?

1. Jūs norite saldumynų. Tai – vienas pirmųjų požymių, kad jums trūksta baltymų. Saldumynų poreikis kartais būna toks stiprus, kad net ir suvalgius plytelę šokolado norisi užkrimsti ko nors saldaus. Daugelis žmonių klysta manydami, kad stingant baltymų turėtų norėtis kiaušinių, pieno produktų, liesos mėsos. Taip nėra. Visa paslaptis – kintantis gliukozės kiekis kraujyje. Viena iš baltymų funkcijų mūsų organizme– palaikyti normalų cukraus kiekį kraujyje. Taigi kai stinga baltymų, gliukozės kiekis kraujyje sumažėja, žmogus panūsta ko nors saldaus. Jei viskas, ką valgėte pusryčiams, tebuvo dribsnių saujelė, organizmas greitai gavo energijos, bet čia pat ji smuktelėjo žemyn. Todėl praėjus vos valandėlei jau ieškote užkrimsti ko nors skanaus ir saldaus. Kad taip nenutiktų, per pusryčius būtinai užvalgykite ir maisto, kuriame gausu baltymų – riekelę liesos mėsos, šaukštą omleto ar gabalėlį sūrio.

2. Migla galvoje. Subalansuotas cukraus kiekis labi svarbu norint išlaikyti gebėjimą sukoncentruoti dėmesį. Jei jūsų organizmui stinga baltymų, o gliukozės kiekis kraujyje nepastovus, galite jausti lengvą svaigulį, apdujimo būseną: atrodytų, kažką veikiate, dirbate, tačiau negalite susikoncentruoti, mintys – padrikos. Tikriausiai nesitikėjote, kad ir tokiu atveju kaltas gali būti baltymų stygius. Taip dažniausiai nutinka, kai priešpiečiams ar pavakariams vietoje pilnaverčio maisto renkatės krekerius ar bandeles. Kur kas geriau būtų sukramsnoti saujelę riešutų ar sėklų.

3. Slenka plaukai. Baltymai – visų jūsų kūno ląstelių statybinė medžiaga. Ne išimtis – ir plauko folikulai. Jei jūsų plaukų folikulai stiprūs, jie tvirtai laiko plaukus galvos odoje. Tačiau jei jums chroniškai stinga baltymų, galite pastebėti, kad vis daugiau plaukų lieka saujoje perbraukus ranka per galvą. Tiesa, plaukų slinkimas gali signalizuoti ir apie daugybę kitų ligų, taigi jei tokia būklė nepraeina per keletą savaičių – vertėtų apsilankyti pas gydytoją.

4. Jaučiate silpnumą. Baltymų ypač reikia raumenims. Jei jų negausite pakankamai, raumeninis audinys nuolat trauksis. O jūs jausite fizinį silpnumą, greičiau pavargsite, net ir nedidelis fizinis krūvis jums kels pastebimą diskomfortą.

5. Nuolat sergate. Jūsų raumenys – ne vienintelė vieta, kuri nyksta stingant baltymų. Baltymai labai reikalingi ir imuninei sistemai. Taigi jei žinote, kad vos kam nors šalimais nusičiaudėjus, jūs jau rytoj gulėsite lovoje su aukšta temperatūra – ir vėl galite kaltinti savo valgiaraštį. Beje, oda taip pat laikoma vienu iš imuninės sistemos organų, nes būtent ji apsaugo mus nuo daugelio aplinkoje esančių kenksmingų medžiagų. Jei jūsų oda ėmė trūkinėti, atsirado ilgai negyjančių žaizdelių – dar kartą pagalvokite, ar tik ne metas radikalioms valgiaraščio korekcijoms?

 

 

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie 15min