Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ko užvalgyti, kad neskaudėtų galvos?

Galvos skausmas
Carlo, Flickr.com / Galvos skausmas
Šaltinis: Žvalus.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kartkartėmis užeinantis galvos skausmas nelaikomas rimta liga. Ir vis dėlto priverčia griebtis vaistų. Tik ar tikrai visada jų reikia? Pasak mokslininkų, daugeliu atvejų padėtų įprastuose maisto produktuose ir vaistažolėse esančios veikliosios medžiagos.

  • Dažniausiai galvos skausmai užpuola pakitus kraujospūdžiui. Jei kraujospūdis smunka, skausmas susitelkia kaktos ir smilkinių dalyje, jei kyla – ties pakaušiu. Taip pat dažnai galvos skausmas vargina užpuolus peršalimui, dėl dantų skausmo, virškinamojo trakto veiklos sutrikimų, patiriant įvairios kilmės nerimą ir stresą. Kokių produktų vertėtų griebtis pajutus galvos maudulį?
  • Visų pirma vertėtų išbandyti arbatas ir nuovirus. Tam puikiausiai tiks arbata iš aviečių ir žemuogių lapų, jonažolės, serenčių ir ramunėlių žiedų. Vieną desertinį šaukštelį šio rinkinio užplikykite 1 stikline verdančio vandens, palikite nusistovėti 20 minučių, gerkite 2-3 kartus per dieną po pusę stiklinės.
  • Neblogai padeda ir kitas metodas – erškėtrožių arbata su medumi ir mėtomis. Šis gėrimas vartojamas 2-3 savaites po 2 kartus per dieną. Galvos skausmų priepuoliai turėtų retėti, kol visai liausis.
  • Pervargimo ir įtampos sukeltus galvos skausmus mažina aromatinga arbata iš juodųjų serbentų arba aviečių (ir uogų, ir lapų), pagardinta medumi. Lapai sustiprina arbatos gydomąsias savybes ir pagerina jos skonį. Nervinę įtampą taip pat efektyviai nuims melisų, šalavijų, mėtų arbata.
  • Esant aukštam kraujospūdžiui maistą gardinkite mairūnu – jis plečia kraujagysles, atpalaiduoja raumenis, taigi leis jums pasijusti geriau. Staiga šoktelėjus kraujospūdžiui taip pat rekomenduojama sučiulpti gabalėlį cukraus, šaukštelį medaus ar ledinuką. Jei spaudimas nukrito – padės rūgštūs produktai: pamėginkite po liežuviu palaikyti skiltelę citrinos.
  • Galvos skausmas kartkartėmis užklumpa ir tada, kai organizmui trūksta B grupės vitaminų ar magnio. Tad vakarienei pasiruoškite, pavyzdžiui, žuvies ar troškintų daržovių.
  • Jei galvos skausmai jus vargina pakankamai dažnai, venkite juos provokuojančių kasdienio maisto produktų: fermentinio ir pelėsinio sūrio, raudonojo vyno, riešutų, kakavos, šokolado, konservuotų gaminių, rūkytos mėsos.
  • Jei norite padidinti savo protinį pajėgumą, labai svarbu reguliariai išvalyti virškinamąjį traktą – reguliariai darykite iškrovos dienas. Smegenų veiklą skatina švieži žalumynai, vaisiai, daržovės, kuriuose yra kalio: salierai, ridikai, morkos, špinatai. Šie produktai kasdieniame valgiaraštyje ypač rekomenduojami laikantis sveikos mitybos principų.
  • Protinio pervargimo išvengti taip pat padeda fizinis aktyvumas: mankšta, bėgimas, bet kokie malonumą teikiantys fiziniai krūviai. Tai ne tik padės atsikratyti galvos maudimo, bet ir sustiprins organizmą, pakels jo tonusą ir padidins atsparumą ligoms.
 

 

Komentarai
Temos Skausmas
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie 15min