Lietuvos geležinkeliai
15min nuotr. / Lietuvos geležinkeliai

„Lietuvos geležinkeliai“: valstybės valstybėje griūtis

Tai iš tiesų buvo pinigų traukinys – „Lietuvos geležinkeliai“ naudojosi įstatymų spragomis, pinigais maitindami tiek Rusijos įmones, tiek saviškius. 15min paskelbus tokią informaciją ir šiam tyrimui vos įsibėgėjus, iš pareigų pasitraukė ilgametis „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka. Netrukus jo pavyzdžiu pasekė ir didžioji dalis jo kariaunos vadovaujančiuose didžiausios valstybės valdomos įmonės postuose.

2017 rugsėjo 14 diena

„Lietuvos geležinkeliai“ vėl dirba pelningai. „Lietuvos geležinkeliuose“ davė lauktų rezultatų. Šiemet per sausį–rugpjūtį bendrovė uždirbo 1,3 mln. eurų grynojo pelno. Palyginti su praėjusiais metais, augo tiek pajamos, tiek pervežtų keleivių ir krovinių kiekis.

Daugiau apie tai

 

2017 liepos 3 diena

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) atlieka kratas „Lietuvos geležinkelių“ antrinėje įmonėje Geležinkelių tiesimo centras. 

Daugiau apie tai

2017 birželio 9 diena

Darbą pradėjusi „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė atrado itin prastą bendrovės padėtį – per penkerius metus bendrovė „nustekenta“ ir tapo nuostolinga, krito veiklos rodikliai. Bendrovės generalinis direktorius Mantas Bartuška žada reikšmingas permainas ir pirmiausia pradės nuo administracijos valymo – taip sutaupys 9 mln. eurų kasmet, atsisakys 300 etatų.

Daugiau apie tai


 

2017 gegužės 16 diena

Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl maždaug 5 mln. eurų žalos „Lietuvos geležinkeliams“.

Daugiau apie tai

2017 gegužės 5 diena

„Lietuvos geležinkeliai“ kreipėsi į Generalinę prokuratūrą: buvę vadovai galimai padarė įmonei žalos už 5 mln. eurų.

Daugiau apie tai

2017 vasario 28 diena

„Lietuvos geležinkeliai“ patvirtino paramos teikimo tvarką: daugiausia – švietimui, politikams – nieko.

Daugiau apie tai

2017 vasario 3 diena

„Lietuvos geležinkelių“ paramą gavusios įmonės dalį pinigų palikdavo Vytauto Dailydkos kišenėse. Taip, gerai supratote, buvusio generalinio direktoriaus S.Dailydkos sūnaus kišenėse. „Lietuvos geležinkelių“ vadovo S.Dailydkos sūnus Vytautas Dailydka valdo bendrovę „Pinigų mašina“, kurios klientai yra ir su S.Dailydkos parašu paramą nuolatos gaudavusios įstaigos. Tarp jų galima rasti ir įmonių, kurios laimėjo „Lietuvos geležinkelių“ pirkimus. „Pinigų mašina“ teikia reklamos ir viešųjų ryšių paslaugas. V.Dailydka tikina, kad Lietuva yra mažas kaimas ir čia visi vieni kitus pažįsta, todėl tokios sąsajos stebinti neturėtų.

Daugiau apie tai


 

2017 sausio 25 diena

„Lietuvos geležinkeliai“ kasmet dosniai rėmė buvusio valdybos pirmininko ir viceministro Sauliaus Girdausko įstaigą. Jo viešoji įstaiga „Reventus“ kiekvienais metais gaudavo po 25–28 tūkstančius eurų paramos iš geležinkelių įmonės. Tai rodo „Lietuvos geležinkelių“ paviešintas rėmimo sąrašas. Jame – daugybė organizacijų, parapijų, klubų ir organizacijų. Tačiau, kaip rodo duomenys, dosniausiai „Lietuvos geležinkeliai“ rėmė savo valdybos pirmininko įstaigą. Formaliai viešoji įstaiga veikia S.Girdausko tėvo vardu. Tačiau S.Girdauskas yra įsteigęs „Reventus“, ilgai buvo jos valdybos pirmininkas.

Daugiau apie tai

 

2017 sausio 24 diena

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis raštu kreipėsi į svarbiausias šalies saugumą ir finansinės veiklos skaidrumą tiriančias įstaigas dėl „Lietuvos geležinkeliai“ veiklos tyrimų bei įvertinimo nacionalinio saugumo aspektu.

Daugiau apie tai


 

2017 sausio 20 diena

Nuo poezijos knygų iki politikų fondų. Nuo sambo iki tautinių kolektyvų. „Lietuvos geležinkeliams“ priklausančios bendrovės dosniai dalino paramą įvairioms organizacijoms ir iniciatyvoms, rodo paviešinti duomenys. Pasikeitus valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ vadovybei, bendrovė paskelbė informaciją apie jos antrinių bendrovių pastaruosius trejus metus teiktą paramą.

Daugiau apie tai

2017 sausio 18 diena

Ričardas Čepas gali pasigirti geru vardu, solidžia reputacija ir netgi gautu „Pasaulio lietuvių verslininko“ titulu. Tačiau ant blizgančio munduro dėmę deda ryšiai su „Lietuvos geležinkeliais“. Panašu, kad nepriklausomu valdybos nariu čia dirbęs R.Čepas greitai tapo... priklausomas nuo pačių „Lietuvos geležinkelių“. Į 15min kreipėsi keli jų tapatybės neatskleisti prašę asmenys. Jie suteikė informacijos apie nutylėtus R.Čepo ir „Lietuvos geležinkelių“ piniginius ryšius. Valdybos nario piniginę „Lietuvos geležinkeliai“ esą papildė per vidaus sandorius.

Daugiau apie tai

 

2017 sausio 12 diena

Seimo narys Arvydas Anušauskas kreipiasi į teisėsaugą dėl 15min paviešintų duomenų, susijusių su stambių „Lietuvos geležinkelių“ traukinių pirkimo sandoriu.

Daugiau apie tai

2017 sausio 12 diena

Naujas 15min tyrimas atskleidžia, kad „Lietuvos geležinkelių“ sandorius su Čekijos koncernu lydėjo šešėliniai milijonai. Bendradarbiaujant su Čekijos tiriamosios žurnalistikos centru Investigace.cz, 15min aiškinasi, už ką Čekijos kompanijos milijonai plaukė į mįslingą Jungtinės Karalystės įmonę, glaudžiai susijusią su FNTT tinkluose atsidūrusiu verslininku Juozu Širvinsku. „Škoda Vagonka“ valdantis Čekijos holdingas atsiskaitymus su FNTT narstoma struktūra patvirtina ir tikina, esą milijoninės sumos plaukė „už techninę ir organizacinę pagalbą“ santykiuose su „Lietuvos geležinkeliais“. Naujoji „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė žada atidžiai įvertinti tiek šį, tiek anksčiau 15min atskleistus įmonės sandorius.

Daugiau apie tai

 

2017 sausio 11 diena

Atsižvelgusi į abejones dėl valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ankstesnės veiklos skaidrumo ir Seimo narių pateiktus klausimus, Vyriausybė nusprendė kreiptis į teisėsaugą  ir inicijuoti išsamų bendrovės veiklos tyrimą.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 30 diena

„Lietuvos geležinkeliai“ duris parodo ir 30 metų bendrovėje praleidusiam S.Gudvaliui.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 28 diena

Ilgametis valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Albertas Šimėnas atleidžiamas iš pareigų. 

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 23 diena

Po 15min publikacijų STT pradėjo tyrimą dėl „Lietuvos geležinkelių“ veiklos.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 22 diena

Auditoriai tikina, kad daugiausia abejotinų „Lietuvos geležinkelių“ vidaus sandorių – su „Gelsauga“.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 21 diena

Bendrovės vadovas Mantas Bartuška stabdo jo kompetencijai priskirtos paramos teikimą ir siūlo bendrovės valdybai neteikti paramos, iki bus patvirtinta nauja, visiems suprantama ir skaidri paramos skirstymo tvarka.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 16 diena

Naujojo susisiekimo ministro Roko Masiulio paskirta naujos sudėties „Lietuvos geležinkelių“ valdyba imasi darbo iš peties. Nauju „Lietuvos geležinkelių“ generaliniu direktoriumi paskirtas „Klaipėdos naftai“ iki šiol vadovavęs Mantas Bartuška.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 16 diena

FNTT atliekamame „Lietuvos geležinkelių“ tyrime – rusiškos pinigų plovyklos pėdsakas. Aiškėja naujos detalės FNTT tyrime dėl galimo sukčiavimo išvedant didelius pinigus iš „Lietuvos geležinkelių“. 15min žiniomis, FNTT akiratyje atsidūrusi užsienio įmonių raizgalynė susijusi su viena garsiausių Rusijos aferų ir jai panaudotu pinigų plovimo aparatu.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 14 diena

Atstatydinta visa „Lietuvos geležinkeliai“ valdyba, ją keičia nauja.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 13 diena

FNTT atliko kratas „Lietuvos geležinkeliuose“. Trejus metus trukusį tyrimą dėl „Lietuvos geležinkelių“ baigia ir Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT). Čia teisiamųjų suolas laukia 7 asmenų.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 9 diena

Traukiantis dukterinių įmonių vadovams, „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda viešinti milijoninius sandorius. Tiesa, tik šiek tiek. Svarbiausia dėlionės detalė – milžiniškus pinigus gaunantys subrangovai – vis dar lieka už kadro. O tuo pat metu traukiasi dviejų svarbių dukterinių įmonių vadovai, per vidaus sandorius žarstę milžiniškus pinigus.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 9 diena

Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinti grupė „Lietuvos geležinkeliai“ bendradarbiauja su Rusijos koncernu, kurio vienas akcininkų tiesiogiai susijęs su Rusijos karine pramone, o kitas figūruoja teisėsaugos tyrimuose, rodo BNS surinkti duomenys.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 8 diena

Daug kritikos dėl neskaidrių vidaus sandorių sulaukę valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ pažada paviešinti visus 2015-2016 metais pasirašytus sandorius.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 8 diena

„Lietuvos geležinkeliai“ įšaldo vidaus sandorių sudarymą.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 7 diena

Pasitraukus Stasiui Dailydkai, „Lietuvos geležinkeliai“ švelnina toną dėl vidaus sandorių. Didžiausia valstybės valdoma bendrovė pripažįsta 15min atskleistą informaciją apie keistus pinigų leidimo būdus ir teisinasi – esą viskas atlikta teisėtai, bet pagal ydingą tvarką.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 7 diena

Vis aktyviau viešoje erdvėje šia tema pasisako valstybės vadovai. Prezidentė Dalia Grybauskaitė ir paskirtasis premjeras Saulius Skvernelis labai kritiškai vertina „Lietuvos geležinkelių“ pinigų leidimo mechanizmus. Abu politikai sutaria, kad reikia uždrausti geležinkeliečių abejotinai valdomus vidaus sandorius, per kuriuos nežinia kur kasmet iškeliauja milžiniški pinigai.

Daugiau apie tai

 

2016 gruodžio 7 diena

15min toliau aiškinasi, kas slypi po „Lietuvos geležinkelių“ pamėgtais vidaus sandoriais. Vis daugėja įrodymų, jog įvairiems darbams samdomos „Lietuvos geležinkelių“ dukterinės įmonės veikia kaip beveik nekontroliuojamas didelių pinigų skirstymo aparatas, pinigus dalijantis savo nuožiūra. Kartais ir absurdiškomis proporcijomis. 15min jau rašė apie vidaus sandorius, per kuriuos „Lietuvos geležinkeliai“ lokomotyvus TEM TMH oficialiai pirko iš savo dukterinės įmonės, Vilniaus lokomotyvų remonto depo. Faktiškai didelė pinigų dalis be jokių konkursų nukeliavo į Rusijos koncerną „Transmašholding“ ir su juo susijusias struktūras. Aiškėja, kad tokiu pačiu principu veikia ne tik remonto depas, bet ir mažiausiai trys kitos „Lietuvos geležinkelių“ dukterinės įmonės. Be to, „Lietuvos geležinkelių“ per vidaus sandorius pradėtame ambicingame statybų projekte figūruoja ir žmogus iš premjero Algirdo Butkevičiaus komandos.

Daugiau apie tai

 

2016 gruodžio 5 diena

„Lietuvos geležinkelius“ paliekantis S.Dailydka negauna nei išeitinės kompensacijos, nei premijos. Prieš tai S.Dailydka teigė besitikintis gauti išeitinę kompensaciją už darbą „Lietuvos geležinkeliuose“.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 5 diena

Aiškėja, kad Stasys Dailydka paramą socialdemokratų grietinėlei dalijo pats.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 5 diena

Naujienų agentūra BNS ir 15min atskleidžia, kad būrys įtakingų socialdemokratų turi tiesioginių sąsajų su įstaigomis ir institucijomis, kurias pastaraisiais metais pinigais maitina „Lietuvos geležinkeliai“. Sporto klubai, bažnyčios, sąjungos ir federacijos – vienaip ar kitaip įtakingiems socialdemokratams artimos struktūros gali pasigirti gausia valstybinės geležinkelių bendrovės parama.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 2 diena

Kritikos strėlės smarkiai daužo „Lietuvos geležinkelių“ reputaciją. Kritikos neatlaikęs „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Stasys Dailydka palieka postą.

Daugiau apie tai

2016 gruodžio 1 diena

Paaiškėjus šiai informacijai Vyriausybėje įvyksta neskelbtas premjero Algirdo Butkevičiaus, susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus ir „Lietuvos geležinkelių“ vadovo Stasio Dailydkos susitikimas. Ministras  R.Sinkevičius savo ruožtu patvirtino, sulaukęs kai kurių „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narių atsistatydinimo pareiškimų.

Daugiau apie tai

2016 lapkričio 30 diena

„Lietuvos geležinkelių“ pamėgta vidaus sandorių sistema sudaro dideles galimybes piktnaudžiavimui ir lėšų švaistymui, taip po 15min tyrimo teigia Viešųjų pirkimų tarnybos direktorė Diana Vilytė. Pasak jos, ši sistema sudaro sąlygas smarkiai permokėti už prekes ir paslaugas, be jokios konkurencijos renkantis sau mielus tiekėjus.

Daugiau apie tai


 

2016 lapkričio 30 diena

„Nuo jūsų irgi priklauso. Jeigu padėsit iš to naudą turėt, tai čia įsivaizduokit. Tai dar ta nauda galima ir pasidalint, už reklamą gražią ir gerą.“ Tokius žodžius 15min žurnalistas išgirsta iš tuometinio „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos. Atviru tekstu, be jokių nutylėjimų Stasys Dailydka mano, kad tokiu būdu galima išspręsti šią situaciją. Tačiau 15min – ne ta kontora, kuriai galima laidyti tokius pasakymus. Žurnalistas Šarūnas Černiauskas viešai skelbia Stasio Dailydkos pasiūlymą ir palieka jį įvertinti skaitytojams.

Daugiau apie tai

2016 lapkričio 30 diena

„Lietuvos geležinkeliai“ triukšmingai švenčia 25 metų veiklos jubiliejų. Šventiniai renginiai, pagyros sau, iškilmingos kalbos apie pasiekimus. Tarp jų – daug kalbų apie nuosavų lokomotyvų gamybą. Tik 15min nešvenčia kartu su jais, nes yra viena bėda – didelė dalis pinigų už šiuos lokomotyvus „Lietuvos geležinkelius“ palieka ir be jokio konkurso keliauja į Rusiją. Lokomotyvai, kuriais „Lietuvos geležinkeliai“ taip giriasi – savotiška bambagyslė, didžiausią valstybės valdomą įmonę jungianti su privačiu verslu Rusijoje. „Lietuvos geležinkeliai“ įsigudrino Rusijos koncerną „Transmašholding“ maitinti dideliais pinigais, apeinant konkurentus ir Rusijos įmonei sudarant išskirtines sąlygas. Per keletą metų būtent į šią struktūrą, apeinant Viešųjų pirkimų įstatymą, nuplaukė keliasdešimt milijonų eurų. Vien „Transmašholding“ atstovybė Lietuvoje – bendrovė TMHB – prikaupė kelis milijonus eurų grynojo pelno savo akcininkams, kurių tapatybę slepia Karibų saloje registruota ofšorinė struktūra. Tai atskleidžia15min tyrimas. Nors formaliai naujų lokomotyvų gamybai samdoma „Lietuvos geležinkelių“ dukterinė bendrovė, didžioji dalis pinigų iškeliauja visiškai kitur. Pirmiausiai – į Rusijos koncerną „Transmašholding“ ir jam atstovaujančią Lietuvos įmonę TMHB.

Daugiau apie tai