-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Iš „airBaltic“ kompensacijos laukia ne tik Seimo pirmininkas: panašių istorijų – ne viena

Iš Briuselio į Vilnių turėjęs skristi ir į aviakompanijos „airBaltic“ lėktuvą „netilpęs“ Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis – ne vienintelis, patekęs į tokią situaciją. Panašią situaciją patyrė ir vilnietė Viktorija, turinti rimtų priekaištų „airBaltic“.
„Airbaltic“ lėktuvas
„Airbaltic“ lėktuvas / Airbaltic.com nuotr.

„Skridau iš Vilniaus per Rygą į Briuselį, į konferenciją. Bilietai buvo užsakyti prieš du mėnesius. Mano skrydis buvo numatytas pirmadienį, 6 val. ryto, o Briuselyje turėjau būti kelios minutės prieš 9 val. vietos laiku.

Sekmadienį sulaukiau skambučio iš „airBaltic“. Jie informavo, kad dėl kažkokių priežasčių keičia lėktuvą iš didelio į mažą ir visi keleiviai netilps. Sako: mes jums galime pasiūlyti skristi per Maskvą arba Ukrainą, tačiau tokiu atveju, kaip mane informavo, nors skrydis ir tranzitinis, reikia paso. Dėl šito dalyko teko važiuoti pas tėvus ir ieškoti paso.

Galiausiai skambučio iš jų taip ir nesulaukiau, nors turėjau patvirtinti, ar galiu skristi. Sekmadienį, apie 18 val., pati paskambinau į „airBaltic“. Jie man sako: jūs skrendate, kaip ir turėjote. Atsirado kitų, kurie sutiko pakeisti skrydį. Mes jums pateikėme tik pasiūlymą skristi per Maskvą... Nustebau, nes man buvo suformuluota ne kaip pasiūlymas, o kaip faktas „nėra vietų, skriskite kitu reisu“, – piktinosi mergina.

Laimingai pasiekusi Briuselį ji dalyvavo konferencijoje. Tačiau grįžti namo į Vilnių taip pat teko su nuotykiais. „Jau keliavau į bankomatą nusiimti pinigų taksi ir važiuoti į oro uostą (tai buvo apie 15 val. (mano skrydis turėjo būti apie 18 val.) ir sulaukiau naujos žinios iš „airBaltic“. Išgirdau tą pačią maldelę: keičiame lėktuvą, nėra vietos“, – pasakojo Viktorija.

Tačiau šįkart kompanija iš karto pasiūlė kompensaciją už skrydį – 150 eurų.

„Kadangi skridau atgal ir niekur labai neskubėjau (pirmadienį konferencijoje turėjau būti kuo anksčiau), sutikau. Grįžti teko su Lenkijos oro linijomis (LOT). Jos man pasirodė geresnės nei „airBaltic“ – iš Briuselio į Varšuvą skridome normaliu „Boeing'u“, o ne mažu lėktuvėliu (kaip į priekį su „airBaltic“)“, – pasakojo mergina.

„airBaltic“: bus išmokėtos visos kompensacijos

Airbaltic.com nuotr./„Airbaltic“ lėktuvas
Airbaltic.com nuotr./„Airbaltic“ lėktuvas

Komentuodami šią ir panašias situacijas „airBaltic“ atstovai tikino, jog tokie atvejai labai reti. Tačiau pasitaiko. Visais atvejais esą vadovaujamasi galiojančiomis taisyklėmis, t.y. keleiviams suteikiamos visos jiems priklausančios teisės ir kompensacija.

„Kartais dėl techninių priežasčių atsiranda situacijų, kai turime skraidyti mažesniais orlaiviais, nei planuota, ir keleivius perkelti į kitą turimą „airBaltic“ ar kitų oro linijų skrydį. Dėl šios priežasties vidutiniškai 0,03 proc. „airBaltic“ keleivių nukenčia. Tokiais atvejais suteikiame jiems kompensacijas.

Tokiose situacijose, kai dėl įrangos pakeitimo oro bendrovė negali gabenti visų keleivių į paskirties vietą reguliariu skrydžiu, oro linijų bendrovė ieško savanorių, kurie būtų pasiruošę skristi vėliau. Visiems kitiems, kaip ir priklauso, suteikiama teisė gauti kompensaciją, taip pat teikiami viešbučių ir avialinijos maitinimo kuponai“, – nurodoma 15min atsiųstame aviakompanijos komentare.

Kelionių advokatas: turi ieškoti savanorių, bet dažniausiai to nedaro

Kitos skrydžių bendrovės oficialiai nenoriai komentuoja panašias situacijas, lakoniškai teigdamos, jog visko pasitaiko. Tuo metu kelionių advokatai įsitikinę, kad keleiviai vis dar nepakankamai žino apie savo teises ir leidžia skrydžių bendrovėms naudotis jų nežinojimu.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./15min studijoje – pokalbis apie keliautojų teises su advokatu Edmundu Rusinu
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./15min studijoje – pokalbis apie keliautojų teises su advokatu Edmundu Rusinu

Tą patvirtina ir kelionių advokatas Edmundas Rusinas. Pasak jo, ši situacija teisiškai vadinama atsisakymu vežti.

„Tais atvejais, kuomet skrydį vykdantis oro vežėjas sužino, kad turės atsisakyti vežti tam tikro skrydžio keleivius, jis pirmiausia privalo ieškoti savanorių, sutinkančių atsisakyti skrydžio, mainais į kompensaciją pagal atsisakančio skrydžio keleivio ir oro vežėjo sutartas sąlygas.

Tokiu atveju atsisakusiems skrydžio keleiviams pasiūloma grąžinti bilieto kainą arba suteikiama teisė vykti kitu maršrutu. Reglamentas suteikia teisę vežėjui, neatsiradus savanorių, atsisakyti vežti keleivius be jų sutikimo. Tokiu atveju vežėjas privalo nedelsdamas išmokėti jiems kompensaciją, taip pat suteikti teisę į rūpybą (maitinimas, viešbutis, ryšio priemonės) ir galimybę grįžti artimiausiu reisu arba atgauti už skrydį sumokėtą kainą“, – nurodė teisininkas.

Pasak jo, panašių situacijų kelionių advokatų darbo praktikoje buvo ne viena.

„Esame su panašiomis situacijomis susidūrę ne kartą, ką galima pažymėti, tai, kad vežėjai dažniausiai neieško savanorių, nors tokia prievolė nustatyta teisės aktais“, – pažymėjo pašnekovas.

Daugiau apie oro keleivių teises ir kompensacijas – šiame videointerviu.

VIDEO: Kelionių adovokatas paaiškino, kada ir kaip reikia reikalauti kompensacijos už atšauktus skrydžius

Problema – ir Lietuvos pasiekiamumas oru

Nacionalinės Turizmo verslo asociacijos vadovė Žydrė Gavelienė viliasi, kad šis įvykis taps paskata imtis gerinti Lietuvos pasiekiamumą oru.

Asmeninio albumo nuotr./Žydrė Gavelienė
Asmeninio albumo nuotr./Žydrė Gavelienė

„Sunkiai suprantama, kaip, būdami Europos Sąjungos nariais, neturime patogaus (rytą į, vakare iš) tiesioginio skrydžio į ES sostinę Briuselį. Norisi tikėti, kad situacija, kai pusei dienos buvo atidėtas Seimo posėdis dėl to, kad Seimo vadovas neturėjo kaip grįžti į Vilnių, paskatins imtis reikiamų sprendimų, idant būtų pagerintas Lietuvos pasiekiamumas oru – ir čia pirmiausiai kreipiuosi į Susisiekimo ministeriją, ragindama imtis strateginių sprendimų. Ministras Rokas Masiulis įrodė gebantis spręsti strateginius energetikos klausimus, tad tikiu, gali ir šalies pasiekiamumą pagerinti“, – sakė Ž.Gavelienė.

Ji taip pat sveikina Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimą patvirtinti Vilniaus miesto konkurencingumo ir patrauklumo didinimo programą ir viliasi, kad tai padės sprendžiant tiesioginio susisiekimo tarp Vilniaus ir Londono ne low-cost avialinijomis klausimą.

Seimo pirmininkas įstrigo Briuselyje

Kaip pranešta ketvirtadienį, iš Briuselio į Vilnių trečiadienį turėjęs grįžti Seimo pirmininkas V.Pranckietis su delegacija buvo priverstas likti nakvoti Belgijoje, nes netilpo į aviakompanijos „Air Baltic“ lėktuvą.

„Atgal turėjome grįžti su „Air Baltic“ per Rygą. Kaip visada su „Air Baltic“ – netikėtos problemos. Į Briuselį atsiuntė mažesnį lėktuvą, tai mus su visu Seimo pirmininku „išmetė“. Nebetilpome“, – savo „Facebook“ profilyje paskelbė vienas iš delegacijos narių parlamentaras konservatorius Andrius Kubilius.

Anot Lietuvos politikų, praleidusi naktį oro uosto viešbutyje, Lietuvos delegacija namo priversta grįžti kitų avialinijų – LOT – lėktuvu per Varšuvą.

Dėl to atšaukta didžioji dalis ketvirtadienio Seimo pirmininko darbotvarkės.

Seimo pirmininkas tikisi, kad „Air Baltic“ atlygins padarytą žalą. „Bus geras būdas pažiūrėti, kaip veikia ši sistema“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius