Dabar populiaru
Publikuota: 2020 kovo 7d. 09:06

Skaudžiausios pigių skrydžių netektys: 3 kryptys, į kurias nuskristi bus sunkiau

Žemų sąnaudų oro linijos iš Vilniaus nebeskraidys į Jordaniją ir Islandiją
123rf.com nuotr. / Žemų sąnaudų oro linijos iš Vilniaus nebeskraidys į Jordaniją ir Islandiją

Šiemet vasaros sezonas Lietuvos oro uostuose atneš naujas kryptis – bus galima tiesiogiai nuskristi į Kroatiją, Sankt Peterburgą ar Jerevaną. Tačiau bus ir nusivylimų – oro linijos atšaukė maršrutus į lietuvių mėgstamus miestus.

Kovo pabaigoje prasideda šiltasis sezonas Lietuvos oro uostuose. Apie tai, kokios naujovės keliautojų laukia, skaitykite čia: 11 naujų skrydžių krypčių: ką bus galima pasiekti iš Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų. Skrydžių žemėlapyje daug ilgai lauktų naujienų – kelionės į Kroatiją, Šveicariją, Armėniją bei kitus dėmesio vertus turizmo taškus.

Tačiau iš tvarkaraščių išnyks kelios kryptis, kurios, matyt, oro vežėjams nepasiteisino. (Taip pat atšaukta dalis skrydžių į Šiaurės Italiją, tačiau tai tik laikinos priemonės dėl koronaviruso plitimo).

Jordanija

123rf.com nuotr./Petra
123rf.com nuotr./Petra

Jeigu esate vienas iš to nedaugelio, kuris nebuvo Jordanijoje, tai tikriausiai bent jau jaučiatės lyg po šią šalį gerai pakeliavę. Gal nelikę žmonių, kurie nepažinotų nė vieno, kuris nesusigundė pigiais „Ryanair“ bilietais į šios šalies sostinę.

Bilietus pirmyn ir atgal keliautojams pavykdavo įsigyti vos už porą dešimčių eurų. O ten laukdavo ypatingos patirtys – vienu iš 7 naujųjų pasaulio stebuklų vadinama senoji nabatėjų sostinė Petra su uolose išskaptuotomis šventyklomis, geriausiai pasaulyje išsilaikęs romėnų paveldas Džeraše, su Marsu ar Mėnuliu lyginama Vadi Rumo dykuma, kurioje galima praleisti naktį beduinų palapinėje stebint žvaigždes.

Tačiau paskutinis „Ryanair“ lėktuvas iš Vilniaus į Amaną pakils kovo 27 dieną. Airijos žemų kaštų oro linijos prieš porą metų sudarė sutartį su Jordanija, kad į šią šalį nebrangiai atveš šimtus tūkstančių turistų. „Ryanair“ du Jordanijos oro uostus palaipsniui sujungė su 18 Europos miestų.

Nors sandėrio detalės ir sumos neatskleidžiamos, Jordanijos turizmo departamento atstovas viename interviu buvo atskleidęs, kad tai yra „barterinis susitarimas“. Jordanija esą įsipareigojo skirti tam tikrą sumą pinigų skrydžių reklamai, o „Ryanair“ sutiko įtraukti šalį į savo skrydžių žemėlapį. 2019 m., palyginus su 2018-aisiais, Jordanija sulaukė beveik 9 proc. daugiau keliautojų.

Tiesioginės jungties Vilnius–Amanas nebeliks, bet „Ryanair“ toliau skraidins į Jordaniją iš keliolikos kitų Europos miestų. Šalį aplankyti patogu ir lankantis Egipte arba Izraelyje.

Islandija

123rf.com nuotr./Fjaðrárgljúfur kanjonas Islandijoje
123rf.com nuotr./Fjaðrárgljúfur kanjonas Islandijoje

Paskutinis „Wizz Air“ lėktuvas iš Vilniaus į Reikjaviką pakils kovo 16 d. „Kaip įprasta aviacijos praktikoje, skrydžių dažniai keičiasi atsižvelgiant į keliavimo sezonus ir maršrutų patrauklumą. Siekdama, kad patys populiariausi maršrutai būtų prieinami žemiausiomis galimomis kainomis, „Wizz Air“ nuolat stebi ir analizuoja siūlomų maršrutų rezultatus“, – paskelbdama apie nutraukiamus skrydžius komentare BNS teigė bendrovė.

Islandija dažnai minima kaip pavyzdys, kai kalbama apie turizmo bumą. Šaliai staiga išpopuliarėjus (žinoma, prie to prisidėjo pigūs skrydžiai), 2015 m. turizmo paslaugų dalis pasiekė trečdalį viso Islandijos paslaugų eksporto. Ekspertai teigė, kad turistai šalį išgelbėjo iš ekonominės krizės.

Nors turistai vis dar mėgsta šią išskirtinės gamtos šalį, jų srautai lėtėja. 2016 m. turistų skaičius augo 39 proc., 2017 m. – 24 proc., o 2018 m. – tik 5,5 proc. „Arion Bank“ anksčiau ataskaitoje apie turizmą skelbė, kad prie itin spartaus keliautojų skaičiaus augimo daug prisidėjo tai, jog avialinijos ilgą laiką sugebėjo išlaikyti žemas bilietų kainas, nors naftos kaina ir kilo. Išlaikyti tokias kainas ilguoju laikotarpiu neįmanoma – ilgainiui bilietai turėjo brangti. Tuomet dar bankrutavo ir islandų oro linijos „WOW Air“. Tai atsiliepė turizmui, ypač dėl to, kad Islandija jau ir taip yra brangi šalis daugeliui keliautojų.

Kita problema – viešbučių trūkumas. Nespėjama statyti tiek viešbučių, kad patenkintų keliautojų srautus, tad nakvynės kainos šalyje nuolat auga.

Šiltuoju metų laiku Vengrijos oro linijos visgi paliko skrydžius į Reikjaviką iš Rygos, Lenkijos oro uostų. Patogu gali būti į jį nuskristi ir iš Vienos, kurią dabar lietuviai gali labai pigiai pasiekti su „Laudamotion“.

Atėnai

123rf.com nuotr./Atėnų panorama
123rf.com nuotr./Atėnų panorama

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Graikijos sostinę Atėnus. Oro bendrovė į Atėnus reguliariai skraidino nuo 2018 metų kovo.

Vienu metu į Graikijos sostinę tuomet užsimojo skraidinti net trys oro bendrovės – „Ryanair“, „Wizz Air“ ir graikų „Aegean Airlines“. Pastarosios maršrutą atšaukė dar juo nė nepakilus pirmajam lėktuvui.

„Wizz Air“ skrydžių atšaukimo priežastis – tokia pati, kaip ir dėl Reikjaviko. Maršruto atsisakyta atsižvelgiant į „keliavimo sezonus ir maršrutų patrauklumą“.

Tiesa, Graikijos sostinę vasaros sezono metu lietuviams pasiekti nebus sunku – į ten iš Vilniaus nuo kovo 29 d. skraidys „Ryanair“. Tačiau konkurencijos nebuvimas, tikėtina, padidins skrydžių kainas, nebebus taip patogu ir rinktis kelionės datas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

06:47
17:02

Metas rinktis

Atradimai virtuvėje

Video

22:58
25:27
15:09

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie PasaulisKišenėje