„Įsigyk keliones tiesiai iš organizatoriaus ir be avanso“, – maždaug tokio turinio žinutes savo elektroniniuose paštuose rado daugelis turistų, anksčiau pirkusių „Tez Tour“ keliones. Apie tai, kad pradėjo tiesiogiai pardavinėti savo pasiūlymus, kelionių organizatorius skelbia ir savo interneto svetainėje bei feisbuko puslapyje „Noriu atostogų!“.
Pasak „Tez Tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros vadovės Ingos Aukštuolytės, įsigyti kelionę bendrovės elektroninėje svetainėje galima jau senokai – beveik nuo „Tez Tour“ veiklos pradžios Lietuvoje. Tiesioginius pardavimus savo elektroninėse svetainėse vykdo daugelis įvairiose šalyse įsikūrusios tarptautinės kompanijos „Tez Tour“ atstovybių.
„Vis dėlto tiesioginių pardavimų pernelyg neakcentuojame. Didžioji „Tez Tour“ produkto – poilsinių kelionių – dalis parduodama per kelionių agentūras, jose dirbantys kelionių konsultantai yra mūsų pagrindiniai partneriai, todėl jiems konkurencijos nesudarome. Pavyzdžiui, mūsų svetainėje nebūna nuolaidų ar pardavimus skatinančių akcijų“, – pažymėjo „Tez Tour“ atstovė.
Jos teigimu, nors nuolat atliekami rinkos tyrimai rodo, jog internetu perka ar informacijos apie keliones ieško vis daugiau žmonių (TNS atlikto tyrimo duomenimis, 2016 m. 74 proc. poilsiautojų informacijos apie kelionę ieškojo internete), pastebime, kad kelionių sektoriuje realūs pardavimai internetu sudaro vis dar nedidelę dalį.
„Šiame sektoriuje žmogiškasis faktorius išlieka itin svarbus, mat prieš sumokėdamas pinigus poilsiautojas nori susirinkti kuo daugiau būtent jam aktualios informacijos ir įsitikinti, kad kelionė atitinka jo ar šeimos lūkesčius. Visais svarbiais klausimais dažniausiai kreipiamasi į kelionių konsultantą, ieškoma gyvo kontakto, kuris laikomas patikimesniu nei internetas, todėl kelionių agentų svarba šiame sektoriuje išlieka itin didelė.
Be to, agentūra bei agentas – lankstesni. Nors ir nedaug, tačiau susitikus gyvai galima ir pasiderėti. Nebe pirmus metus „Tez Tour“ skelbiama kelionių mugė jau tampa tradicija, kurios klientai laukia – iš žmonių antplūdžio per parodą akivaizdu, kad yra pasiryžusiųjų įdėti pastangų tam, kad gautų mažiausią kainą. Vis dėlto iš tų pačių rinkos tyrimų matyti, kad mūsų poilsiautojams gera kaina būtinai turi sietis ir su atitinkamais kokybės standartais – lietuviai nėra linkę rinktis „bet ko“ vien tik dėl to, kad pigu“, – tikino pašnekovė.
Konkurentai renkasi skirtingus variantus
„Internetiniai pardavimai jau kuris laikas yra vienas iš mūsų turimų pardavimų kanalų. Šiandien žengiame į kitą etapą laikydamiesi vienos iš įmonės strategijos gairių – „mobile first“. Mūsų partneriai – kelionių agentūros – ir toliau išlieka didžiausiu pardavimų kanalu ir mes puoselėjame šį pardavimų kanalą kaip svarbiausią.
Taip pat su kelionių agentūromis ieškome bendrų projektų, kaip vystyti internetinius pardavimus. Tačiau visais atvejais klientams leidžiame pasirinkti, kaip jiems patogiau įsigyti kelionę“, – sako kelionių organizatoriaus „Novaturas“ viešųjų ryšių ir rinkodaros vadovė Dovilė Zapkutė.
Kitokios strategijos kol kas laikosi naujausias rinkos žaidėjas – pernai pavasarį veiklą pradėjęs kelionių organizatorius „Kidy Tour“. Poilsines keliones į Turkijos kurortus siūlančios bendrovės atstovai nurodė, jog apie tiesioginius pardavimus kol kas net nesvarsto.
„Didžioji dalis „Kidy Tour“ pardavimų yra per kelionių agentūras, kurių skaičiuojame jau 150. Mes labai vertiname šį bendradarbiavimą, nes, net ir augant turistų srautams, žmonės geriausių pasiūlymų ieško ir randa būtent agentūrose. Kelionių agentai dažnai patys būna aplankę siūlomus viešbučius, išbandę siūlomas kelionių organizatorių paslaugas, todėl klientui gali suteikti profesionalią konsultaciją, paruošti optimalų, kainos ir kokybės atžvilgiu, pasiūlymą“, – sakė „Kidy Tour“ komunikacijos specialistė Karolina Kažukauskaitė.