Kas jose nugalėjo, niekam nėra svarbu – tai nėra prestižinės varžybos, už laimėjimą čia prezidentas tikrai nepakvies arbatos ir neapdovanos valstybiniu apdovanojimu. Netgi žiūrovų čia nėra daug – vos keli tūkstančiai ispanų atvyko gyvai stebėti „Gymkhana GRID“ 2014-ųjų finalo.
Tačiau tai – ne problema. Europiečiams neįdiegsi amerikietiškų šou vertybių. „Gymkhana GRID“ tiesioginę transliaciją internetu stebėjo kelis kartus daugiau žmonių nei „gyvai“, o po varžybų įkeliami vaizdo siužetai „Youtube“ skaičiuoja šimtus tūkstančių peržiūrų. Nors tokios statistikos „Youtube“ neatskleidžia, tačiau neabejoju, jog 90 proc. tų peržiūrų – iš JAV.
Asmenybių varžybos
Amerika čia visur. Kada girdėjot apie europinį automobilių sporto renginį, kuris vyksta apie šešias valandas, iš kurių daugiau nei valanda skiriama parašų dalijimui? Renginį, kurio kiekvienas dalyvis turėtų mažiausiai 10 tūkst. sekėjų „Facebook“, „Instagram“ ir kituose socialiniuose tinkluose? Kuriame šou pasirodymai užimtų daugiau laiko nei pačios varžybos?
Taip, tik Amerikoje gali taip būti ir pažiūrėti tokį šou – labai smagu. Ypač jeigu žinai vieną kitą jų herojų. Pavyzdžiui, Kenas Blockas žinomas kiekvienam automobilių sportu besidominčiam lietuviui, tačiau su juo glaudžiai susiję kur kas daugiau žmonių – jis anksčiau buvo vienas laisvalaikio drabužių linijos „DC Shoes“ savininkų. Tačiau kiek tautiečių žino Buttsy Butlerį, Vaughną Gittiną jaunesnįjį ar Shane‘ą Lynchą?
Pastarąjį muzikos mėgėjai žino kur kas geriau nei automobilių sporto fanai – S.Lynchas yra grupės „Boyzone“ narys. Taip, tos pačios, kurios dainos keliolika kartų pateko į Didžiosios Britanijos perkamiausių singlų sąrašus, o bendras grupės parduotų albumų ir singlų kiekis viršija 10 milijonų.
V.Gittinui jaunesniajam „Gymkhana GRID“ taip pat nėra pagrindinė veikla. Jis – JAV šoninio slydimo čempionato „Formula D“ dalyvis, dukart triumfavęs visame čempionate. B.Buttleris, be nuotraukų su pusnuogėmis merginomis kėlimo į „Instagram“ ir sportinio automobilio vairavimo, dar užsiima TV šou ir marškinėlių prekės ženklo kūrimu.
Tai – tik keletas iš daugiau nei dvidešimties dalyvių „Gymkhana GRID“ varžybose. Visi jie gyvenime yra nemažai pasiekę ir turbūt nei vienas jų savo paauglystės nepraleido važinėdamas kartais. Tam pačiam „Gymkhana“ iniciatoriui K.Blockui už kelių savaičių sueis 47 metai, o savo sportinę karjerą jis pradėjo būdamas 37-erių.
Galų gale, pagrindinis „Gymkhana GRID“ rėmėjas yra „Monster Energy“ kompanija, gaminanti energetinius gėrimus. Europoje ji girdėta ne kiekvienam, tačiau JAV tai – prekės ženklas, žinomas geriau nei „Red Bull“.
Gražu ir aišku
Pačių varžybų principas – paralelinis slalomas. Du sportininkai įveikia veidrodiniu principu parengtas dvi trasas, vėliau apsikeičia vietomis. Kuris pirmesnis, tas laimi – paprasta.
Trasos sudėliotos taip, kad dalyviams būtų nenaudinga važiuoti neslystant. Daug aštuoniukių, 360 laipsnių apsisukimų, tad tiek galiniais, tiek visais keturiais ratais varomi automobiliai priverčiami slysti, o iš po jų ratų veržiasi dūmų debesys. Gražu? Netgi labai. Slalomas su šoninio slydimo elementais.
Per pertraukas trasoje duodasi „Monster“ atletai, motociklininkai ir įvairiausius triukus automobiliais atliekantys žmonės. Nuobodu? Nei kiek.
Žiūrovams tai yra puikus šou. Kelių hektarų ploto Madrido „Arganda del Rey“ festivalių aikštė kaip tik tam ir sukurta – žiūrovų vietų nėra labai daug, tačiau čia gali ateiti su šeima ir augintiniais, pasidaryti pikniką, nusipirkti Keno Blocko „Spy+“ saulės akinius, marškinėlius, paspoksoti į figūringas „Monster“ merginas ar gauti lenktynininko autografą.
Kas laimi? Madride niekas nepralenkė K.Blocko su „Ford Fiesta“, kuris tapo ir 2014-ųjų čempionu. Tačiau tai įdomu ne kiekvienam – procesas čia daug smagesnis nei rezultatas.