2 už 1 kainą. Vieną prenumeratą perkate, antrą dovanojate!
Prenumeruoti

Dėl ko WRC vairuotojai varžysis Japonijos ralyje?

Likus paskutiniam 2023 m. sezono etapui Pasaulio ralio čempioną jau žinome, tačiau kokius klausimus mums dar užmins asfaltiniame Japonijos ralyje startavę likusieji sportininkai? Dėl ko ralistai šioje šalyje dar kovos?
WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka
WRC organizatorių „facebook“ tinkle patalpinta nuotrauka

SS2 bus surengtas penktadienio naktį 00:04 val. Lietuvos laiku.

Centrinės Europos ralyje 2023 metų WRC čempionu tapo Kalle Rovanpera. Todėl kiti ralistai varžysis nebent tik dėl likusių pozicijų bendroje įskaitoje. Konkuruojant dėl antros vietos Elfyną Evansą (P2) nuo Thierry Neuville (P3) skiria vos septyni taškai.

Dėl ko WRC vairuotojai varžysis Japonijoje?

Ironiška, jog nors ir antra vieta turėtų būti savotiškas paguodos prizas, nė vienam iš pretendentų jo iš tikrųjų nereikia.

„Nemanau, kad finišavus antroje vietoje būtų koks nors skirtumas. Koks skirtumas ar tu antras, ar trečias“, - žurnalistams sakė E.Evansas.

Tuo tarpu T.Neuville net turi rekordą, kurio įprastai niekas nenori – jis daugiausiai kartų (penkis) istorijoje WRC čempionate yra likęs antroje vietoje.

2022 m. Japonijos ralyje laimėjęs T.Neuville apie savo tikslus buvo konkretus: „Gazas dugnas ir dar viena pergalė, manęs čia niekas kitas nedomins.“

SS1

Ralis prasidėjo „Toyota“ vardu pavadintame stadione, kuriame varžybų dalyviai startavo duetais. Pirmasis startavo Takamoto Katsutos tėvas, irgi ralio vairuotojas Norihiko, kuris varžysis žemesnėse klasėse.

Greičiausią tempą SS1 demonstravo „Hyundai“ atstovai. Iš pradžių pirmavo net 4 sekundėmis Sebastieną Ogier duete aplenkęs E.Lappi, kol suomį aplenkė paskutinėje poroje važiavęs komandos draugas T.Neuville.

Konkurencingo laiko nepavyko užfiksuoti ir E.Evansui, kuris po finišo neslėpė, kad važiavimo metu suklydo.

SS1 rezultatai:

SS1 rezultatai
SS1 rezultatai

S.Ogier po finišo sakė: „Niekada nėra malonu pirmame GR pralošti keturias sekundes, tačiau taip jau yra. Aš tikrai nerizikavau, tačiau vis tiek daug praradau. Aiškinsimės, kokios to priežastys.“

Po pirmojo, parodomojo greičio ruožo tikrasis ralis prasidės penktadienio naktį, 00:04 val. Lietuvos laiku. Sinoptikai pranašauja lietų, kuris neabejotinai įneštų daugiau nežinomųjų į Japonijos ralio lygtį.

Prologo rezultatai

Kaip ir buvo galima tikėtis, jau prologo metu dėl geriausių laikų konkuravo dėl antros vietos čempionate kovojantys T.Neuville ir E.Evansas. Šįsyk 1,4 sek. persvara laimėjo Thierry.

Trečioje pozicijoje liko Takamoto Katsuta. Iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad „Toyotai“ užsitikrinus konstruktorių taurę, japonas galėtų kiek lengviau atsikvėpti. Nepaisant to pernai namų ralyje užkopęs iki pat trečiosios vietos, T.Katsuta šiemet neabejotinai jaus spaudimą, savų žiūrovų akivaizdoje pakartoti puikų pasiekimą.

Tačiau yra kas ir tikina, kad spaudimo visiškai nejaučia.

„Mes nejaučiame jokio spaudimo, jį jaučia mūsų pagrindiniai konkurentai („Toyota“), jei technika veiks kaip priklauso, bus graži kova. Mes čia tam, kad pasimėgautume ir taikome į dar vieną pergalę“, - po prologo sakė T.Neuville.

Prologo rezultatai:

Prologo rezultatai
Prologo rezultatai

Koks vaidmuo ralyje teks S.Ogier, E.Lappi ir D.Sordo?

Tik dalyje čempionato etapų šiemet startavęs Sebastienas Ogier savo iškovotomis trimis pergalėmis įrodė, kad dar geba greitai važiuoti. Žinant kaip stipriai „Toyota“ nori pasiekti pirmą pergalę prieš savo šalies WRC sirgalius, prancūzas neabejotinai yra vienu tų, kurie gali tai padaryti.

Visai neseniai sužinojome, kad Esapekka Lappi kitame sezone lieka „Hyundai“ komandoje. Tiesa, jis startuos tik dalyje etapų. Kol T.Neuville ir O.Tanakas kausis dėl titulo, suomiui numatytas vaidmuo padėti tobulinant komandos ralio automobilį. Japonijoje iš jo bus tikimasi, kad suomis po ralio parvežtų sveiką „Hyundai“ bolidą ir jo varžybos vėl nesibaigtų avarija.

Jei E.Lappi gali būti ramus dėl savo kito sezono, tokiu jaustis Japonijoje tikrai dar negalės veteranas Dani Sordo. Nuo 2014-ųjų „Hyundai“ ekipoje epizodiškai važiuojantis ispanas tikina, jog tai nebus paskutinis jo startas WRC karjeroje. Nors ir jokių formalių susitarimų su komanda D.Sordo dar neturi, jis 2024 m. sezone dar žūtbūt tikisi startuoti, nors Portugalijos etape. Įprastai gerą tempą ant asfaltinės dangos demonstruojantis ispanas Japonijoje tikrai tikisi pakovoti bent dėl podiumo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Keliautojas ekstremalas Karolis Mieliauskas: ekspedicijose kas nors iš komandos narių visuomet peršąla ar kokia infekcija užsikrečia, o aš vis „išsisuku“
Reklama
Breketai ar kapos? Patikimiausi dantų tiesinimo būdai
Reklama
Stogas be saugos elementų – lyg automobilis be saugos diržų
Reklama
Pagal vėžio gydymą Vidurio Europos ir Baltijos šalys vis dar atsilieka nuo Vakarų Europos
Parašykite atsiliepimą apie SPORTO rubriką