Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Tyrimas atskleidė, kiek valandų per dieną turėtumėte sėdėti, stovėti ir mankštintis

Daugelis iš mūsų dirba sėdėdami, valgo maistą sėdėdami, o laisvalaikio metu, pavyzdžiui, žiūri televizorių ar skaito knygą, taigi, vėl leidžia laiką sėdėdami.
Pasivaikščiojimas
Pasivaikščiojimas / 123RF.com nuotr.

Nors visi puikiai žinome, kad judėjimas – tai sveikata ir gera savijauta, kaip reikėtų subalansuoti dienos laiką sėdėjimui, stovėjimui ir vaikščiojimui, kad būtumėte tikri, jog tai darote tinkamai?

Atsakymas gali slypėti štai čia – tyrimas atskleidė, kiek valandų per dieną turėtumėte sėdėti, stovėti ir mankštintis. Swinburne'o technologijų universiteto ir Bakerio širdies ir diabeto instituto Australijoje mokslininkai išanalizavo daugiau kaip 2 000 40-75 metų amžiaus žmonių elgesį ir nustatė, kiek laiko turėtume praleisti sėdėdami, stovėdami, miegodami ir mankštindamiesi kiekvieną dieną, kad mūsų sveikata būtų optimali, rašoma metro.co.uk.

Dalyviai nešiojo specialius prietaisus, kad galėtų stebėti savo aktyvumą, kuris buvo vertinamas pagal šešis sveikatos rodiklius, įskaitant liemens apimtį, gliukozės kiekį ir širdies ligų bei insulto rizikos balą. Nieko keisto, kad tyrėjai nustatė, jog „kompozicijos, kuriose mažiau sėdima ir daugiau stovima, fizinis aktyvumas ir miegas turėjo palankiausias sąsajas su rezultatais“.

Tyrimų duomenimis, idealus paros pasiskirstymas yra toks:

  • 6 valandos sėdėjimo,
  • 5 valandos ir 10 minučių stovint,
  • 8 valandos ir 20 minučių miego,
  • 2 valandos ir 10 minučių lengvo intensyvumo fizinio aktyvumo,
  • 2 valandos ir 10 minučių vidutinio ir intensyvaus fizinio aktyvumo.

Jei ši bendra 4 valandų ir 20 minučių per dieną fizinio krūvio trukmė jus išgąsdino, nepanikuokite. Tyrėjai paaiškino, kad lengvo intensyvumo fizinis aktyvumas gali būti namų ruošos darbai arba judėjimas namuose. Pagrindinis autorius daktaras Christianas Brakenridge'as dienraščiui „The Sydney Morning Herald“ paaiškino: tai veikla, kai tiesiog vaikštote po namus, pavyzdžiui, einate iki šaldytuvo.

Tuo tarpu vidutinio ir didelio fizinio aktyvumo laikas apibrėžiamas kaip bet koks fizinis aktyvumas, kai nueinama daugiau nei 100 žingsnių per minutę, t. y. ir greitas ėjimas. Tačiau net ir tokiu atveju, kai daugelis iš mūsų dirba maždaug aštuonias valandas per dieną, gali atrodyti, kad šių rodiklių pasiekti neįmanoma.

Sveikatingumo ir mitybos ekspertė Penny Weston „Glamour“ sakė: „Jei dirbate daugiausia sėdimą darbą, pavyzdžiui, prie rašomojo stalo sėdite aštuonias valandas per dieną, arba turite mažų vaikų, gali būti sudėtinga į savo dieną įtraukti tiek daug judėjimo ir mankštos. Daugeliui žmonių sunku pasiekti, kad jie kiekvieną naktį miegotų daugiau nei aštuonias valandas kokybiško miego, todėl tai taip pat nėra visiškai realu“.

Tačiau C.Brackenridge'as taip pat atkreipė dėmesį, kad, nors išvadose pateikiamas optimalios išvados, jomis reikėtų vadovautis tik kaip gairėmis. Jis pridūrė: „Šis 24 valandų optimalus intervalas yra tarsi kompasas, jo reikia siekti ir jis gali būti pasiekiamas ne visiems. Tačiau tai rodo, kad apie savo sveikatą turime pradėti galvoti kompleksiškiau ir holistiškiau, įtraukdami ne tik fizinius pratimus, bet ir miegą, gyvenimo aktyvumą ir sėdėjimą“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Lidl“ parduotuvėse – išskirtinės „UEFA EURO 2024“ kortelės: kviečia surinkti visą kolekciją
Reklama
Lauko baldų ekspertas P.Kelbauskis pataria, kaip lengvai įsirengti lauko terasas ir nepermokėti
Reklama
Sutelktinio finansavimo ir tarpusavio skolinimosi platformos – ką reikia žinoti renkantis, kur investuoti
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius